مشروح اخبار


» مصاحبه بزرگوای با سایتی که بیشترین توهین را به رهبری نموده!+عکس



در پیش از این مطالب زیادی در باب معایب سخن گفتن نمایندگان و مسئولین با سایتهای معاندی چون روزآنلاین منتشر کردیم و دو روز پیش از این بود که به نقد کاریکاتوری توهین آمیز از رهبر معظم انقلاب که در روزآنلاین منتشر شده بود خبر دادیم . گفتیم و گفتیم...
فردی که تا دیروز به حمله علیه فتنه می پرداخت امروز با

در پیش از این مطالب زیادی در باب معایب سخن گفتن نمایندگان و مسئولین با سایتهای معاندی چون روزآنلاین منتشر کردیم و دو روز پیش از این بود که به نقد کاریکاتوری توهین آمیز از رهبر معظم انقلاب که در روزآنلاین منتشر شده بود خبر دادیم . گفتیم و گفتیم...

به گزارش راک نیوز؛  فردی که تا دیروز به حمله علیه فتنه می پرداخت امروز با فرشته قاضی از روزآنلاین مصاحبه مبسوطی انجام داد. او که در پیش از این هم به هاشمی تاخته بود و در صحن مجلس او را دله دزد خوانده بود و هم از چماق لری در تایید کابینه دولت یازدهم و مبارزه بافتنه بهره کافی برده بود! اینبار به فرشته قاضی گفته است که چون نماینده مجلس است کسی جرات ندارد برای گفته هایش او را احضار کند.

البته در پیش از این مطالب زیادی در باب معایب سخن گفتن نمایندگان و مسئولین با سایتهای معاندی چون روزآنلاین منتشر کردیم و دو روز پیش از این بود که به نقد کاریکاتوری توهین آمیز از رهبر معظم انقلاب که در روزآنلاین منتشر شده بود خبر دادیم . گفتیم و گفتیم که چه دلیلی دارد که برخی نماینaltدگان و مسئولین هی دوست دارند با چنین سایتی مصاحبه داشته باشند.

در رابطه با بزرگواری هم از ایشان می پرسیم که اگر روزنامه یا سایتی در داخل توهین هایی را که روزآنلاین به مسولین بالارتبه مملکت روا می دارند را روا می داشتند آیا شما باز هم با این سایتها و روزنامه ها مصاحبه می کردید. آیا توهین کنندگان را در صحن علنی مجلس به آتش نمی کشیدید.

حال پس چطور است که به یک سایت معاند با نظام که علنا با نظام در افتاده است روی خوش نشان می دهید و در یک مصاحبه تفصیلی و بدون کم و کاست نقطه نظرات خود را در اختیار ایشان قرار می دهید و می گویید هیچکس جرات ندارد که من را احضار کند.

 

خلاصه ای از نوشته فرشته قاضی در روز آنلاین با بزرگواری را در ذیل آورده ایم:

نام حجت الاسلام علی محمد بزرگواری، با اینکه نماینده دو دوره مجلس است، اما در جریان بررسی کابینه پیشنهادی حسن روحانی بر سر زبان ها افتاد. نماینده کهگیلویه و بویراحمد که مهدی هاشمی را «دله دزد» خواند، "چماق لری" را وارد ادبیات سیاسی ایران کرد و گفت:"برخی از این وزرا را بخواهیم در برخی پروژه‌ها ببریم، باید سرم به آنها وصل کنیم".او سپس پرسید:" برویم از صندوق عتیقه هاشمی و خاتمی وزیر دربیاوریم؟"

alt

حجت الاسلام بزرگواری روز گذشته هم در صحن علنی مجلس در سخنانی به طور ضمنی خانواده هاشمی را با خانواده پهلوی مقایسه کرده است. سراغ او رفته و درباره این مسائل با او به گفتگو نشسته ایم.

 

مصاحبه "روز" با حجت الاسلام علی محمد بزرگواری در پی می آید:

شما امروز هم در مجلس صحبت هایی پیرامون دانشگاه آزاد مطرح کردید و آنطور که رسانه ها نوشته اند خانواده هاشمی را با خانواده پهلوی مقایسه کرده اید.

یکی از انگیزه های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را گفتم. مردم ما انقلاب کردند که سلطه هزار فامیلی و خانوادگی را بیرون بکنند. خانواده پهلوی به اصطلاح بر تمام مقدرات ایران و مردم ایران حاکم بودند. این به این معنا است که وقتی انقلاب شد و حاکمیت خانوادگی پهلوی منقرض شد دیگر کسی به صورت خانوادگی نباید بیاید در مصادر نظام جمهوری اسلامی، حاکمیت پیدا بکند.

یعنی منظورتان خانواده هاشمی است؟

من اسمی نبردم ولی مصداق های زیادی در کشور ما است، چندین خانواده هستند که بر مصادر امور کشور ما حاکم هستند. ما میگوییم با این حاکمیت خانوادگی مخالف هستیم.یکی از مصداق ها این است که گفتید. حالا او بنیانگذار که نبوده در دانشگاه آزاد جزو هیات امنا بوده، جزو بنیانگذاران هم بود باز نباید خانواده و فرزندانش حاکم شوند.

شما قبلا هم در مجلس و در جریان بررسی کابینه اتهاماتی متوجه آقای هاشمی و خانواده اش کرده بودید و به مهدی هاشمی گفتید دله دزد. آیا بابت این مساله احضار شدید؟

کجا؟

بعد از صحبت هایی که درباره مهدی هاشمی مطرح کردید امروز برخی رسانه ها از شکایت علیه شما خبر داده اند.

ما را هیچ کجا احضار نکرده اند، کسی هم جرات نمیکند ما را احضار کند.

خانم فاطمه هاشمی اما پس از پاسخی که در ارتباط با صحبت های شما داده بود احضار شده و ..

ایشان دروغ میگوید شما به همه جا می توانید بگویید.

او البته درباره خودش گفته و قرار مجرمیت هم برای او صادر شده. درواقع مدعی العموم شاکی او است. به خاطر اتهامی که زدید مدعی العموم از شما شکایت نکرده؟

من نماینده هستم مصونیت سیاسی دارم. کی اصلا می تواند مرا احضار کند؟ هیچ شکایتی هم نشده و آقای مهدی هاشمی هم شکایتی نکرده بود. نامه محترمانه ای به رئیس مجلس نوشت که از تریبون مجلس هم قرائت شد.

چرا گفتید دله دزد؟ شما نماینده مجلس هستید و یک روحانی. آیا مصونیت سیاسی به شما اجازه میدهد که از تریبون مجلس اتهام بزنید؟

بله (می خندد) حالا شما به گذشته برنگردید من خیلی دست پایین گرفتم که این حرف را زدم.

یعنی چی دست پایین گرفتید؟

حالا دیگر گذشت و ما بالاخره یک خبرهایی داشتیم که این حرف ها را زدیم.

چه خبرهایی؟

حالا اینها گذشت دیگر.

مشکل شما با آقای هاشمی چیست؟

من با هیچ کس و هیچ خانواده ای مشکل شخصی نداریم

مشکل غیر شخصی تان چیست؟

ما مشکلی نداریم. اگر اظهارنظری میکنیم در این جایگاهی که قرار گرفتیم می کنیم. این تریبون را که مردم در اختیار ما قرار دادند باید در همه زمینه ها از نظام دفاع بکنیم و هر کسی که بخواهد خطا برود، پایش را کج بگذارد از این نظام، وظیفه داریم در مقابل او بایستیم؛ هر کسی که میخواهد باشد. عداوت شخصی با کسی نداریم.

یعنی آقای هاشمی پایش را کج گذاشته؟

اینها مربوط به مسائل خود نظام است، درون نظام است، نمیخواهد با خارج مطرح کنیم. ما با سایت های داخلی که صحبت میکنیم حرف هایمان را میزنیم. برخی حرف ها هم هشدار است. به هر جهت اگر سابقه خوبی داشتند «لاحقه» شون هم باید خوب باشد، یعنی باید ادامه داشته باشد، انقلابی بودن هم ادامه داشته باشد.

یعنی درباره آقای هاشمی ادامه نداشته؟ یکبار هم گفته بودید که هاشمی الان با هاشمی دهه 50 و 60 قابل مقایسه نیست و آن انقلابی بود و ..

خب اشکالاتی وجود دارد که امثال ما حرف میزنیم. این چیز مبرهن است بر همه. حالا اسم هاشمی را می آورید امثال ایشان بودند و هستند. کسانی که سابقه درخشانی داشتند اما لاحقه شون یک مقداری خراب شده.

در جریان بررسی کابینه تحت عنوان "فتنه" اتهامات زیادی هم متوجه آقای موسوی و آقای کروبی کردید. جوابیه مهدی هاشمی در مجلس قرائت شد ولی به آنها چنین حقی داده نشد که به اتهاماتی که شما زدید پاسخ گویند.

این دیگر بستگی دارد به جایگاه های قضایی و امنیتی نظام ما. آنها الان در یک مرحله ای هستند که اینطور نیست که ما بخواهیم برای آنها حق تعیین کنیم. بستگی دارد به جایگاههای قضایی و امنیتی ما که آنها در چه مراحلی می توانند اظهار نظر بکنند.

براساس آئین نامه داخلی مجلس هر فردی که از تریبون مجلس مورد اتهام قرار می گیرد حق دارد از همان تریبون پاسخ دهد.

هر فردی که نه. اگر اینطور است ما باید منافقین و تشکیلات رجوی و مریم اینها را هم بگوییم بیایند اظهار نظر بکنند. اینها که معلوم است اظهارنظر شان با کج اندیشی همراه است.

شما موسوی و کروبی را کنار اینها قرار میدهید؟ از نظرشما تفاوتی ندارند؟

تفاوت داشتند. تفاوت داشتند. ولی خب اینها هم به هر صورت ضربه های خودشان را به این نظام زدند. حالا اینها هم مال گذشته است نمیخواهد ..

ولی تاکنون در هیچ دادگاهی این اتهاماتی که شما می زنید به اثبات نرسیده.

گفتم بستگی دارد به جایگاه قضایی و امنیتی ما.انشاالله جرم اینها هم مشخص شود. در هر صورت این صلاح مسئولین طراز اول نظام است آنها باید اظهارنظر بکنند.

خب این روزها بحث رفع حصر خیلی مطرح می شود. نظر شما در این مورد چی است؟

این مربوط می شود به اینکه مصلحت نظام در چی است. مصلحت نظام هم که من تنها نمی توانم تعیین کنم. سران قوا باید تعیین کنند. دبیر شورای امنیت ملی ، خود شورای عالی امنیت ملی در نهایت باید تعیین کند. نظر رهبری را باید ببینند. در حد ما نیست که بخواهیم حرفی بزنیم.

شما از تریبون مجلس سخنانی هم درباره چماق لری کردید که توهین آمیز بود و اعتراض مردم را هم به دنبال داشت.

من آن را شوخی بود که مطرح کردم.خود ما لر زبان هستیم. به هر صورت در فحوای این شوخی، بنده گفتم که به عنوان یک نماینده، با جایگاه نمایندگی و قدرت مجلس،پشتوانه مردمی داریم. اگر کسی بخواهد به مردم ما جفا بکند به خاطر اینکه ما مخالف کلیات دولت هستیم اینطور نیست که ساکت بنشینیم، حق مردم مان را می گیریم. حالا ما در قالب شوخی گفتیم، بعضی کسانی که رقیب ما بودند، یا آدم های بی درکی بودند، آمدند این را بزرگ کردند و حرف های اصلی مرا ندیدند.. بعضی ها هم عناد داشتند چون مواضع مرا در برابر فتنه گران و عوامل 88 که آن همه هزینه تحمیل نظام ما کرده بودند، می دانستند. می خواستند 90 یا 95 درصد حرف های ما را نادیده بگیرند آمدند و چسبیدند به این شوخی ما. بعضی از سایت ها به اصطلاح شیطنت کردند.

گفتید مخالف کلیات کابینه بودید الان چی؟ الان که دولت و کابینه کارشان را شروع کرده اند و ..

الان ما با تمام وجود دولت را حمایت میکنیم چون دیدگاه رهبری ما این است که الان باید دولت را حمایت کنیم وزرایی هم که رای آوردند در جایگاه قانونی خود قرار گرفتند. همانطور که ما نماینده هستیم و در مجلس باید در جایگاه خودمان اظهارنظر بکنیم . نظام جمهوری اسلامی، نظام آزاد است و باید هر کسی که جایگاه دارد اظهارنظر کند. ما الان حمایت میکنیم و حتی اگر سه وزیری هم که دولت دارد معین میکند باز هم با همان معیار های قبلی ما مغایرت داشته باشند مخالفت میکنیم اگر نه که حمایت میکنیم.

معیارهای شما چیست؟

یکی از معیارهای ما برای انتخاب وزرای این دولت این است که هر کسی که در فتنه 88 که آن همه هزینه برای نظام جمهوری اسلامی داشت و در واقع دامن پاک نظام ما را لکه دار کرد و خون های ناحقی ریخته شد،دخالت داشته باشد یا همراهی کرده شایستگی اینکه بیاید در مصادر امور جمهوری اسلامی قرار بگیرد ندارد.

تخصص و دانش و توان مدیریتی وزرای پیشنهادی ملاک نیست؟

توانایی، مدیریت ، تجربه، کاردانی، کارشناسی، همه اینها را ما در نظر می گیریم منتهی ما در سایه این نظام زندگی میکنیم و باید در چارچوب نظام افراد را انتخاب بکنیم.

گفتید چون دیدگاه رهبری این است از دولت همه جانبه حمایت میکنید. در بحث مذاکره با امریکا و تحولات جدیدی که در مناسبات دو کشور پیش امده چطور؟

شما اگر لیست نمایندگانی که امضا کردند و حمایت کردند را ببینید ما جزو نمایندگانی بودیم که حمایت کردیم . امضای ما یعنی حمایت ما. منتهی انتقاد هم داریم.

چه انتقادی؟

همان انتقادی که رهبر عزیز ما داشت و فرمود برخی حرکات نابجا بوده ما هم همان انتقاد را داریم. در حاشیه این نشست وزیر خارجه ما نباید این همه با جان کری می نشست یا رئیس جمهور ما نباید پاسخ تلفن اوباما را میداد. که بعد آنها بنشینند و اینطور شیطنت بکنند و ..

ولی رهبری مصادیقی بیان نکرده و ..

رهبری در راس نظام است او که وارد مسائل جزئی نمی شود اما ما که صاحب نظر هستیم به هر صورت می توانیم نظرمان را بگوییم که در کجاها. این در تحلیل ها و مسائل سیاسی وجود دارد و صاحب نظران می توانند اظهار نظر کنند. از نعمت های جمهوری اسلامی همین است که افرادیکه صاحب نظر هستند آزادانه نظرشان را بیان میکنند.

حالا آقای روحانی و آقای ظریف چه باید بکنند؟ در بحث امریکا ..

حالا دیگر انشالله خودشان، آقای روحانی که نفر دوم مملکت است، رئیس جمهور است. شورای امنیت ملی ما را اینها خودشان تشکیل میدهند. به هر صورت انشالله تنظیم میکنند حرکاتشان را از این به بعد

رهبری فرمود نرمش ما نرمش قهرمامانه ست. حرف ما این است که رئیس جمهور یا دستگاه دیپلماسی که می رود نرمش داشته باشند نه مثل زمان آقای احمدی نژاد که در برخی مسائل تندروی هایی بوده. نه. نرمش قهرمانانه که مقابل ما، دشمن ما ، نتواند سواستفاده کند.

اصلا نرمش قهرمانانه یعنی چی؟ تعریفی که شما دارید چیست؟

نرمش قهرمانانه این است که ما باید مسائل را طوری مطرح کنیم که ملت ایران زیان نبینند، از آن طرف هم دشمن ببیند که مثل بحث انرژی هسته ای ما دنبال سلاح هسته ای نیستیم. این واقعیت باید برای دنیا روشن بشود. تا الان گفتیم مسئولین ما حرف زدند این واقعیت را روشن بکنیم که بگوییم انرژی هسته ای حق مسلم ماست اما مردم بدانند که دنبال سلاح هسته ای نیستیم فتوای رهبر ما این است به عنوان یک مرجع تقلید. مسئولین بلندپایه ما هم همین حرف را می زنند. این را تبیین بکنیم، روشن بکنیم و از آن طرف هم از حق خودمان کوتاه نیاییم.

یعنی شما موافق مذاکره با امریکا هستید ولی ..

صحبت هایی که رئیس جمهور در نطق اش در سازمان ملل گفتند،و در مصاحبه ها گفتند در واقع مواضع روشن نظام جمهوری اسلامی بود

 



تاریخ انتشار : 19 مهر 1392 13:23



» اخبار مرتبط:

  • بزرگواری: چماق لری یعنی قدرت نمایندگی/ در مسائل سیاسی باید برجک زد!
  • رونمایی از نماینده مردم کهگیلویه در مجلس: بزرگواری بیشترین دستمال کش دولت ...
  • هاشمی محرم نظام و انقلاب نیست
  • برای انتقاد از لاریجانی به جلسه رفتم/بقیه برای تعریف و تمجید آمده بودند
  • پیغام حجاریان به باهنر درباره هاشمی
  • » اشتراک گزاری خبر