مشروح اخبار


» «بی‌بی شهربانو» در روستای دوریزگان بازسازی میشود



 امشب در مراسمی با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و ساکنین محلی کلنگ بازسازی بقعه امامزاده «بی‌بی شهربانو »معروف به امامزاده «شهادت» در روستای دوریزگان واقع در بخش سوق ...

به گزارش راک نیوز؛ امشب در مراسمی با حضور امام جمعه دهدشت، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان و ساکنین محلی کلنگ بازسازی بقعه امامزاده «بی‌بی شهربانو »معروف به امامزاده «شهادت» در روستای دوریزگان واقع در بخش سوق به زمین خورد.

امام جمعه دهدشت در این مراسم اظهار داشت: امامزادگان پایگاه‌های معنوی جامعه بشری هستند.

حجت‌‌الاسلام سیدنصیر حسینی با بیان اینکه جامعه شیعی امروز به برکت وجود امامزادگان است، افزود: خط تشیع را امامزادگان ترسیم کردند.

حسینی ادامه داد: بر همه ما لازم است به اسلام، قرآن، ولایت و ارزش‌های دینی خدمت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه بهترین خدمت به امامزادگان را توسعه این بقاع متبرکه دانست و تصریح کرد: باید با ایجاد فضای مناسب معنوی و عمرانی مردم را به حضور در امامزاده و زیارت ترغیب کنیم.

وی از بقاع متبرکه به عنوان پایگاه معنوی عظیم برای هدایت مردم به‌خصوص جوانان نام برد و گفت: رسالت اصلی امامزادگان هدایتگری و ارشاد مردم به طرف ولایت بوده و باید از این رسالت محافظت شود.

همچنین عبدالنبی صمدیان در این مراسم به استناد معمرین محلی، امامزاده بی‌بی شهربانو را از نوادگان امام هفتم شیعیان خواند و ابراز داشت: در بعضی موارد از این امامزاده به عنوان خواهر امام رضا(ع) یاد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه با تقدیر از توجه مسئولان شهرستان به بازسازی امامزاده افزود: امامزادگان در سطح شهرستان محوریت برنامه‌های فرهنگی، ملی و مذهبی هستند.

صمدیان اعتبار اولیه برای بازسازی امامزاده را قریب به 300 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن کار بازسازی امامزاده به اتمام برسد.



تاریخ انتشار : 21 مهر 1392 03:18



» اخبار مرتبط:

  • تغییر نام امامزاده بیژن + عکس
  • تمسک عزاداران ممسنی در روز عاشورا و تاسوعا به امامزادگان+تصاویر
  • بیست و هشتمین کنگره سالانه امامزاده میرسالاردر دهدشت برگزار می شود
  • قدمت 500 ساله 2 مسجد در دهدشت
  • اعتیاد و فقر اولین عامل سرقت امامزاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler