مشروح اخبار


» جولان مرغ های خانگی در خیابان های دهدشت



رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه مهم‌ترین وظایف اداره دامپزشکی را بازدید از اماکن پرورشی دام و طیور خواند و افزود: انجام آزمایش هایی از قبیل تست سل، نظارت بر ذبح، کشتار و عرضه دام، واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره دامپزشکی برای مقابله با بیماری های حاصل از دام و طیور بوده است.

افشاری نژاد مهم ترین...


  جولان مرغ های خانگی در خیابان های دهدشت/نبود کشتارگاه طیور در شهرستان دهدشت                                                                                                                                                                مرغ رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه هشدار داد

راک نیوز: رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه با اشاره به جولان مرغ های خانگی در سطح شهر دهدشت، گفت: پرورش طیور باید در محوطه های محصور شده و بزرگ باشد و به طور مرتب واکسینه شوند. 

امید افشاری نژاد ، با تبریک هفته ملی دامپزشکی اظهار کرد: مسأله تأمین غذا با توجه به افزایش روز افزون جمعیت بیش از پیش آشکارتر شد و کنترل سلامت بهداشتی ضروری تر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه مهم‌ترین وظایف اداره دامپزشکی را بازدید از اماکن پرورشی دام و طیور خواند و افزود: انجام آزمایش هایی از قبیل تست سل، نظارت بر ذبح، کشتار و عرضه دام، واکسیناسیون تب برفکی گاو و گوساله از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره دامپزشکی برای مقابله با بیماری های حاصل از دام و طیور بوده است.

افشاری نژاد مهم ترین بیماری شایع در بین دام را بیمارهای تنفسی خواند و افزود: بیشتر بیماری تنفسی نشخوارکنندگان کوچک در بازرسی گوشت توسط ناظر در کشتارگاه شناسایی می شود و به علت مشترک بودن بیماری طاعون و شاربون بین انسان و دام، این مورد معدوم و اجازه کشتار داده نمی شود.

افشاری نژاد با بیان اینکه پرورش طیور در مناطق مسکونی کاری غیراصولی می باشد، گفت: اگر مردم خواهان پرورش طیور در محل زندگی خود هستند باید تمامی شرایط بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس اداره دامپزشکی کهگیلویه با بیان اینکه یک واحد کلینیک و یک مرکز مایه‌کوبی در دهدشت وجود دارد، گفت: در بخش کلینیک در مضیقه هستیم و هیچ گونه استقبالی توسط بخش خصوصی به علت محروم بودن شهرستان صورت نمی گیرد.

وی یکی دیگر از معضلات در بخش دامپزشکی را نبود کشتارگاه طیور در سطح شهرستان عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه از انجام 17 بازدید مشترک با کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز عرضه از ابتدای سال خبرداد و ابراز کرد: در این بازدیدها 467 کیلوگرم فرآورده های غیر قابل مصرف ضبط و معدوم شد.

افشاری نژاد در خصوص وجود مراکز فروش مرغ زنده با اشاره به اینکه وجود این مراکز از نظر دامپزشکی محدوده نمی شناسد، افزود: شورای سلامت به صورت گام به گام به این مسئله رسیدگی می کند.

وی با بیان این که در مراکز فروش مرغ زنده مسائل بهداشتی رعایت نمی شود،گفت: حضور در این مراکز در بلندمدت برای متصدیان مرغ فروشی گران تمام می شود و به مرور دچار بیماری های آسم و روده ای و اسهالی می شوند.

.
.
.
تسنیم



تاریخ انتشار : 22 مهر 1392 01:37



» اخبار مرتبط:

  • 40 هزار کیلو فرآورده‌های غیربهداشتی در گچساران کشف شد
  • یک محموله کشتار غیر مجاز دام مردار در بهبهان کشف شد
  • کشف 2800 کیلوگرم جگر مرغ تاریخ مصرف گذشته
  • 10 تن گوشت قرمز غیر بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد معدوم شد
  • بیش از دو تن فرآورده دامی غیربهداشتی در گچساران کشف و ضبط شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler