مشروح اخبار


» بهبهان در راس نقاط زلزله‌خیز خوزستان



مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به شرایط استان و وقوع زلزله در بسیاری از شهرستان‌های آن، نیاز است آموزش عموم برای ایمنی مقابل این بلایا گسترش پیدا کند.

 

به گزارش خبرنگار...


                                                                                                                                             5915.jpg

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به شرایط استان و وقوع زلزله در بسیاری از شهرستان‌های آن، نیاز است آموزش عموم برای ایمنی مقابل این بلایا گسترش پیدا کند.

 

به گزارش خبرنگار (raaknews)، علی‌عسکر ظاهری در نشست خبری خود که به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی و در ساختمان اداری جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایا طبیعی از 20 تا 26 مهر نامگذاری شده است. با توجه به شرایطی که استان خوزستان دارد و وجود رشته کوه‌های زاگرس، این استان در معرض آسیب در برابر زلزله قرار دارد.

 

وی ادامه داد: تاریخ نشان می‌دهد که خوزستان در مقابل زلزله دچار صدمات بسیاری شده است؛ به طور نمونه سال 218 هجری شمسی در اهواز، 2 بار در ارجان (بهبهان کنونی)، منطقه هفت‌تنان (بین ایذه و اندیکا) و همچنین در شهرستان ایذه زمین‌لرزه‌هایی به وقوع پیوسته است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در 50 سال اخیر وقوع 307 مورد زلزله بین 3 تا 5 ریشتری و 39 زلزله بین 5 تا 7 ریشتری در خوزستان، گواه بر این است که استان در معرض آسیب‌های بسیاری ناشی از وقوع زلزله است و بنابراین نیاز است توجه بیشتری در خصوص مسایل ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی صورت بگیرد.

 

ظاهری افزود: شهرستان‌های اندیمشک، لالی، اندیکا، ایذه، باغملک و بهبهان نقاطی است که در معرض خطر بیشتری ناشی از وقوع زلزله هستند.

 

وی اظهار کرد: اندیمشک و بهبهان نقاطی هستند که بیشترین آمار وقوع زلزله را داشته‌اند و شهرستان‌های ایذه، باغملک، مسجدسلیمان و لالی در رده‌های بعدی قرار دارند. شهرهای امن نیز خرمشهر، آبادان و شادگان هستند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: به دلیل گسلی که در خوزستان وجود دارد، این استان در معرض خطر زلزله قرار دارد و مقاوم سازی باید جدی گرفته شود. به همین منظور هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی ساخت و ساز مسکن انجام شده تا سازه‌ها از اولین مرحله ایمن‌سازی شوند.



تاریخ انتشار : 25 مهر 1392 02:03



» اخبار مرتبط:

  • زلزله در بنك كنگان
  • زلزله منطقه فارغان هرمزگان را لرزاند
  • زمین‌لرزه 5.5 ریشتری «سیرچ» کرمان را لرزاند
  • سی سخت لرزید
  • هلال‌ احمر كمک های بين‌ المللی را نپذيرفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler