مشروح اخبار


» تاریخ برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت‌لله ملک‌حسینی مشخص شد



ظهر امروز نشست تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌ریزی برگزاری یکمین سالگرد رحلت نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که مسئولان استانی از....


به گزارش راک نیوز ؛ در نشست امروز مسئولان استانی تاریخ برگزاری مراسم رحلت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد.

 

 خبرگزاری فارس: تاریخ برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت‌لله ملک‌حسینی مشخص شد

در این نشست مقرر شد مراسم رحلت آیت‌الله ملک‌حسینی در روز 12 آبان مصادف با سالگرد رحلت آن عالم ربانی در یاسوج و در مصلای امام خمینی در عصر همان روز برگزار شود که برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و دعوت از یک سخنران ملی و کشوری از رئوس این برنامه‌ها خواهد بود.

آیت‌الله سید کرامت‌الله ‌ملک‌حسینی از علمای به نام کهگیلویه و بویراحمد بود که در استان فارس و در جنوب کشور به عنوان عالمی مبارز و فقیهی اندیشمند و مسلط بر بیشتر علوم اسلامی شناخته می‌شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی از آن دسته علمایی بود که حضور در جبهه و جنگ را در کارنامه داشت و فرزند ایشان در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسید.

وی سابقه 50 ساله در نظام جمهوری اسلامی از مبارزات 15 خرداد 42 داشت که با حکم و دست‌خط امام راحل به عنوان نماینده امام در استان کهگیلویه و بویراحمد از همان اوان انقلاب شناخته شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی مدیر بزرگترین مدرسه علمیه در شهر شیراز به نام مدرسه خان بود که علمای زیادی را در جنوب کشور تربیت کرد و بسیاری از آن‌ها اکنون در مدیریت‌های مختلف و در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور به کار مدیریتی و تربیت شاگرد می‌پردازند.

آیت‌الله ملک‌حسینی در آبان‌ماه سال 91 به دیار باقی شتافت و پیکر آن عالم برجسته در کنار جدش اما‌م‌زاده قاسم در یاسوج به خاک سپرده شد.

پس از رحلت‌ آیت‌الله ملک‌حسینی، طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی فرزند ارشد ایشان به نمایندگی ولی‌فقیه در این استان منصوب شد.

 



تاریخ انتشار : 27 مهر 1392 22:23



» اخبار مرتبط:

  • زندگینامه: سید شرف‌الدین ملک حسینی
  • چهلمين روز درگذشت آيت الله ملک حسيني در شيراز
  • پیام تسلیت رهبرانقلاب در پی درگذشت آیت‌الله ملک حسینی
  • جشن‌های عید غدیرخم به نحو شایسته‌ای برگزار شوند
  • پیام تسلیت آیت الله حاج سید محمدحسن محقق به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله ملک ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler