مشروح اخبار


» توضیحات مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس درباره دپوی 100 هزار کانتینر



مهرداد جمال ارونقی مدیر کل گمرک شهید رجایی بندرعباس از تمهیدات اندیشیده شده توسط گمرک شهید رجایی بندر عباس در خصوص ترخیص اقلام اساسی و کالاهای وارداتی مشمول اولویت دهم خبر داد .

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین عنوان کرد: پیرو پیام رئیس کل گمرک ایران به گمرکات سراسر کشور و تاکید بر بحث  تسهیل عملیات گمرکی و به منظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای وارده و رفع موانع تولید و کمک به بهبود فضای کسب و کار ، ضمن اطلاع رسانی بخشنامه ها و دستور العمل های ابلاغی گمرک ایران ، سرویس ارزیابی جداگانه ای برای تسریع در ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی در حوزه تولیدی و دولتی گمرک شهید رجایی و نیز سرویس ارزیابی جداگانه ای برای تسریع در ترخیص کالاهای شرکت های بازرگانی متولی امر واردات کالاهای واحدهای تولیدی در حوزه تجاری این گمرک فراهم شده است و این اقلام به قید فوریت در اولویت انجام تشریفات گمرکی قرار می گیرند .

همچنین وی در خصوص خبر درج شده در سایت های خبری مبنی بر دپوی 100 هزار کانتینر در بندر شهید رجایی اظهار داشت: مطابق بررسی های صورت پذیرفته، در حال حاضر 95 هزار TEUکانتینر در بندر شهید رجایی موجود است که تشریفات گمرکی مربوط به کالاهای این کانتینر ها در حال انجام بوده و تاکنون مانع یا مشکل خاصی در ترخیص این اقلام گزارش نشده است .

وی  افزود : کالاهای وارداتی مشمول اولویت دهم که تا تاریخ 24 شهریور 1392 دارای قبض انبار معتبر از منطقه ویژه اقتصادی  شهید رجایی باشند پس از ارائه ثبت سفارش معتبر و رعایت سایر مقررات قابل ترخیص است .

 ارونقی در خصوص ترخیص و خروج شبانه روزی اقلام اساسی از گمرک خبر داد و گفت : گمرک شهید رجایی در راستای تسهیل و تسریع درترخیص کالا و به استناد ماده یک قانون امور گمرکی با در خواست حمل یکسره کالاهای مذکور موافقت می نماید  که در این صورت ،تشریفات گمرکی  و اخذ مجوزهای قانونی مربوطه به هنگام خروج کالا از گمرک صورت می پذیرد .

به گفته وی موافقت با ترخیص کالا با تودیع ضمانت نامه بانکی معادل حقوق ورودی متعلقه و ترخیص نسیه مواد اولیه واحدهای تولیدی از دیگر اقدامات گمرک شهید رجایی در راستای تصمیمات اتخاذ شده از سوی گمرک ایران است .

شایان ذکر است مطابق دستور مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران، ضمن تاکید بر تسریع در انجام تشریفات گمرکی دارو و کالاهای اساسی، به منظور کمک به رفع تنگناهای مالی فعالان اقتصادی در زمینه تجارت خارجی و تسریع در ترخیص مواد اولیه و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی و کالاهای اساسی و ضروری مردم ، در صورت درخواست صاحبان کالا یا نمایندگان قانونی آنان تمدید مهلت سررسید برخی ضمانت نامه های بانکی اخذ شده حداکثر تا تاریخ 15 دیماه سالجاری بلامانع اعلام شده است .

 




تاریخ انتشار : 4 آبان 1392 11:39



» اخبار مرتبط:

  • جزئیات ترخیص کالاهای اولویت دهم
  • ترخیص شبانه روزی4700 تن دارو و کره از گمرک رجایی
  • ترخیص دارو در کمتر از 2 ساعت در گمرک بندرعباس
  • یک سوم برنج وارداتی کشور ازکدام گمرک ترخیص شد
  • گمرک در نوع کالای ورودی به کشور دخالتی ندارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler