مشروح اخبار


» تشکل های صادراتی استان ساماندهی می شوند



 

جلسه ای با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و روسای اتحادیه ها و تشکل های صادراتی با هدف ساماندهی تشکل های صادراتی استان در محل سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

به گزارش

 

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان نمود:

تشکل های صادراتی استان ساماندهی می شوند

جلسه ای با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و روسای اتحادیه ها و تشکل های صادراتی با هدف ساماندهی تشکل های صادراتی استان در محل سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، داریوش دیودیده بابیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد با وجود این همه پتانسیل می تواند یکی از قطب های برتر صادراتی ایران شود افزود: این مهم با تلاش و همتی جدی از مسولان این امر و پای کار بودن اتحادیه و تشکل های صادراتی قابل انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکل های و اتحادیه های صادراتی بازوان قدرتمند دولت هستند و این اتحادیه ها و تشکل های صادراتی، مجموعه ای از بنگاه های اقتصادی و صنفی همگن می باشند که با مشارکت، همکاری و هم افزایی تلاش و اقدامات حرفه ای، توان کاری و صادراتی مضاعفی را پدید می آورند.

دیودیده خاطر نشان نمود: با وجود داشتن استعدادها و توانایی های فراوان در تولید محصولات باغی، صیفی جات، عسل و صنایع دستی که در سطح کشور به لحاظ کیفیت در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند بازاریابی مناسبی برای فروش و صادرات این محصولات صورت نگرفته است.

ایشان بابیان این که عمده صادرات کهگیلویه و بویراحمد تولیدات صنعتی بوده است، فراهم آوردن زیرساخت های لازم از جمله بهبود شرایط حمل و نقل، بهبود کیفیت و خدمات، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی، اعزام هئیت های تجاری و بازاریابی مناسب را عوامل مهم در ارتقا جایگاه صادراتی استان دانست.

دیودیده محصولات باغی و عسل استان را یکی از ارگانیک ترین تولیدات در سطح کشور دانست که از قدرت رقابت بالا حتی در سطح دنیا برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه آموزش و فرهنگ سازی صادراتی را بسیار مهم تلقی نمود و افزود: موفقیت در امر صادرات در گرو آشنایی با ساز و کار این امر  و تلاش در جهت شناسایی بازارهای هدف متناسب با تولیدات و فراگیری آموزش های نوین در این زمینه است.

اتحادیه صادراتی نیز در این جلسه عمدا مشکلات و دغدغه های خود را مطرح نمودند و  خواستار تسریع امور و انجام حمایت های لازم شدند.



تاریخ انتشار : 15 آبان 1392 22:54



» اخبار مرتبط:

  • افتتاح 5 طرح صنعتی در شهرستان بویراحمد
  • افتتاح 12 طرح صنعتی و معدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • برخورد با مراکز خرید و فروش و عرضه‌کننده اموال سرقتی در شهر یاسوج
  • رشد 85 درصدی صادرات کهگیلویه و بویراحمد
  • اعزام هیئت‌های تجاری کهگیلویه و بویراحمد به چین
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler