مشروح اخبار


» دشمن را جذب کنیم نه دوست را دشمن



دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تاسوعا و عاشورا و حادثه عظیمی که در آن‌ها رخ داد روزهایی تاریخ‌ساز را برای اسلام رقم زد و پس از آن مفاهیم بشری به گونه دیگری تعریف شد. حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی خاطرنشان کرد: ت..

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تاسوعا و عاشورا و حادثه عظیمی که در آن‌ها رخ داد روزهایی تاریخ‌ساز را برای اسلام رقم زد و پس از آن مفاهیم بشری به گونه دیگری تعریف شد.
به گزارش راک نیوز ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی خاطرنشان کرد: تاریخ پیش از واقعه عاشورا در دست فرصت‌طلبان و منافقان افتاده بود و رسالتی که امام حسین(ع)‌ به دوش گرفت توسط هیچ امام دیگری تحقق نیافت و بی‌شک اگر امامان دیگری در سال 61 هجری با بنی‌امیه هم عصر می‌شدند همین‌گونه که امام حسین(ع) عمل کرد، عمل می‌کردند. وی افزود: اگر قیام امام حسین(ع) نبود قطعا امامان بعد از او هم هرگز موفق به انجام مسئولیت خود نمی‌شدند و احیای دین و نجات اسلام بخشی از هدف‌هایی بود که امام حسین(ع) دنبال می‌کرد اما اگر تصور کنیم که امام حسین(ع) قیام کرد تا مردمان پس از او عزاداری کنند و ثواب ببرند حق عاشورا و قیام امام حسین(ع) را ایفا نکرده‌ایم و شاید بتوان گفت پیام عاشورا را نشنیده‌ایم. وی با بیان این‌که «در زمان امام حسین(ع) برق شمشیر و زر و زور بنی‌امیه چشم‌ها را کور کرده بود»، تصریح کرد: مردم آن زمان هدف اصلی اسلام را گم کرده بودند و بنی‌امیه بسیاری از یاران صدیق پیامبر(ص) را از راه برداشته بود و اسلام امامت جایش را به اسلام خلافت داده بود و اخلاق، زکات، جهاد و اسلام به گونه‌ای دیگر تفسیر شده بود و برای برچیدن این بساط راهی وجود نداشت، الا این‌که امام حسین(ع) با قیام خود کاری کند که همه اسلام از غفلت برخیزد.وی ادامه داد: هرکسی که امروز در میان مسلمانان تفرقه ایجاد کند و آنان را نسبت به هم بدبین کند روش بنی‌امیه و یزید را دنبال کرده و باید از آن دوری جست.این حادثه پیامی جز این ندارد که ما بیاموزیم دشمن را جذب کنیم نه دوست را دشمن کنیم و او را از خود دور کنیم.



تاریخ انتشار : 25 آبان 1392 11:10



» اخبار مرتبط:

  • رقابت کاذب در هیئات مذهبی شناخت واقعه عاشورا را به تاخیر می‌اندازد
  • اس ام های جدید تاسوعا و عاشورا
  • کسانی که یاران امام زمان(عج) را تعیین می‌کنند کذاب هستند
  • تمام توان خود را برای امنیت کامل انتخابات بسیج کرده‌ایم
  • عطر فردوس هم آغوش صبا می آید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام