مشروح اخبار


» آمریکا بمب‌گذاری اخیر مقابل سفارت ایران در لبنان را محکوم کرد



آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، بمب‌گذاری‌های روز سه‌شنبه مقابل سفارت ایران در لبنان را محکوم کرد.آلن ایر - سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا - بیانیه کشورش در محکومیت اقدام تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را منتشر کرد.


آمریکا با انتشار بیانیه‌ای، بمب‌گذاری‌های روز سه‌شنبه مقابل سفارت ایران در لبنان را محکوم کرد.

 

به گزارش راک نیوز ، آلن ایر - سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا - بیانیه کشورش در محکومیت اقدام تروریستی مقابل سفارت ایران در لبنان را منتشر کرد.

 

در این بیانیه آمده است: آمریکا قویاً بمب‌گذاری‌های تروریستی بی‌شرمانه و شنیع روز سه‌شنبه را در سفارت ایران در بیروت محکوم می‌کند. ما به قربانیان و خانواده‌هایشان تسلیت می‌گوییم. به منظور جلوگیری از ملتهب کردن هرچه بیشتر شرایط، همه طرف‌ها را به آرامش و خودداری دعوت می‌کنیم. ما در ایالات متحده به خوبی با هزینه اقدامات تروریستی که علیه دیپلمات‌هایمان در سراسر دنیا شکل گرفته آشنا هستیم و به دنبال این حمله غیرقابل توجیه و خشونت‌بار که جان حداقل یکی از دیپلمات‌های ایرانی را گرفته، امروز با ملت ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

 

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: جزئیات حمله هنوز روشن نشده و ما از تعهد دولت لبنان در انجام یک تحقیق کامل در این زمینه حمایت می‌کنیم. ما بر کشاندن مسئولان این جنایت به پیشگاه عدالت مصریم و از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم تا با دولت لبنان در انجام تحقیقاتشان بر روی این جنایت همکاری کنند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: اعمال تروریستی تنها اراده ما را بر حمایت از سازمان‌های دولتی لبنان از جمله نیروهای نظامی لبنان و نیروهای امنیتی داخلی آنها برای تضمین یک لبنان مستقل، با ثبات و امن قوی‌تر می‌سازد.

 

به گزارش ایسنا، روز گذشته در جریان دو عملیات انتحاری در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، تعداد زیادی کشته و زخمی شدند و شش ایرانی از جمله رایزن فرهنگی ایران در لبنان شهید شدند.



تاریخ انتشار : 29 آبان 1392 19:51



» اخبار مرتبط:

  • مسابقه ایران و لبنان بدون تماشاگر برگزار می شود
  • استدلال عجیب ارتش آزاد سوریه در مورد "جنگدین ایرانی ها در سوریه
  • اولین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به آوارگان سوری
  • سفارت کانادا در تهران بسته شد
  • استعفای اعتراض آمیز کاردار سوریه در لندن
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler