مشروح اخبار


» 298 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدني است



در حالیکه امروزه بسیاری از مردم  در شهرهااز آب شرب لوله  برای آشامیدن استفاده نمیکنند وآب معدنی را برای آشامیدن خود وخانواده  با هزینه بیشتر  انتخاب مینمایند .اما کمی دور تر در همین ایران اسلامی 298 روستا در کهگیلویه وبویراحمد هنوز آب آشامیدنی ندارند....

 راک نیوز:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هدر روی 40 درصدی آب در روستاهای استان گفت: سرانه مصرف آب در کشور 160 لیتر است که این میزان در استان 40 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

سجاد رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این‌که «درصد بالایی از شبکه توزیع آب روستایی در استان فرسوده است» افزود: اصلاح شبکه آبرسانی روستایی از اولویت‌های سال 91 این شرکت است.

وی اظهار کرد: 568 مخزن ذخیره آب در استان داریم که حجم آن 84 هزار و 218 متر مکعب است که از این تعداد 152 مخزن که حجم آن‌ها بیش از 10 هزار متر مکعب است تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد شبکه آب روستایی استان را 6 هزار و 22 کیلومتر عنوان و خاطرنشان کرد: حدود 187 ایستگاه پمپاژ آب روستایی در استان وجود دارد که از مجموع 1756 روستای استان آب 1456 روستا را تأمین می‌کنند.

رستگار بیان کرد: در مجموع 298 روستای فاقد آب آشامیدنی در استان داریم که از این تعداد 17 روستای بالای 20 خانوار و 218 روستا زیر 20 خانوار هستند، اما اکثر روستاهای دارای آب استان دارای تاسیسات سطح دو هستند.

وی تعداد افراد تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی در استان را حدود 50 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: 86 درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش آب آشامیدنی سالم هستند.



تاریخ انتشار : 7 خرداد 1391 13:48



» اخبار مرتبط:

  • قرائتی ابرازداشت:کمبود اعتبار و فرسودگی لوله ها دومشکل اصلی آب و فاضلاب رو ...
  • کلنگ پروژه آبرسانی به روستاهای برج بهمنی و کوهبرد به زمین زده شد
  • چندخانوار روستایی کهگیلویه وبویراحمداز آب آشامیدنی بهره مند شدند
  • 98/ روستاهای کهگیلویه و بویراحمد بهره مند از آب شرب سالم هستند
  • 63 روستای بالای 50 خانوار فاقد راه روستایی هستند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام