مشروح اخبار


» «آسمان» چرا بسته شد؟/ مدیرمسئول روزنامه «آسمان» فردا آزاد می‌شود



«آسمان» چرا بسته شد؟/ مدیرمسئول روزنامه «آسمان» فردا آزاد می‌شود

 alt به گزارش راک نیوز ، ایسنا نوشت:

عباس بزرگمهر - مدیر مسئول روزنامه آسمان - فردا صبح (شنبه) با تودیع وثیقه 300 میلیونی آزاد می‌شود.

محمد قوچانی- سردبیر روزنامه «آسمان»  درباره آخرین وضعیت مدیر مسئول روزنامه آسمان اظهار کرد: آقای بزرگمهر از شب گذشته در بازداشتگاه اوین به سر می‌برند و امیدواریم فردا صبح بتوانیم با تودیع وثیقه 300 میلیونی که مقرر شده است مراتب آزادی ایشان را فراهم کنیم.

روزنامه آسمان روز گذشته (پنجشنه 1 اسفند) با اعلام جرم دادستانی تهران پس از شش شماره انتشار توسط دادسرای رسانه توقیف شد و مدیرمسئول آن نیز مورد تعقیب قضایی قرار گرفت.

علت توقیف چه بود؟

روزنامه آسمان در شماره چهارم خود گزارشی را از گردهمایی انجمن علوم سیاسی دانشگاه تهران که با حضور همه نیروهایش از زمان انقلاب تا کنون برگزار شده بود منتشر کرد. در این جلسه افرادی همچون مجتبی مقصودی، هرمیداس باوند، حسین سلیمی - رییس دانشگاه علامه - و محمدجواد حق‌شناس حضور داشتند. در حاشیه این مراسم خبرنگار آسمان با هرمیداس باوند مصاحبه‌ای انجام داده بود که باوند در آنجا به بازگویی خاطراتش از دانشگاه تهران و صدور یک بیانیه توسط جبهه ملی در آن زمان اشاره کرده بود.

تیتر همین بیانیه جبهه ملی که در دهه 60 صادر شد در روزنامه آسمان از زبان باوند منتشر و موجب توقیف آن شد. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که مدیرمسئول این روزنامه پیش از بازداشت در آخرین مصاحبه‌اش با خبرنگار ایسنا آن را یک خطای انسانی خوانده بود و متذکر شده بود که این تیتر پیش از چاپ ویرایش شده، اما به دلیل بی‌دقتی در چاپ تصحیح مدیرمسئول اعمال نشده است.

همچنین عباس بزرگمهر و روزنامه آسمان بابت این اشتباه در شماره آخر خود که روز پنجشنبه - اول اسفند ماه - منتشر شد عذرخواهی کردند. عباس بزرگمهر به این موضوع نیز اشاره کرده بود که در زمان صدور این بیانیه خود او یکی از معترضین به آن بوده است.




تاریخ انتشار : 3 اسفند 1392 00:26



» اخبار مرتبط:

  • مدیرمسئول «آسمان» به زندان اوین منتقل شد
  • بازداشت مدیرمسئول روزنامه مغرب بعد از چاپ نامه خاتمی
  • جدول/ قيمت بليط هواپیما، پروازهای داخلی
  • دستگیری تعدادی از روزنامه نگاران بهار، شرق، اعتماد، آرمان، آسمان و خبرنگار ...
  • روزنامه شرق توقیف شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler