مشروح اخبار


» پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/ موج جديد باران و برف در راه است



اين پژوهشگر درباره بارش هاي جديد افزود: اما همانطور كه در مصاحبه هاي قبلي هم گفته شد، از امشب و بامداد فردا، از سمت غرب و شمال غرب، سامانه جديدي وارد مي شود كه سردتر از سامانه قبل است و با نفوذ هواي سرد عرض...


يك پژوهشگر هواشناسي از موج جديد باران و برف، وزش باد و كاهش دما طي ساعت هاي آينده خبر داد.

به گزارش راک نیوز؛   احسان مرادي در گفتگو با مهر اظهار داشت: هم اينك (روز جمعه) در مناطقي از كشور، بخصوص در نيمه جنوبي و شرقي شاهد بارش هستيم كه اين بارشها همچنان ادامه خواهد داشت و در استانهاي هرمزگان، جنوب كرمان، شمال سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و مناطقي از خراسان رضوي بسيار شديد است.

اين پژوهشگر درباره بارش هاي جديد افزود: اما همانطور كه در مصاحبه هاي قبلي هم گفته شد، از امشب و بامداد فردا، از سمت غرب و شمال غرب، سامانه جديدي وارد مي شود كه سردتر از سامانه قبل است و با نفوذ هواي سرد عرض هاي شمالي حمايت مي شود. اين سامانه بخصوص فردا (شنبه) سبب بارش باران در مناطق گسترده اي از كشور خواهد شد كه بارش در مناطق سردسيري به شكل برف خواهد بود و هر چقدر به شنبه شب و بامداد يكشنبه آينده نزديك مي شويم بارش هاي برف يا مخلوط برف و باران گسترده تر مي شود.

مرادي درباره شدت بارشها افزود: البته ساز و كار اين سامانه كمي با سامانه قبلي كه طي روزهاي گذشته فعال بود، متفاوت است و انرژي و شدت بارش سامانه قبلي را ندارد، اما فراموش نكنيم كه سامانه قبلي از نظر رطوبتي بسيار حمايت مي شد و بارشهايش در بسياري از مناطق فوق العاده و كم نظير بود و سامانه فعلي اگرچه در مقايسه با قبلي ضعيف تر است اما اگر كشور را به دو نيمه شمالي و جنوبي تقسيم كنيم، بارشهايش در نيمه جنوبي مناسب و چشمگير تر از نيمه شمالي خواهد بود. اوج بارش را فردا در استان هاي حاشيه زاگرس مركزي و جنوبي، مناطقي از مركز، جنوب شرق، جنوب و شرق شاهد خواهيم بود.

اين پژوهشگر با هشدار به مردم و كشاورزان گفت: افت محسوس دما طي 48 ساعت آينده، بخصوص در استان هاي حاشيه زاگرس، استان هاي مركزي و استان هاي شرقي، سبب بارش برف و كولاك در كوهستان ها، اختلال در رفت و آمدهاي برون شهري، سرمازدگي برخي محصول ها و لغزندگي راه ها مي شود. همچنين ادامه بارش هاي رگباري همراه با آذرخش و وزش باد موجب آبگرفتگي معابر عمومي و طغيان رودها در جنوب و شرق كشور مي شود.

مرادي در آخر با اشاره به نفوذ سامانه ديگري طي روزهاي آينده افزود: بار ديگر از دوشنبه آينده سامانه بارش زاي جديدي از سمت شمال غرب وارد مي شود و روز سه شنبه گسترش بيشتري در نيمه شمالي و غربي خواهد داشت.



تاریخ انتشار : 23 اسفند 1392 22:01



» اخبار مرتبط:

  • آب وهوای استان هادر روز عاشورا
  • کدام استانها سیزده‌بدر بارانی است
  • دمای هوا به زير صفر درجه مي‌رسد
  • تهران از امشب یخ می‌زند
  • کاهش 15 درجه‌ای هوا در روزهای آینده
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler