مشروح اخبار


» مشکلات دست و پاگیر سه‌گانه در حوزه پژوهش/60 طرح پژوهشی استان اجرایی می‌شوند



مجید محنایی شامگاه سه‌شنبه در کارگروه پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که برگزاری 10 جلسه کارگروه پژوهش در این استان برای نخستین بار در سال 92 اتفاق خوب و مبارکی برای حوزه پژوهش این استان بود، اظهار کرد: طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی در این استان نزدیک به 60 طرح است که از محل اعتبارات بند 116 قانون بودجه سال 92 که یک درصد تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌ها را شامل می‌شود به مرحله اجرا می‌رود که با همراهی دانشگاه‌ها و افراد صاحب نظر و صاحب صلاحیت در امر پژوهش خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هدفمند کردن طرح‌های پژوهشی در استان و کاربردی کردن آن‌ها را یکی دیگر از اهداف این کارگروه دانست و گفت: باید به سمت مشتری‌مداری در این حوزه حرکت کنیم و اجازه ندهیم تا بیش از این طرح‌های پژوهشی استان ما در کتابخانه‌ها خاک بخورند.

این مسئول برنامه‌ریزی در این حوزه را اولویت اصلی دانست و گفت: هنوز در بودجه سال 93 سازوکار اعتبارات مشخص نیست که باید برای برنامه‌ریزی، این سازو کارها هر چه زودتر مشخص شود و به همین خاطر از دستگاه‌های اجرایی خود می‌خواهیم تا اولویت‌های پژوهشی دستگاه‌های خود را احصا کنند.

محنایی ادامه داد: پس از احصای طرح‌های اولویت‌دار توسط خود دستگاه‌ها، غربالگیری انجام می‌شود و پس از تأیید مراجع برای پژوهشگران استانی فراخوان زده می‌شود.

وی؛ گیر اساسی حوزه پژوهش را در سه عامل تعریف کرد و گفت: عدم روان‌سازی قوانین و این که هنوز ذی‌حساب توجیه نیست که این اعتبارات را به چه طرح‌هایی اختصاص دهد از مشکلات اساسی به شمار می‌رود.

محنایی افزود: دستگاه‌های اجرایی چندان توجیه نیستند و آیین‌نامه‌های اجرایی به موقع ابلاغ نمی‌شوند و دست آخر هم این که شکل تعیین اعتبارات نامناسب است و ابهامی است که می‌گویند دستگاه‌ها از یک تا سه درصد اعتبارات را به این کار اختصاص دهند.

 وی گفت: ما معتقدیم باید به صورت متمرکز این اعتبارات در دستور کار شورای برنامه‌ریزی قرار گیرد تا بتوانیم 10 تا 20 طرح اولویت‌دار و استخوان‌دار دستگاه‌های اجرایی را در یک جا جمع کنیم و در نهایت اجرایی شوند




تاریخ انتشار : 28 اسفند 1392 14:00



» اخبار مرتبط:

  • احمدی نژاد بستری شد + عکس
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • مراسم تشییع امام جمعه سابق گچساران آغاز شد
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler