مشروح اخبار


» چه‌ کسی استقلال را به این روز انداخت؟



 

استقلال تهران در حالی که در نیمه بهمن ماه امسال، مدعی سه جام بزرگ بود، در کمتر از دو ماه همه چیز را از دست رفته دید و روز گذشته نیز با ثبت پنجمین شکست در لیگ بر‌تر به رده چهارم جدول سقوط کرد. روند نزولی تدریجی که برعکسش را رقیب سرخپوشش پشت سر گذاشت و از رده پنجم جدول کم‌کم خود را به صدر نزدیک کرد.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز، استقلالی‌ها دو ماه سخت را پشت سر گذاشتند. آن‌ها با شکست‌های پیاپی، تقریبا از هر سه جام بازماندند و با شکست برابر تیم قعر جدولی مس کرمان در نیمه‌نهایی جام حذفی از رسیدن به فینال بازماندند. افول ستاره‌ آن‌ها در لیگ بر‌تر هم از بازی هفته بیست و هفتم در انزلی آغاز شد که با دریافت چهار گل برابر ملوان صدر جدول را از دست دادند و وارد یک بحران واقعی شدند. شکست روز گذشته برابر نفت تهران هم تقریبا دست این تیم را از رسیدن به جام در لیگ بر‌تر کوتاه کرد؛ چه اینکه این تیم در هفته پایانی باید به مصاف فولاد و تراکتورسازی برود.

بنا بر این گزارش، در لیگ قهرمانان آسیا هم وضعیت اصلا خوب نیست و آن‌ها تقریبا ضعیف‌ترین نتیجه خود را در لیگ قهرمانان به دست آورده‌اند و با دو شکست و تنها یک تساوی در انتهای جدول گروه خود قرار دارند و چهار تیم از عربستان، قطر و امارات را بالا‌تر از خود می‌بینند.

این وضعیت برای تیمی که فصل گذشته با حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سودای صید سومین ستاره آسیایی را در سر می‌پروراند، اصلا خوب نیست. بد‌تر از همه این نتایج برای استقلال این است که این تیم دیگر حمایت تماشاگران بی شمار خود را ندارد و بازی حساس این تیم در لیگ قهرمانان آسیا برابر الجزیره بدون حضور چشمگیر تماشاگران برگزار شد.

به نوشته تابناک؛ بسیاری دلیل افول استقلال در این روز‌ها را جدایی ستاره‌های این تیم در میانه راه می‌دانند. فرهاد مجیدی، محبوب‌ترین ستاره‌ این تیم به یکباره در میانه فصل تصمیم به خداحافظی می‌گیرد. او حتی پیشنهاد عجیب قلعه‌نویی برای حضور در بازی‌های خانگی استقلال را رد کرد تا با خداحافظی در بازی با مس اندک تماشاگرانی را که به عشق او به ورزشگاه می‌آمدند، از این تیم بگیرد.

این گزارش در ادامه می افزاید: استقلال در این فصل از نتیجه نگرفتن در نیمه نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا ضربه خورد؛ جایی که قرعه آسان استقلال تا فینال، قلعه‌نویی و ستاره‌های این تیم چون مجیدی، منتظری و نکونام را مجاب کرد تا با حضور در استقلال بتوانند پس از سال‌ها جام قهرمانی آسیا را بالای سر ببرند و سومین ستاره را به پیراهن استقلال سنجاق کنند.

اما شکست برابر اف‌سی سئول، موجب شد تا استقلالی‌ها رؤیایی قهرمانی در آسیا را از دست رفته بیابند و همین مسأله هم موجب شد تا کم‌کم ستاره‌های این باشگاه‌ها از این تیم جدا شوند. پس از فرهاد مجیدی، پژمان منتظری بهترین مدافع این باشگاه که در نیم فصل اول بیشترین حضور را در ترکیب این تیم داشت هم راهی ام‌صلال قطر شد. منتظری بار‌ها اعلام کرده بود که اگر حضور این تیم در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا نبود، در اوایل فصل راهی قطر می‌شد.

نکونام دیگر بازیکن تأثیرگذار این تیم بود که پس از منتظری راهی کویت شد و اگر آندرانیک تیموریان هم زود به فکر می‌افتاد احتمالا تا کنون از این تیم جدا شده بود.

آنچنان که از شواهد برمی‌آید، استقلال هم مانند پرسپولیس در هفته‌های آتی دستخوش تغییرات مدیریتی می‌شود و با احتساب این و با توجه به نتایج استقلال بعید به نظر می‌رسد که امیر قلعه‌نویی را فصل بعد روی نیمکت این باشگاه ببینیم.

علی فتح‌الله‌زاده هم برای نخستین بار در بیست سال اخیر در آستانه اتمام لیگ صریحا عنوان کرده برای فصل بعد به هیچ قیمتی در استقلال مدیریت نمی‌کند. مشکلات مالی بی‌پایان و نا‌مشخص بودن بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، موجب شده که این مردان از همین الان چمدان خود را ببندند. هرچند باشگاه استقلال می‌گوید گزینه نخست قلعه‌نویی برای فصل بعد همین تیم است، نزدیکان امیر شهادت می‌دهند که او در این فصل بار‌ها اعتراف کرده اگر می‌دانست وضعیت مالی اینچنین خواهد بود، هرگز در استقلال نمی‌ماند. سرمربی آبی‌ها حتی چندی پیش در مصاحبه با خبرنگاران مدعی شد در این فصل به اندازه بیست سال پیر‌تر شده است.

 




تاریخ انتشار : 9 فروردین 1393 04:52



» اخبار مرتبط:

  • ثروتمند ترین دختر جوان ایرانی کیست؟+ عکس
  • رحمتی سوژه "ياهو" شد!+عکس
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler