مشروح اخبار


» چه افرادی باید کارت پایان خدمت خود را تعویض کنند؟



سال 90 طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت با کارت هوشمند آغاز شد.

این طرح در ابتدا تنها برای دارندگان کارت‌های معافیت اجرا شد اما با دریافت اطلاعات و آمادگی سازمان وظیفه عمومی طرح تویض کارت‌های پایان خدمت نیز از سال گذشته آغاز شد.

سردار ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی در مورد علت این کار می‌گوید: به این دلیل ابتدا کار تعویض کارت‌های معافیت را آغاز کردیم چون اطلاعات این کارت‌ها و صاحبان آنها در دسترس بود و تقریبا مشکلی بابت جمع‌آوری این اطلاعات نداشتیم.

به گفته جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، کارت‌های معافیت قدیمی از تیرماه سال گذشته فاقد اعتبار شده و دارندگان این کارت‌ها نمی‌توانند خدماتی که نیاز به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دارد استفاده کنند.

این افراد اگر برای تعویض گواهینامه خود و یا دریافت گذرنامه یا تعویض آن مراجعه کنند، اداره مربوطه از آنها کارت هوشمند را طلب می‌کند و عملا با کارت‌های قدیمی نمی‌توان کاری از پیش برد.

در آخرین فراخوان سازمان وظیفه عمومی از کسانیکه کارت خود را بعد از سال 60 و یا به عبارتی بعد از یکم فروردین 1360 دریافت کرده‌اند درخواست شده است تا برای تعویض کارت‌ قدیمی خود با کارت هوشمند مراجعه کنند.

سردار کریمی در مورد چرایی مبنا قرار دادن سال 60 می‌گوید: از آنجایی که کشور ما در شرایط صلح قرار دارد، مردان 50 سال به بالا از انجام خدمت وظیفه معاف هستند و می‌توانند با ارائه شناسنامه خود خدمات دریافت کنند اما چون ما نمیتوانستیم سن را در تعویض کارت مبنا قرار دهیم و با تحصیل کرده‌ها و تحصیل نکرده‌ها برخورد دوگانه داشته باشیم، سال 60 را مبنا قرار دادیم.

بر این اساس تمام کسانی که کارت خود را از سال 60 به بعد دریافت کرده‌اند ولو اینکه بالای 50 سال سن داشته باشند، باید برای تعویض کارت خود اقدام کنند و افرادی که کارت خود را حتی یک روز قبل از سال 60 و روز 29 اسفند سال 59 دریافت کرده‌اند، نیازی به تعویض کارت خود ندارند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی پیرامون زمان تعویض کارت‌های قدیمی که فاقد اعتبار شده‌اند گفت: درست است که این کارت‌ها فاقد اعتبار شده‌اند اما کار تعویض آنها همچنان ادامه دارد ولی باید بدانیم که تعویض کارت افرادی که دیر مراجعه کرده‌اند برای تعویض، در اولویت قرار ندارد و اولویت با کسانی است که در زمان مقرر مراجعه می‌کنند.

زمان معمولی که برای تعویض کارت‌های قدیمی با هوشمند سپری می‌شود حدود یک ماه است و بعد از این مدت کارت هوشمند بوسیله پست به در منزل افراد ارسال می‌شود. اما وجود دارند کسانی که زمانی بیش از یک ماه را در انتظار دریافت کارت خود می‌گذرانند.

سردار کریمی علت این امر را نبود اطلاعات این افراد و نیاز به استعلام از نیروهای مسلح عنوان می‌کند و در مورد کسانیکه اطلاعات آنها به نحوی در دسترس نیست می‌گوید: به این افراد اطلاع داده می‌شود تا خود به یگان خدمتی خودشان مراجعه کنند و نسبت به دریافت و تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

به گفته جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا حدود 95 درصد کارت‌ها در مدت یک ماهه صادر و تحویل افراد می‌شود و تنها 5 درصد از کارت‌ها زمان صدورشان بیش از یک ماه به طول می‌انجامد.




تاریخ انتشار : 10 فروردین 1393 15:23



» اخبار مرتبط:

  • اولین تبلتی که برایتان غذا می‌پزد+ تصاویر
  • مشکلات دست و پاگیر سه‌گانه در حوزه پژوهش/60 طرح پژوهشی استان اجرایی می‌شوند
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • در سفر خارجی نوروزی مقصد مهم نیست؛ عشق مهم است
  • کارت‌های معافیت قدیمی فاقد اعتبار است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler