مشروح اخبار


» انتقاد شدید هاشمی از اهانت به یادگار امام (ره)



رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از حرمت‌شکنی برخی افراطیون مغرض در مراسم سالگرد امام خمینی در حرم مطهر نسبت به یادگار ایشان، اهانت و تعصب کور را غیرقابل قبول خواند و تصریح کرد: تضاد بسیار عجیبی است، چگونه می‌شود در سالروزی که اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر کشور به امید وحدت و همدلی در آستان مطهر امام گرد هم می‌آیند، گرو‌هی اندک ولی متشکل و البته....

 راک نیوز :رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام نارضایتی رهبر معظم انقلاب از حرکات تند و افراطی صورت گرفته نسبت به نوه امام در سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: این رفتارهای افراطی نمود بارز استبداد عوام است که اگر جلوی آن گرفته نشود به اصل نظام آسیب می‌زند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از مدیران ارشد، استادان و دانشجویان برگزیده پژوهشکده امام خمینی(ره)، این موسسه را از برکات وجودی مرحوم حاج سیداحمد خمینی و در جهت حفظ و گسترش اندیشه‌های والای فقهی، اعتقادی و سیاسی امام راحل(ره) خواند و گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که مجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشکده پایه و اساس خوبی برای حفظ و گسترش اندیشه‌های امام خمینی(ره) در میان مسلمانان و به خصوص جوانان خواهد بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان ابعاد شخصیتی مرحوم حاج سیداحمد آقا و فرزند صالح ایشان حاج سیدحسن خمینی، آنان را یادگاران باارزش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دوران حاضر خواند و تصریح کرد: بیت حضرت امام(ره) هم به لحاظ شخصیتی و هم به لحاظ علمی و دینی از مرتبت والایی در جامعه و حوزه‌های علمیه برخوردارند و همین امر حفظ حرمت آنان را برای همه ما واجب و لازم می‌گرداند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از حرمت‌شکنی برخی افراطیون مغرض در مراسم سالگرد امام خمینی در حرم مطهر نسبت به یادگار ایشان، اهانت و تعصب کور را غیرقابل قبول خواند و تصریح کرد: تضاد بسیار عجیبی است، چگونه می‌شود در سالروزی که اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر کشور به امید وحدت و همدلی در آستان مطهر امام گرد هم می‌آیند، گرو‌هی اندک ولی متشکل و البته نامشخص، در مقابل چشم میلیون‌ها انسان و شبکه‌های تلویزیونی اجازه اهانت به بیت امام و مسوولان را به خود بدهند؟ آیا می‌توان تصور کرد آنها گروهی خودسر هستند؟ وی با ابراز تاسف از افراطی‌گری گفت: افراط و عوام‌فریبی در طول تاریخ و از زمان امام علی(ع) به عنوان خوارج تاکنون بوده‌اند و امروز هم به اشکال و شیوه‌های جدید و نو وجود دارد.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه همه ما شاخ و برگی از شجره وجودی اسلام و رهبری حضرت امام(ره) هستیم، بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی و پژوهشکده امام خمینی را از ثمرات باارزش بیت آن حضرت خواند و تصریح کرد: امروز حاج سیدحسن خمینی به‌رغم جوانی، یک عالم واقعی اسلامی و نیز شخصیتی آشنا به مسائل کشور و دنیا و دارای هوش و ذوق درخوری است که فرصت خدمت بسیاری به کشور و آینده نظام دارد.آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به شدت یافتن حملات به اندیشه‌ و آرمان‌های امام خمینی(ره) از سوی دشمنان داخلی و خارجی، وظیفه دلسوزان و نظام در مقطع کنونی برای حفظ و نشر تاریخی حقیقی مبارزات امام خمینی و یارانش را یادآور شد و گفت: متاسفانه در حق امام در داخل و به ویژه خارج جفا می‌شود و هنوز ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ درست معرفی نشده است. وی افزود: امام(ره) همواره خشم خود را از گروهی به عنوان خشک‌مقدس‌ها نشان و نسبت به وجود چنین تفکری هشدار می‌دادند.



تاریخ انتشار : 18 خرداد 1391 13:09



» اخبار مرتبط:

  • دروغ پایه اعتماد به رسانه را ویران می‌کند/نباید از بیان سخن حقیقی ترسید
  • نگرانی امام از افراطیون بعد از خود بود
  • اظهارات هاشمی در جلسه امروز مجمع
  • دیدار آیات عظام با سیدحسن خمینی
  • چه کسی بر پیکر مرحوم حسن حبیبی نماز خواند؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler