مشروح اخبار


» هرمزگان در شمار استان‌های پرخطر در ‌ایدز ‌ /عامل انتقال ایدزبه جزایر رابهتربشناسید



 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: متاسفانه استان هرمزگان در شمار استان‌های پرخطر در بحث بیماری ایدز است که باید با تغییر در نگرش‌ها و برنامه‌ها به سمتی برویم که پنهان‌کاری را کنار گذاشته و واقعیت‌های این بیماری بیشتر تشریح و تبیین شود.

 

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛  دکتر محمد شکاری افزود: کاهش هزینه‌های درمان و سهم پرداختی مردم به عنوان یکی از اولویت‌های کاری مهم دولت در هرمزگان برای سال جاری تعیین شده است و به زودی خبرهای مهمی درباره چگونگی اجرای آن منتشر خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: تقویت و تجهیز بیمارستان‌های استان و بهره‌برداری از پروژ‌ه‌های در حال ساخت و افزایش تخت‌های بیمارستانی از دیگر اولویت‌های امسال است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: مهم‌ترین راهبردهای امسال به صورت جداگانه به تمامی معاونت‌ها ابلاغ شده که در بخش بهداشت و درمان می‌توان به‌ پیشگیری و مراقبت‌های مرتبط با اید‌ز، تالاسمی‌، مالاریا، سلامت مادران باردار و کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان اشاره کرد.

 

دکتر شکاری با اعلام هشدار نسبت به آسیب پذیری بالای استان هرمزگان نسبت به سایرنقاط کشور، تعداد مبتلایان ثبت شده این بیماری را یکهزار و 121نفر اعلام کرد.

 

به گفته دکتر شکاری، استفاده معتادان از سرنگ آلوده مشترک بین معتادان و رفتارهای پرخطر جنسی مهم‌ترین روش‌های گسترش ویروس HIV در استان هستند.

 

دکترشکاری خاطرنشان کرد: جایگزینی رفتارهای پرخطر جنسی به جای استفاده از سرنگ آلوده به عنوان عامل شیوع این بیماری یک نگرانی جدی است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: در این راستا 6 مرکز مشاوره رفتاری در شرق استان با هدف آموزش پیشگیری و تشخیص به موقع و درمان راه‌اندازی می‌شود و تلاش داریم آموزش‌ها را به روستاها ببریم.

 

وی درباره سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در برخورد با این بیماری اظهار کرد: به زودی شش مرکز مشاوره رفتاری در شهرهای میناب‌، رودان‌، قشم و کیش راه اندازی می‌شود که روستاهای این مناطق را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند.

 

دکترشکاری تصریح کرد: پنهان کاری در این زمینه‌، چالش‌های موجود را تشدید می‌کند و انگ‌زدایی از مبتلایان به HIV از سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان است.

 

وی گفت: متاسفانه استان هرمزگان در شمار استان‌های پرخطر در بحث بیماری ایدز است که باید با تغییر در نگرش‌ها و برنامه‌ها به سمتی برویم که پنهان‌کاری را کنار گذاشته و واقعیت‌های این بیماری بیشتر تشریح و تبیین شود.

 

شکاری تاکید کرد: آنچه یک زنگ خطری برای استان شده است، موضوع اخراج بیماران مبتلا به ایدز و هپاتیت از کشور امارات است که این افراد با توجه به مهاجرپذیری هرمزگان وارد استان به‌ویژه جزایر شده و به گسترش بیماری دامن می‌زنند.

 

وی بیان کرد: الان سیاست وزارت بهداشت انگ‌زدایی از این بیماری است و نباید به بیمار ایدزی انگ اخلاقی  زد

(ایسنا)




تاریخ انتشار : 28 فروردین 1393 16:42



» اخبار مرتبط:

  • بازدیدنوروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدازبیمارستان دهدشت:
  • اولین تصویر سه‌بعدی از ویروس ایدز +عکس
  • تقاطع غیر هم‌سطح شهری گچساران افتتاح شد
  • مشکلات دست و پاگیر سه‌گانه در حوزه پژوهش/60 طرح پژوهشی استان اجرایی می‌شوند
  • شهر باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزید.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler