مشروح اخبار


» افشای دلیل گروگانگیری دخترهشت ساله در دنا



کسی که خبر از ناپدید‌شدن این دختر داده بود، مادر وی بود. این زن در تماس با پلیس گفت: دخترم صبح زود برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد اما دیگر خبری از او نشد. وقتی ساعت از ۱۲ظهر گذشت و او نیامد، راهی مدرسه‌اش شدم اما شنیدم که دخترم آن روز به مدرسه نرفته و کسی ...


مرد جوان وقتی دید همسرش مهریه میلیونی خود را به اجرا گذاشته، تصمیم به انتقام‌جویی گرفت.

او دختربچه این زن را ربود و او را تهدید کرد که اگر از مهریه‌اش نگذرد، گروگان را خواهد کشت.اواخر هفته گذشته مأموران پلیس شهرستان دنا در جریان ناپدیدشدن دختربچه ۸ساله‌ای در روستای سرتنگ قرار گرفتند. کسی که خبر از ناپدید‌شدن این دختر داده بود، مادر وی بود. این زن در تماس با پلیس گفت: دخترم صبح زود برای رفتن به مدرسه از خانه خارج شد اما دیگر خبری از او نشد. وقتی ساعت از ۱۲ظهر گذشت و او نیامد، راهی مدرسه‌اش شدم اما شنیدم که دخترم آن روز به مدرسه نرفته و کسی او را ندیده است. نگرانش شدم و همه جا را دنبالش گشتم ولی اثری از او پیدا نکردم و برای همین تصمیم گرفتم از پلیس کمک بگیرم.

گروگان ۱۰۰میلیونی

مأموران پلیس با اطلاع از ماجرا تحقیقات برای یافتن دختربچه گمشده را شروع کردند. آنها به تحقیق از مادر او پرداختند اما وی نمی‌دانست چه اتفاقی برای دخترش افتاده است. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، زن جوان پیامکی دریافت کرد که راز گم‌شدن دخترش را فاش کرد. در این پیامک نوشته شده بود: دخترت پیش من است. اگر او را زنده می‌خواهی باید ۱۰۰میلیون تومان پرداخت کنی یا اینکه به دادگاه بروی و از گرفتن مهریه ات صرف‌نظر کنی. زن جوان وقتی این پیامک را دید، با عجله نزد مأموران رفت و پرده از راز گم شدن دخترش برداشت.

زن جوان به مأموران گفت کسی که دخترش را ربوده، شوهرش است. این زن ادامه داد: چند سال پیش پس از اینکه از شوهر اولم جدا شدم، با مردی به نام مراد که در شیراز زندگی می‌کرد آشنا شدم. با اینکه از شوهر اول صاحب دختری بودم، مراد قبول کرد، که از دخترم مراقبت کند و به این ترتیب با هم ازدواج کردیم و من و دخترم راهی خانه شوهرم در شیراز شدیم. ازدواج ما دوام چندانی نداشت؛ چرا که مدتی بعد متوجه شدم او معتاد و سابقه‌دار است و به‌تازگی با زن دیگری ازدواج موقت کرده است.

بر سر همین موضوع با هم اختلاف پیدا کردیم و در نهایت من خانه او را ترک کردم و به خانه پدرم در روستای سرتنگ رفتم. همزمان مهریه‌ام را که بیش از ۱۰۰میلیون تومان است به اجرا گذاشتم و دادگاه مراد را محکوم به پرداخت مهریه کرد. حالا هم مطمئنم که او دخترم را دزدیده تا مرا مجبور کند از گرفتن مهریه‌ام چشم‌پوشی کنم.با اظهارات این زن، بررسی‌های پلیسی ادامه یافت و تیمی از کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی راهی شیراز شدند. آنها همزمان از زن جوان خواستند که با شوهرش تماس بگیرد و با گفتن این جمله که حاضر است از دریافت مهریه‌اش صرف‌نظر کند، با او قرار بگذارد.

فرار ناکام

زن جوان با شوهرش تماس گرفت و به او گفت که به شیراز آمده و برای رفتن به دادگاه و بخشیدن مهریه‌اش آماده است اما قبل از آن می‌خواهد دخترش را ببیند. آنها در یکی از محله‌های شیراز قرار گذاشتند و مأموران پلیس این محل را محاصره کردند و به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند. در زمان قرار، آنها متوجه مردی شدند که سوار بر یک خودروی پراید مقابل زن جوان توقف کرد و از او خواست که سوار ماشین شود. مشخصات این مرد با مشخصات عامل گروگانگیری یکی بود و مأموران وقتی دیدند وی دختربچه را همراه خود نیاورده، برای اینکه خطری زن جوان را تهدید نکند وارد عمل شدند.

مرد جوان اما به محض دیدن مأموران پایش را روی پدال گاز گذاشت و فرار کرد. عملیات تعقیب مرد آدم‌ربا شروع شد و دقایقی بعد این مرد که می‌دید قادر نیست از دست پلیس فرار کند، خودروی خود را در یکی از خیابان‌‌ها متوقف کرد و با پای پیاده به فرار ادامه داد. مأموران برای متوقف کردن او چند تیر هوایی شلیک کردند اما وی توجهی نکرد و با ورود به خانه‌ای در آن حوالی، سعی کرد خود را از دید پلیس مخفی کند. سرهنگ حسن جعفری‌نژاد، رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمدبا بیان این خبر گفت: فرار مرد جوان به جایی نرسید و سرانجام مأموران با شناسایی محل اختفای او توانستند این مرد را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: متهم پس از دستگیری به اداره آگاهی منتقل شد اما در بازجویی‌ها ادعا کرد که بی‌گناه است و خبری از دختربچه گمشده ندارد. با این حال شواهد و مدارک به‌دست آمده از سوی پلیس باعث شد که وی به ربودن دختربچه اعتراف کند و همزمان با اعتراف او، همدست وی که از ماجرای دستگیری مرد آدم‌ربا باخبر شده بود، گروگان خردسال را در یکی از خیابان‌های شهر رها کرد. به این ترتیب دختر ۸ساله آزاد شد و پس از انتقال به اداره پلیس به مادرش تحویل داده شد.در همین حال سرهنگ غلام‌زاده، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار داشت: متهم ۳۷ساله این پرونده که در کمتر از ۲۴ساعت شناسایی شده بود، با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

 



تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1393 05:41



» اخبار مرتبط:

  • پایان گروگانگیری از سی‌سخت تا شیراز
  • دختر سارق هدف گلوله پلیس قرار گرفت
  • دستگیری عامل انتشار مطالب غیراخلاقی و پلمب یک کافی‌نت متخلف در یاسوج
  • دستگیری عامل انتشار مطالب غیراخلاقی و پلمب یک کافی‌نت متخلف در یاسوج
  • اجیرکردن دو آدمکش برای قتل همسر معتاد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام