مشروح اخبار


» وقتی آقای شهردار روزنامه و سایت نمی‌خواند/در این 6 ماه کار شاقی در شهریاسوج نکرده‌اید+حاشیه ها



وی در خصوص بذل و بخشش‌ها در شهرداری یاسوج نیز عنوان داشت: یک مورد بیاورید که من به کسی براساس میل خود تخفیفی داده باشم و یک برگ سند رو کنید که بذل و بخششی در کار بوده و اگر می‌گویید چرا دو میلیون تومان به یک کارشناس مشاور داده‌اید باید بگویم چهار میلیون تومان به مشاور داده‌ام، چراکه براساس اختیارات حق دارم کسی را که مشاور قرار داده‌ام، حمایت کنم. 

در نشست علنی شورای اسلامی شهر یاسوج با حضور همه اعضای شورای شهر و با حضور شهردار شهر یاسوج، موضوع طرح 30 مورد سؤال سرافراز اردشیری، عضو شورای اسلامی این شهر از محمدعلی جاوید، شهردار یاسوج در دستور کار قرار گرفت.

شهردار یاسوج در ابتدای این نشست اظهار داشت: ساعت 23 شب بلیط پرواز به تهران را دارم و شاید نتوانم پاسخگوی همه سئوالات آقای اردشیری باشم که به همین دلیل تنها 10 سؤال مطروحه در دستور کار قرار گرفت.

 

   در این نشست محمدعلی جاوید، شهردار یاسوج در پاسخ به سؤال نخست سرافراز اردشیری، عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص عدم ارائه طرح پارک غدیر و موضوعات مربوط به پارک ولایت و عدم توضیح به شورای شهر در بدو اقدام، خاطرنشان کرد: در زمینه پارک ولایت همین نکته بس که در زمان استانداری آقای نیکزاد و بنا به طرح معاون عمرانی وی، ساخت این پارک و تخریب تپه استانداری کلید خورد و دو استاندار بعدی یعنی خادمی و صابری زیر بار آن نرفتند و دستور توقف را صادر کردند.

شهردار یاسوج اضافه کرد: ما تنها تهیه طرح پارک ولایت را در رسانه‌ها مطرح کردیم که طرح‌هایی ارائه شده و در حال تدوین است، اما در خصوص طرح پارک اسکان و اشکالی که آقای اردشیری بر آن وارد کرده است، باید گفت که پارک اسکان همان پارک مهرورزی است و تنها چند آبخوری به آن اضافه شده و ما تنها این پارک را برای رفاه حال مسافران و مردم تجهیز کرده‌ایم که کار بدی نیست و جای اشکال ندارد.

وی در خصوص پارک غدیر نیز اینگونه توضیح داد که بنای من از احداث این پارک تنها موضوع مالکیت آن بود که مشکلات بسیاری را با معارضین در ادامه این کار پیدا کردیم و اکنون این محدوده در اختیار شهرداری قرار دارد و قرار نیست در آن ابنیه‌ای ساخته شود و هدف از اجرای آن، پارک پیاده‌روی است و به همین دلیل درخت‌های کاشته شده به ابعاد و فاصله 10 در 10 متر قرار دارند.

شهردار یاسوج در ادامه به بند دوم سئوال سرافراز اردشیری، عضو شورای اسلامی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: در خصوص عزل و نصب‌ها در شهرداری نیازی به اخذ اجازه از شورا نیست و در گذشته هم این‌گونه بوده است؛ در دوره ما در این 6 ماه تنها سه نفر وارد شده‌اند؛ در حالی که در گذشته صدها نفر وارد شهرداری و این سیستم شده‌اند.

جاوید ادامه داد: کسانی را که وارد کرده‌ایم که آدم‌های متخصصی هستند که دو نفر از آن‌ها مأمور به خدمت شده‌اند و یک نفر دیگر را با توجه به سوابقی که در بدنه شهرداری داشته‌اند، وارد کرده‌ایم.

وی گفت: برای اینکه مشکل قانونی هم نداشته باشند برای آن‌ها ابلاغ سرپرست زده‌ایم؛ اگر ما امروز سه نفر نیروی متخصص وارد کرده‌ایم در گذشته حداقل 200 نیروی غیرعلمی و غیرمتخصص وارد بدنه شهرداری شده‌اند.

شهردار یاسوج در پاسخ به سؤال چهارم مبنی بر تعطیلی معاونت فرهنگی در شهرداری یاسوج نیز گفت: برای ساماندهی هرچه بهتر آن را با روابط عمومی ادغام کردیم؛ هرچند که ما می‌خواستیم این معاونت باشد، اما در کمیسیون تطابق فرمانداری این موضوع رد شد.

وی در خصوص بذل و بخشش‌ها در شهرداری یاسوج نیز عنوان داشت: یک مورد بیاورید که من به کسی براساس میل خود تخفیفی داده باشم و یک برگ سند رو کنید که بذل و بخششی در کار بوده و اگر می‌گویید چرا دو میلیون تومان به یک کارشناس مشاور داده‌اید باید بگویم چهار میلیون تومان به مشاور داده‌ام، چراکه براساس اختیارات حق دارم کسی را که مشاور قرار داده‌ام، حمایت کنم.

وی از اخراج نیروهای شهرداری یاسوج و برخورد با آن‌ها هم در بند ششم پاسخ داد و متذکر شد: نیروها را باید ساماندهی می‌کردیم، بنابراین آن‌ها را براساس شغلی که داشتند در سه شرکت پیمانکاری ساماندهی کردیم.

در بند هفتم این سؤالات جاوید به موضوع طرح ویژه‌خواری از سوی برخی در شهرداری یاسوج سخن به میان آورد و با بیان اینکه در شأن من نیست که کسی را ویژه‌خوار معرفی کنم، آن را ساخته و پرداخته استنباط رسانه‌ها از سخنان خود دانست.

شهردار یاسوج به موضوع لغو کمیسیون توافقات توسط خود اشاره کرد و یادآور شد: این کمیسیون را خودم منحل کردم، چراکه استنادات غیرقانونی داشت و کارهای آن خلاف بود و اگر بنا باشد حقی به کسی از سوی شهرداری پرداخت شود، قانون تملک را داریم و دیگر نیازی به این کمیسیون نداشتیم.

تیم فوتبال شهرداری یاسوج و به‌کارگیری 5 نیروی غیر مجاز در آن و پرداخت پول به این افراد بدون اجازه شورا از دیگر موارد سؤال اردشیری از جاوید بود.

جاوید در پاسخ به این سؤال گفت: هیچ قراردادی با این افراد از جمله سرپرست این تیم و قائم‌مقام بسته نشد، بلکه به صورت حق‌الزحمه‌ای 10 میلیون تومان به آقای فرجی سرپرست تیم و 15 میلیون تومان به آقای دامیده، قائم‌مقام پرداخت شد.

بلاتکلیف ماندن موضوع اراضی مردم در سطح شهر یاسوج از دیگر موارد سؤالات بود که شهردار در این خصوص تعیین تکلیف برای ده‌ها هکتار زمین در مدت 6 ماه را کاری سخت دانست.

جاوید اضافه کرد: برای این کار باید میلیاردها تومان پرداخت شود، اما ما هم بیکار ننشستیم و جلساتی را در همین خصوص از طریق کمیسیون ماده پنج برگزار کردیم.

در ادامه این نشست، سرافراز اردشیری که از بیشتر پاسخ‌های شهردار قانع نشده بود با طرح میان سؤالات متعدد اعتراض خود را نسبت به پاسخ‌های شهردار اعلام کرد و اینگونه ابراز داشت که در این 6 ماه گذشته چندان کار شاقی هم در شهر یاسوج انجام نشده است.

شهردار یاسوج نیز قضاوت را با مردم دانست.

+حاشیه ها

شامگاه دوشنبه نشست شورای اسلامی شهر یاسوج در حالی با حضور اهالی رسانه برگزار شد که در این جلسه سرافراز اردشیری عضو با تجربه شورای اسلامی شهر یاسوج یک بار دیگر در طول چند ماه اخیر شهرداری و شهردار را به بوته نقد و چالش کشید.

در این جلسه سرافراز اردشیری تعداد 30 سؤال را برای دریافت پاسخ از سوی شهردار یاسوج تهیه و تنظیم کرده بود که به دلیل برنامه سفر شهردار در این نشست تنها به 10 سؤال پاسخ داده شد.

* در این نشست و پیش از آغاز آن، اعضای شورای شهر که برای پاسخگویی شهردار به طور شفاهی یا کتبی اخلاف نظر داشتند برای چند بار ماده 73 قانون شوراها را به صورت گروهی مطالعه کردند که هر یک تفسیر متفاوتی از این ماده در خصوص نحوه سؤال از شهردار داشتند.

*پیش از آغاز جلسه مرتضی فروغ‌فرد در جواب خبرنگاران که معتقد بودند صف‌بندی در شورای شهر هنوز وجود دارد به خبرنگاران اینگونه توضیح داد که اگر دیدید در جلسه سؤال موضع‌گیری‌ها به سمت صف‌بندی پیش رفت تحلیل شما درست است اما من قاطعانه می‌گویم که صف‌بندی 5 و 6گانه در شورا نداریم.

*تا پیش از آغاز جلسه صحبت‌ها مبنی بر این بود که شهردار برای عدم پاسخگویی به مسافرت و مأموریت اجباری رفته اما با حضور شهردار این تحلیل نادرست از آب درآمد.

*در این نشست در قسمتی که باید اسم برخی افراد محرمانه عنوان می‌شد دوباره پای یک سرمایه‌دار معروف به میان کشیده شد که البته بی‌ارتباط با برخی از زمین‌ها و املاک در قلب شهر یاسوج نبود.

*وقتی شهردار یاسوج از طراح سؤالات خواست که برنامه پرسش و پاسخ را به زمانی دیگر به دلیل مسافرت اجباری موکول کند خاطرنشان کرد که اگر مسافرت برایش پیش نمی‌آمد تا فردا ساعت 7 صبح هم پاسخگوی سؤالات اردشیری می‌بود.

*موضوع تیم فوتبال شهرداری یاسوج از مهم‌ترین مباحث مطروحه در این نشست بود که شهردار یاسوج بالاخره آب پاکی را روی دست همه ریخت و مبالغ پرداخت شده به دو عضو کادر مدیریتی این تیم را اعلام کرد.

*وقتی در این بین موضوع طرح اتهام از سوی شهردار به برخی افراد مبنی بر ویژه‌خواری مطرح شد این شهردار بود که بیان چنین لفظی از سوی خود را به کلی انکار کرد و گفت: اگر مصاحبه‌ای هم شده خود خبرنگاران بر اساس استنباطی که دارند لفظ ویژه‌خواری را به کار برده‌اند که اردشیری از شهردار پرسید پس چرا پس از درج این مصاحبه خواستار اصلاح آن توسط رسانه‌ها نشدید که شهردار هم در جواب گفت« من خیلی روزنامه و سایت نمی‌خوانم».

*موضوع جذب برخی نیروها در شهرداری و نامه سازمان بازرسی مبنی بر این که نیرو خارج از مجموعه نباید به کار گرفته شود از دیگر مباحثی بود که اردشیری عضو شورا از شهردار توضیح خواست و شهردار هم این‌گونه موضع گرفت که از این نامه‌ها خیلی نوشته می‌شود!!.

*وقتی شهردار یاسوج در پاسخ به بند دهم این‌گونه اظهار نظر کرد که نمی‌توان در عرض شش ماه برای ده‌ها هکتار اراضی شهر یاسوج تعیین تکلیف کرد اردشیری این‌گونه جواب شهردار را داد که به غیر این شما در شش ماه گذشته آن‌چنان کاری هم در شهرداری انجام نداده‌اید که شهردار در جواب این عضو شورا قضاوت مردم را مهم دانست.

*اردشیری پس از اتمام این نشست در حالی که خبرنگاران و اعضای شورای شهر به شوخی از گروه‌بندی 5 و 6 نفره در شورا با یکدیگر سخن می‌گفتند با قاطعیت از وجود صف‌بندی 5 و 6 در شورای اسلامی شهر یاسوج خبر داد.



تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1393 05:54



» اخبار مرتبط:

  • مطالبات کارگران شهرداری و بهانه ‌مسئولان شهری یاسوج
  • راه‌آهن با 3 غايب برابر پرسپوليس
  • تلاش 5 ساعته برای نجات کودک 8 ساله ناپدید شده در کوه دنا
  • اقدامات غیر قانونی شهرداری یاسوج در جمعه بازار این شهر
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler