مشروح اخبار


» دبیر اجرایی خانه کارگر خبرداد:قطع انگشت و اخراج از کار دستمزد کارگر کهگیلویه و بویراحمدی



هر چند که ما در خانه کارگر از نظر تفکر سیاسی به یکی از دو جریان سیاسی در کشور تعلق داریم اما هیچ‌گاه منافع کارگران را قربانی سلایق سیاسی نکرده‌ایم و اعتقاد داریم در این تشکل تنها باید حقوق کارگران مد نظر باشد


علیرضا جنتی عصر امروز و به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر با تبریک این روز به همه کارگران استان از مشکلات کارگران در این استان گفت و اظهار داشت: کارگران در استان ما همانند سایر نقاط کشور همواره با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری راک نیوز ؛وی ادامه داد: هر چند که ما در خانه کارگر از نظر تفکر سیاسی به یکی از دو جریان سیاسی در کشور تعلق داریم اما هیچ‌گاه منافع کارگران را قربانی سلایق سیاسی نکرده‌ایم و اعتقاد داریم در این تشکل تنها باید حقوق کارگران مد نظر باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات کارگران در این استان را تنها یک دو مورد ندانست و متذکر شد: بیان مشکلات جامعه کارگری وقت زیادی می‌خواهد که برشمردن همه آن‌ها از حوصله خارج است.

جنتی که به مناسبت فرا رسیدن هفته کارگر و روز جهانی کارگر در گفت‌وگو با خبرنگاران از مشکلات این قشر به صورت کلی در کشور و همچنین به صورت مصداقی در استان سخن می‌گفت، تصریح کرد: اکنون رویکردها در دولت تدبیر و امید برای کمک به ارتقای وضعیت معیشتی کارگران بهتر شده و دولت مصصم است تا با حذف برخی از اقدامات گذشته و ایجاد برخی راهکارها تا حدود زیادی مشکلات کارگران را برطرف کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کارگران در استان ما این است که 80 درصد از کارگران در واحدهای مختلف صنفی بیمه نیستند و بیشتر کارگرانی که شما در مغازه‌ها و در مطب‌ها و و در واحدهای خدماتی می‌بینید زیر پوشش بیمه قرار ندارند.

جنتی ادامه داد: شاید در هر واحد بزرگ تولیدی که تعداد 5 تا 6 کارگر مشغول به فعالیت هستند تنها یکی از آن‌ها بیمه باشد و آن یک نفر هم از وابستگان کارفرمایان است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی از این که کارگرانی در این استان هستند که 8 ماه حقوق نگرفته‌اند به یک نمونه از آن‌ها که کارگران شهرداری یاسوج هستند اشاره کرد و گفت: این‌ها حتی عنوان می‌کنند حاضریم بخشی از حقوق خود را ببخشیم اما بخش دیگر آن را دریافت کنیم.

جنتی، تهدید کارگران توسط کارفرمایان را در این استان کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده دانست و گفت: هر بلایی که می‌خواهند بر سر کارگران می‌آورند و اگر لب به اعتراض بگشایند تهدید به اخراج می‌شوند که نمونه آن سال گذشته در یکی از شرکت‌های خدمات‌رسان دولتی اتفاق افتاد و هنگامی که کارگر این شرکت در حین کار قطع انگشت شد پس از مراجعه به دادگاه از کار بی‌کار گشت و اکنون در دوره مدیریت جدید به کار فراخوانده شده است.

وی، گریزی هم به فعالیت‌های خانه کارگر این استان زد و گفت: در حال حاضر تعداد 123 هزار و 800 نفر کارگر عضو خانه کارگر استان هستند که خدمات زیادی به آن‌ها در موضوعات رفاهی و سایر حوزه‌های دیگر داده می‌شود



تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1393 22:16



» اخبار مرتبط:

  • والده آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد درگذشت
  • جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استانی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • مطالبات کارگران شهرداری و بهانه ‌مسئولان شهری یاسوج
  • راه‌اندازی فرستنده دیجیتالی در دیشموک و چاروسا
  • مشکلات دست و پاگیر سه‌گانه در حوزه پژوهش/60 طرح پژوهشی استان اجرایی می‌شوند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler