مشروح اخبار


» ارائه سوئیت‌‌های «ملاقات شرعی» در گچساران



نارکی با بیان اینکه در ملاقات ویژه که با نام‌هایی مانند ملاقات شرعی یا ملاقات خصوصی ذکر می‌شود، فردواجد‌الشرایط می‌تواند برای مدتی معین بدون حضور مراقب با همسرش به سر ببرد، خاطرنشان کرد:  البته این در حالی اتفاق می‌افتد که ...


افشین نارکی امروز در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره‌ زندان گچساران در راستای برطرف نمودن نیازمندی زندانیان و خانواده‌ آنها این اداره اقدام به آماده‌سازی اتاق‌ها و سوئیت‌هایی جهت ملاقات شرعی زندانیان متاهل نموده است.

وی افزود: ملاقات زندانیان به دو شکل «ملاقات با اعضای خانواده» و «ملاقات با مسئولان و وکلا» تقسیم می‌شود که ملاقات با اعضای خانواده نیز در قالب سه بخش ملاقات عمومی، ملاقات حضوری و ملاقات ویژه ‌‌(شرعی) صورت می‌گیرد.

رئیس اداره زندان گچساران تصریح کرد: جدای از اعطای ملاقات حضوری و عمومی به زندانیان، نوع دیگری از ملاقات به نام ملاقات ویژه وجود دارد که به طور خاص به زندانیان متأهل اعطا می‌شود و آنها می‌توانند در صورت احراز شرایط، با همسران خود چند ساعت یا در مواقعی یک شبانه‌روز در سوئیت‌های خاص به سر ببرند.

نارکی تصریح کرد: اتاق‌های «ملاقات شرعی» تسهیلاتی است که زندان به زندانیان متأهل ارائه می‌دهد تا در زمان‌های خاص با همسرانشان به صورت خصوصی و حضوری برای رفع نیازهای عاطفی در مکانی موسوم به اتاق ملاقات شرعی دیدار کنند.

وی گفت: در حال حاضر اتاق‌های ملاقات شرعی مخصوص دیدار زندانیان با همسرانشان در زندان گچساران دایر بوده و به صورت یک‌روزه جهت ملاقات زندانیان متاهل با خانواده در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رئیس اداره زندان گچساران ابراز کرد: این نوع ملاقات‌ها به لحاظ تأثیرات متعدد و مثبتی که در زندانی و همسر وی ایجاد می‌کند از سال‌ها پیش به یکی از سیاست‌های مسئولان در بسیاری از کشورها قرار گرفته است زیرا نقش چشمگیری در کاهش بروز رفتارهای منفی از سوی زندانی دارد.

وی عنوان کرد: ایجاد اتاق‌های ملاقات شرعی مخصوص دیدار زندانیان با همسرانشان در حمایت‌های روانی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

نارکی با بیان اینکه در ملاقات ویژه که با نام‌هایی مانند ملاقات شرعی یا ملاقات خصوصی ذکر می‌شود، زندانی واجد‌الشرایط می‌تواند برای مدتی معین بدون حضور مراقب با همسرش به سر ببرد، خاطرنشان کرد:  البته این در حالی اتفاق می‌افتد که مدارک قانونی ازدواج رسمی تأیید و احراز نسبت قانونی زندانی و همسر صورت گرفته باشد.

رئیس اداره زندان گچساران توجه به تأثیرات گسترده این نوع از ملاقات‌ها در روحیه‌بخشی به زندانیان، رفع نیازهای طبیعی طرفین و کاهش انحراف‌ها و رفتارهای پرخطر را از جمله اثرات مثبت این ملاقات‌ها برشمرد.

نارکی اذعان داشت: جلوگیری از انزوای زندانی و تصمیم به طلاق، بهبود رفتار زندانی، ایجاد نگرش مثبت به مسئولان زندان‌، رفع تنش‌های عصبی، دلگرمی برای انجام امور و اشتغال و در نهایت افزایش دلبستگی و وابستگی به خانواده از جمله نتایج و پیامدهای مثبت اعطای ملاقات ویژه به زندانیان است.



تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1393 12:50



» اخبار مرتبط:

  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • صدور اجازه بازدید نمایندگان از «اوین»
  • فتوای آیت‌الله اردبیلی درباره پارازیت‌های ماهواره‌ای
  • واکنش کیهان به دیدار یک بازیگر ایرانی ، با حامی نسل کشی مسلمانان!
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler