مشروح اخبار


» غلامرضا تا‌جگردون نایب رئیس شد بزرگواری دبیر



اعضای هیات رئیسه 12 کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی در رای گیری عصر سه‌شنبه 23 خرداد کمیسیون ها مشخص شد و انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی به فردا موکول شد.
 انتخابات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و اصل نود مجلس امروزبرگزار نشد. دلیل عدم برگزاری انتخابات کمیسیون امنیت ملی نداشتن نصاب لازم برای تشکیل جلسه عنوان شد و  عدم برگزاری انتخابات کمیسیون اصل نود نیزبه این دلیل است که رئیس کمیسیون با معرفی رئیس مجلس و رای همه نمایندگان انتخاب می شود و سایر اعضای هیئت رئیسه نیز پس از انتخاب رئیس کمیسیون با رای اعضای این کمیسیون انتخاب می‌شوند.

به گزارش مهر انتخابات هئیت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر سه‌شنبه برگزار شد. براساس این گزارش ترکیب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون های مجلس به این شرح است:


اعضای هیات رئیسه 12 کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی در رای گیری عصر سه‌شنبه 23 خرداد کمیسیون ها مشخص شد و انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی به فردا موکول شد.

به گزارش مهر انتخابات هئیت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس عصر سه‌شنبه برگزار شد. براساس این گزارش ترکیب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون های مجلس به این شرح است:

 کمیسیون عمران

 در نخستین جلسه کمیسیون عمران مجلس علی اکبر آقایی نماینده سلماس با 14 رای اعضای کمیسیون عمران مجلس به عنوان رئیس این کمیسیون در سال اول فعالیت مجلس نهم انتخاب شد.

 سید مهدی هاشمی نماینده تهران و دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس با کسب 11 رای از تصدی مسئولیت این کمیسیون بازماند

 آقایی در ادوار گذشته مجلس نیز ریاست کمیسیون عمران را بر عهده داشت.

 محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم به عنوان نایب رئیس اول و احمد علی مقیمی نماینده بهشهر نیز به عنوان نایب رئیس دوم این کمیسیون انتخاب شد.

 مهرداد بائوج لاهوتی نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون برگزیده شد.

 کمیسیون انرژی

 سید مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت و نماینده تهران در مجلس نهم با رای اکثریت اعضای کمیسیون انرژی مجلس به عنوان رئیس این کمیسیون در نخستین سال فعالیت دوره نهم انتخاب شد. میرکاظمی در دولت نهم وزیر بازرگانی بود و در ابتدای دولت دهم نیز برای مدتی مسئولیت وزارت نفت را بر عهده داشت که به بهانه ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو که البته عملیاتی نشد، از این مسئولیت کنار گذاشته شد.

 در این جلسه همچنین ناصر سودانی نماینده اهواز نیز نایب رئیس اول و مروی نایب رئیس دوم این کمیسیون شد.

 امیری خامکانی نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.  سید حسین دهدشتی و وحید احمدی نیز به عنوان دبیر انتخاب شدند.

 کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

 غلامرضا مصباحی‌ مقدم نماینده تهران در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با 23 رای از 26 نماینده به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

 در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم غلامرضا تا‌جگردون نماینده گچساران به عنوان نایب رئیس اول و هادی قوامی نماینده اسفراین به عنوان نایب رئیس دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

 بر اساس این گزارش اعضای کمیسیون برنامه و بودجه غلامرضا کاتب نماینده گرمسار را به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب کردند.

 اسداللهی و سقایی نیز به عنوان دبیر اول و دوم کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب تعیین شدند.

 کمیسیون اقتصادی

 در نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس ارسلان فتحی پور، نماینده مردم کلیبر به ریاست کمیسیون اقتصادی انتخاب شد همچنین روح الله بیگی، نماینده مردم میاندوآب به عنوان نایب رئیس اول این کمیسیون و محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان به عنوان نایب رئیس دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

 علیپور، نماینده مردم ماکو نیز با عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.

 همچنین ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط کریم و محمد سعید اربابی، نماینده مردم ایرانشهر به عنوان دبیران این کمیسیون انتخاب شدند.

 کمیسیون فرهنگی

 مرتضی آقاتهرانی با کسب ۶ رای از ۱۲ رای اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

 وی برای ریاست این کمیسیون با احمد سالک به رقابت پرداخت. اما فقط 5 نفر با ریاست سالک بر کمیسیون فرهنگی موافق بودند.

 وی همچنین کاندیدای نایب رئیسی کمیسیون شد که به همراه بیژن نوباوه توانست نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شود.

سید علی طاهری نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد. همچنین لاله افتخاری و محمد باقری به عنوان دبیران کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند.

 کمیسیون بهداشت و درمان

 حسینعلی شهریاری با ۱۸ رای از ۱۹ رای اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

 براساس این گزارش در این کمیسیون همچنین علی کائیدی نماینده مردم پلدختر به‌عنوان نایب‌رئیس اول و حسن تامینی لیچائی نماینده مردم رشت به‌عنوان نایب‌رئیس دوم، سلیمان عباسی نماینده گنبدکاووس به‌عنوان سخنگو انتخاب شدند.

 در این رای ‌گیری محمدجواد نظری‌ مهر نماینده مردم کردکوی به‌عنوان دبیر اول و احمد آریایی‌نژاد به‌عنوان دبیر دوم این کمیسیون انتخاب شدند.

  کمیسیون کشاورزی

  محمد علی رجایی نماینده اراک به ریاست کمیسیون کشاورزی انتخاب شد.

 محمد اسماعیل نیا نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی به عنوان نایب رئیس اول و ناصر صالحی نسب نماینده مردم هویزه به عنوان نایب رئیس دوم این کمیسیون انتخاب شد.

 همچنین صادق ابراهیمی نماینده مردم شوشتر و سید علی بزرگواری نماینده کهگیلویه به عنوان دبیران این کمیسیون انتخاب شدند. عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.

 کمیسیون شوراها

 اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی امیر خجسته را به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب کردند.

براساس این گزارش محمدجواد کولیوند به عنوان نایب رئیس اول و محمدابراهیم رضایی به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

 دخیل عباس زارع زاده نیز به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شد اما هیچ سایر اعضای این کمیسیون برای سمت دبیری کمیسیون داوطلب نشدند.

 کمیسیون آموزش و تحقیقات

 در انتخابات امروز هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان نیز به ریاست این کمیسیون انتخاب شد.

 بنا بر این گزارش علی اصغر زارعی و جواد هروی نیز به عنوان نایب رئیسان کمیسیون آموزش وتحقیقات انتخاب شدند.عباس مقتدایی نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.  اعضای کمیسیون علیرضا سلیمی وقاسم جعفری را به عنوان دبیر انتخاب کردند.

 کمیسیون صنایع و معادن

 اعضای کمیسیون صنایع و معادن در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون رضا رحمانی را به عنوان رئیس این کمیسیون برگزیدند.

عزیز اکبریان و محمدرضا خان محمدی به عنوان نواب رئیس کمیسیون صنایع و معادن انتخاب شدند.

 الیاس طاهری و سید محمد بیاتیان نیز به عنوان دبیر و روح الله عباسپور جانی به عنوان سخنگوی کمیسیون انتخاب شدند.

 کمیسیون قضایی وحقوقی

 اعضای کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس الهیار ملکشاهی را به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب کردند.

 سید حمیدرضا طباطبایی نائینی و محمد رزم به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

 همچنین محمد علی اسفنانی به عنوان سخنگو و میر هادی قره سید رومیانی و ابوالفضل ابوترابی به عنوان دبیران این کمیسیون انتخاب شدند.

 کمیسیون اجتماعی

 بدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان با حداکثر آراء به ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی انتخاب شد، همچنین حسین طلا، نماینده مردم تهران به عنوان نایب رئیس اول و فرج الله عارفی نماینده مردمجیرفت به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی انتخاب شدند.

 علاوه بر این امیرحسین قاضی زاده، نماینده مردم مشهد نیز سخنگوی کمیسیون اجتماعی شد.

 محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز و عباس قائدرحمت، نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیران این کمیسیون انتخاب شدند.

 براساس این گزارش انتخابات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و اصل نود مجلس امروزبرگزار نشد. دلیل عدم برگزاری انتخابات کمیسیون امنیت ملی نداشتن نصاب لازم برای تشکیل جلسه عنوان شد و  عدم برگزاری انتخابات کمیسیون اصل نود نیزبه این دلیل است که رئیس کمیسیون با معرفی رئیس مجلس و رای همه نمایندگان انتخاب می شود و سایر اعضای هیئت رئیسه نیز پس از انتخاب رئیس کمیسیون با رای اعضای این کمیسیون انتخاب می‌شوند.



تاریخ انتشار : 24 خرداد 1391 02:34



» اخبار مرتبط:

  • یک دهدشتی رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌ها درکشورشد
  • لیست کامل اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 92 منتشر شد
  • تاجگردون نفر هشتم شد/وزنه ای بزرگ در مجلس
  • تاجگردون خبرداد/دو فوریت طرح اصلاح قانون بودجه رد شد
  • تاجگردون عضو کمیسیون بودجه مجلس شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler