مشروح اخبار


» مجلس2 مصوبه دولت را خلاف قانون اعلام کرد



رئیس مجلس شورای اسلامی 2 مصوبه دولت یازدهم را خلاف قانون عنوان کرد.بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره...


رئیس مجلس شورای اسلامی 2 مصوبه دولت یازدهم را خلاف قانون عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه رسمی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دو مصوبه دولت یازدهم را خلاف قانون عنوان کرد.

*غیرقانونی بودن اصلاح اساسنامه سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی

در نامه شماره15263هـ/ب رییس مجلس خطاب به روحانی آمده است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 128399/ت31054هـ مورخ 20/7/1392، موضوع: «اصلاح اساسنامه سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام ‌نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصـوّبات دولت با قوانـین» و مستـنداً به صدر ماده واحده و تبصـره (4) الحاقی به «قانون نحوة اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقـرّر قانونی و اعلام نتیجـه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقـضای یک هفته مهلت مقرّر در قانون، آن بخش از مصوّبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«نظر به اینکه طبق ماده (56) قانون برنامه پنجم توسعه ـ مصوب 1389ـ تمرکز امور برنامه‌ریزی، مطالعه، طراحی و اجرای ساختمان‌ها در قوه مجریه مورد حکم قرار گرفته و برخی از دستگاه‌های قوه مجریه نیز از این امر مستثنی شده‌اند، بنابراین، مصوبه فوق که اجرای ساختمان‌های دستگاه‌های مستثنی شده در قانون و نیز خارج از قوه مجریه را هم تلویحاً در صلاحیت «سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی» دانسته، مغایر قانون است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

*غیر قانونی بودن آیین نامه اجرایی قانون بودجه

همچنی در نامه شماره15269هـ/ب رییس مجلس خطاب به روحانی آمده است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیأت محترم وزیران به شماره 190236/ت50324هـ مورخ 25/12/1392، موضوع: «آیین‌نامه اجرایی بند «ب» تبصره (17) قانون بودجه سال 1393 کل کشور»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام ‌نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانیـن» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوة اجراء اصول هشتاد و پنجم (85) و یکصد و سی و هشتم (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (10) آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقـرّر قانونی و اعلام نتیجـه به این جانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقـضای یک هفته مهلـت مقرّر در قانون، آن بخش از مصوّبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«بند «ب» تبصره (17) ماده واحده قانون بودجه سال 1393 کل کشور مقرّر می‌دارد: «به منظور پرداخت تسهیلات به زندانیان و محکومان نیازمند در محکومیت‌های مالی مانند دیه و ... مبلغ ... ریال .... در اختیار ستاد .... قرار می‌گیرد...» و از آنجا که مفاد عبارت مزبور، متضمّن این امر است تا تسهیلات پیش‌بینی شده جهت پرداخت محکومیت‌های مالی شمارش شده در قانون به مصرف برسد، بنابراین ماده (12) مصوبه که اجازه استفاده از تسهیلات مذکور را «برای ایجاد پوشش بیمه عمر مددجویان» داده، از حیث توسعه شمول قانون و تغییر محل‌های مصرف معیّن شده در آن، مغایر قانون است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی



تاریخ انتشار : 17 خرداد 1393 15:29



» اخبار مرتبط:

  • پخش شبنامه علیه دولت و روحانی در حرم امام
  • «ابتکار» توقیف شد
  • یک انتصاب جدید در دولت +عکس
  • هفته‌ نامه «9 دی» توقیف شد
  • دولت سابق با تغییر «اساسنامه» به‌دنبال تصاحب «دانشگاه آزاد» بود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام