مشروح اخبار


» حاضرم بی‌عرضه بمانم اما لکه طایفه‌بازی و فامیل سالاری را بر پیشانی خود نبینم



مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که برای توسعه استان باید دید خود را نسبت به سرمایه‌گذار تغییر دهیم، خاطرنشان کرد..


سید موسی خادمی ظهر امروز در جمع روحانیون و طلاب کهگیلویه و بویراحمد و نماینده ولی‌فقیه در این استان به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان اظهار کرد: روحانیت مهم‌ترین گروه مرجع برای دادخواهی مردم و رسیدگی به مشکلات آن‌ها هستند

 به گزارش راک نیوز ؛مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به این معنی که مردم وقتی در جایی کسی به داد آن‌ها نمی‌رسد به روحانیت مراجعه می‌کنند که نمونه بارز آن در استان ما بیت آیت‌الله ملک‌حسینی است.

خادمی گفت: طلاب جوان باید از این مشی روحانیت پیشین و سابقون این قشر الگو بگیرند و چنین مشی و راه و روشی را برای حمایت از مردم سرلوحه کار قرار دهند.

وی جنس مشکلات این استان را متفاوت از همه جای کشور دانست و ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و رفاهی را در موضوعات اجتماعی و فرهنگی ذکر کرد و گفت: تا هنگامی که برخی از این مشکلات فرهنگی وجود دارد محرومیت را به دنبال خواهیم داشت که امروز وظیفه روحانیت بیش از هر چیز توجه به این مشکلات و تلاش برای رفع آن است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در جمع عده‌ای از طلاب و روحانیون و در حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان سخن می‌گفت، افزود: اکنون در کشور برای ساختن راه و مدرسه و خدماتی چون گاز و برق و تلفن متولیان زیادی وجود دارد اما در حوزه فرهنگی باید روحانیون بیش از همه احساس مسئولیت کنند.

مسئول ارشد استانی مشکل بزرگ استان را در مباحث قومی و قبیله‌ای دانست و گفت: امروز دیگر کسی باور ندارد که مسئولان قومی و طایفه‌ای عمل نمی‌کنند.

خادمی به برخی انتقاداتی که از خود وی می‌شود اشاره کرد و افزود: برخی به من می‌گویند چه از قوم و طایفه خودت استفاده کنی و چه استفاده نکنی دیگران شما را به این موضوع متهم می‌کنند به دلیل این تفکر بهتر است که طایفه و فامیل خود را مورد توجه بیشتری قرار دهی زیرا اگر این گونه عمل نکنی تو را بی‌عرضه لقب خواهند داد.

وی افزود: در پاسخ به این عده گفته‌ام که حاضرم بی‌عرضه بمانم اما لکه طایفه‌بازی و فامیل سالاری را بر پیشانی خود نبینم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به معضل بزرگ پارتی‌بازی در این استان اشاره کرد و گفت: آنچنان که تحقیق کرده‌ایم معضل رشوه در استان نداریم چرا که همه یکدیگر را می‌شناسند و حاضر به رد و بدل کردن رشوه نیستند اما در مقابل پارتی‌بازی و قوم‌ و فامیل نوازی بیداد می‌کند و بیشتر افراد به دنبال انجام کار برای طایفه و فامیل خود هستند.

خادمی به مشکلاتی که در بودجه در این استان وجود دارد پرداخت و گفت: حدود 160 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم و کل بودجه یک سال ما 150 میلیارد تومان است که نمی‌توان با این مبالغ معجزه کرد.

وی افزود: از بسیاری فرصت‌ها در گذشته استفاده نکردیم اما عزم خود را بر این گذاشته‌ایم تا خارج از هرگونه حاشیه‌ای اعتبارات را به سوی استان گسیل بداریم که نمونه آن استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی است که در گذشته تنها 800 میلیون تومان از این صندوق پول اعتبار گرفتیم که در دوره ما 35 میلیارد تومان در حال جذب شدن است.

 نماینده دولت تدبیر وامیددر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که برای توسعه استان باید دید خود را نسبت به سرمایه‌گذار تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: وقتی در یک جلسه از سرمایه‌گذار به عنوان سرمایه استان یاد کردم مورد انتقاد جدی قرار گرفتم که مگر می‌شود آدم پولدار را هم سرمایه استان لقب داد.

وی گفت: من سرمایه‌گذار را نه تنها سرمایه بلکه ایثارگر می‌دانم که ریسک کرده و پول خود را در کار و تولید وارد استان می‌کند در حالی که می‌تواند بدون دغدغه سرمایه خود را در بانک گذاشته و از سود آن استفاده کند.

 



تاریخ انتشار : 21 خرداد 1393 19:19



» اخبار مرتبط:

  • دفاتر خدمات مسافرتی در کهگیلویه و بویراحمد جز بلیط‌فروشی کاری‌ نمی‌کنند
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • مشکل آب شرب قلعه رئیسی جدی است
  • والده آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد درگذشت
  • مشکلات دست و پاگیر سه‌گانه در حوزه پژوهش/60 طرح پژوهشی استان اجرایی می‌شوند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler