مشروح اخبار


» دستاوردهای يك سال دولت آقاي دكتر روحاني



اكنون يك سال از دولت تدبير و اميد مي‌گذرد. دولت تدبير و اميد اعلام كرده است كه از اعتدال تبعيت خواهد كرد كه به نظر مي‌رسد اعتدال به معناي مديريت عقلاني است.


كاظم موسوي بجنوردي در اعتماد نوشت:

اكنون يك سال از دولت تدبير و اميد مي‌گذرد. دولت تدبير و اميد اعلام كرده است كه از اعتدال تبعيت خواهد كرد كه به نظر مي‌رسد اعتدال به معناي مديريت عقلاني است. در مديريت عقلاني افراط و تفريط وجود ندارد. ميانه‌روي اساس كار است و در ميانه‌روي است كه تعقل تحقق پيدا مي‌كند. به همين دليل آقاي دكتر روحاني در بستري از عقلانيت گام برمي‌دارد و در اين يك سال چنان دستاوردهايي داشته است كه در آغاز شروع كار دولت يازدهم خيلي بعيد به نظر مي‌رسيد، زيرا دولت آقاي دكتر روحاني ويرانه‌اي تحويل ‌گرفت و بسياري از كارشناسان فكر مي‌كردند كه موفقيت در مدت كم بسيار بعيد است اما تيم‌هاي سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي دولت آقاي دكتر روحاني چنان قوي و هماهنگ و مدبرانه عمل كردند كه در مدت همين يك سال توانست:

1- تورم بحران‌آفرين و خطرناك را مهار كند.


2- از وحشت مردم بكاهد و به آنان اميد بهبودي بدهد و اميد به زندگي را بيشتر كند.

3- در مذاكرات با غرب، با اينكه بسيار پيچيده و در لابه‌لاي كلاف‌هاي سردرگم گذشته بوده است با حفظ عزت اسلامي و عزت ملي و در چارچوب حفظ منافع ملي اعتماد جهاني را به ايران جلب و ملت ايران را به آينده اميدوار كرده است و مسلما در آينده حاصل اين مذاكرات به عنوان مهم‌ترين پيروزي جمهوري اسلامي ايران و ملت ايران تلقي خواهد شد.

4- در همين مدت كم نظم مالي كشور را بازگردانده و آرامشي در همه سازمان‌هاي دولتي به وجود آورده و قطار تمشيت روزانه كشور را روي ريل اصلي خود قرار داده و در برابر هرگونه تندروي حزم و احتياط عقلاني را از دست نداده است.

5- دولت آقاي دكتر روحاني تنش‌هاي داخلي را كاهش داده و همه مخالفين را با اينكه سخت قافيه را باخته‌اند دعوت به آرامش و بردباري كرده است.

6- در مدت همين يك سال مانع افزايش بي‌مهار قيمت دلار شده و باعث ايجاد ثبات در بازار تجارت شده و چرخ‌هاي از كار افتاده صنعت را با روش مطمئن علمي به كار انداخته و با استفاده از وزراي ورزيده و كارآمد و شايسته اقتصاد كشور را با دستاني پرتوان مديريت كرده است.

7- دولت پانزدهم در عرصه فرهنگ در همين يك سال عمر خود موفقيت‌هاي زيادي به دست آورده و تقريبا همه بخش‌هاي فرهنگي كشور را كه در دولت نهم و دهم سخت آسيب‌ديده بودند مجددا زنده كرده و به حركت سازنده درآورده است و از اشاعه انديشه‌هاي مرتجعانه و بازدارنده خلاقيت كه به صورت عمدي ترويج مي‌شده جلوگيري كرده است.

8- دولت آقاي دكتر روحاني در عرصه اجتماعي نيز به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافته و سياست ايجاد تضاد طبقاتي را تبديل به مودت و همكاري ملي كرده و دشمني‌ها را كاهش داده و هر جا تخريبي صورت گرفته اقدام به ترميم آن كرده است.

9- يكي از مهم‌ترين موفقيت‌هاي دولت آقاي دكتر روحاني جلوگيري از غارت و دزدي و سوءاستفاده‌ بوده است.

در مدت اين يك‌سال حساب و كتابي به وجود آمده و افراد را به احتياط بيشتر واداشته كه يقين كند اگر خطايي كند فوراً تحت پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت.

10- يكي ديگر از موفقيت‌هاي آقاي دكتر روحاني تلاش مشهود ايشان براي عمل به وعده‌هايي بوده كه در جريان انتخابات به مردم داده بوده است.

11- در مدت يك سال آقاي دكتر روحاني اعتبار جمهوري اسلامي ايران را در بين ملل جهان بالا برده و نشان داده كه ملت ايران با انتخابات شكوهمند اخير خود توان مواجهه با مشكلات عديده از جمله مشكلات زاييده از حصر اقتصادي و تحريم را دارد.

12- مشكلات زياد است. مردم واقع‌بين هستند و در هر حال مي‌دانند كه دشمنان از اين موفقيت‌ها ناراحتند.

13- تبديل ادبيات بي‌پروا به ادبيات سپاسي و مسوولانه.

14- تشكيل دولت شايسته و پرتوان در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي، صنعتي، فرهنگي و اجتماعي.



تاریخ انتشار : 24 خرداد 1393 15:19



» اخبار مرتبط:

  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • تعداد شريعتي‌ها در سال‌هاي اخير زياد شده است
  • اصلاح‌طلبان 8سال صبر كردند
  • جمع‌آوري بازي رايانه‌اي ترور موسوي و كروبي
  • اعتراف بابك زنجاني: من ويترين افراد پشت پرده‌ام
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler