مشروح اخبار


» رابطه اندازه دور کمر افراد با طول عمرشان



محققان آمریکایی هشدار دادند: برخورداری از محیط بزرگ دور کمر حتی اگر شاخص جرم بدن (بی.ام.آی) انسان مناسب باشد، چند سال از عمر فرد می‌کاهد.

به نقل از هلث، دانشمندان کلینیک مایو در آمریکا در مطالعه‌ای متوجه شدند که احتمال مرگ پیش از موعد زنان و مردانی که محیط دور کمر بزرگی دارند نسبت به افرادی که دور کمر کوچکی دارند، بیشتر است.

محققان در این مطالعه بعد از در نظر گرفتن شاخص جرم بدن (بی.ام.آی)، سیگار کشیدن، مصرف الکل و فعالیت بدنی متوجه شدند: افرادی که محیط دور کمر بزرگی دارند بیشتر احتمال دارد که بر اثر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، مشکلات تنفسی و سرطان جان خود را از دست بدهند.

محققان در این مطالعه اطلاعات ۱۱ مطالعه مختلف را که شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سراسر جهان می‌شد، بررسی کردند.

آن‌ها متوجه شدند: میزان مرگ و میر مردانی که دور کمرشان ۴۳ اینچ (۱.۰۹ متر) یا بزرگتر است نسبت به مردانی که محیط دور کمرشان کمتر از ۳۵ اینچ (۸۸.۹ سانتی متر) است ۵۰ درصد بیشتر است.

این بدان معنی است که طول عمر این افراد بعد از ۴۰ سالگی حدود سه سال کاهش می‌یابد.

همچنین بر اساس این مطالعه، احتمال مرگ پیش از موعد زنانی که محیط دور کمرشان ۳۷ اینچ (۹۳.۹۸ سانتی متر) یا بیشتر است نسبت به زنانی که محیط دور کمرشان ۲۷ اینچ (۶۸.۵۸سانتی متر) یا کمتر است بعد از ۴۰ سالگی ۸۰ درصد بیشتر است؛ بدان معنی که حدود پنج سال از عمر آن‌ها کاهش می‌یابد.

نکته مهم این که افزایش هر دو اینچ (۵.۰۸سانتی متر) به محیط دور کمر خطر مرگ را در مردان هفت درصد و در زنان حدود ۹ درصد افزایش می‌دهد.

از دیگر یافته‌های کلیدی این مطالعه این بود که این نتایج در مورد تمام سطوح BMI، حتی در میان افرادی که سطوح BMI عادی داشتند، مشاهده شد.

این مطالعه در نشریه Mayo Clinic Proceedings منتشر شده است.

* ایرنا




تاریخ انتشار : 30 خرداد 1393 03:23



» اخبار مرتبط:

  • نگران نباشید، نسل مردان منقرض نمی شود
  • بهترین راه برای کاهش چربی شکم کدام است؟
  • اتاق فکر مشترک صدا و سیما و محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تشکیل می‌شود
  • ازدواج، استخوان مردان را قوی‌تر می‌کند
  • خانم های جوان بخوانند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام