مشروح اخبار


» 5جوان ایرانی متهم تجاوز به یک زن اندونزیایی



 پنج جوان ایرانی که متهم به تجاوز به زنی اندونزیایی هستند در حالی پای میز محاکمه رفتند که شاکی پرونده در دادگاه حاضر نشد و وکیل او گفت این زن به اندونزی برگشته ‌است.

زنی اندونزیایی اواخر سال گذشته به پلیس ایران شکایت و ادعا کرد توسط پنج مرد جوان مورد تجاوز قرار گرفته ‌است. او گفت: «آنها من را ربودند و مورد آزار قرار دادند.» پنج جوان با شکایت این زن شناسایی و بازداشت شدند.

زن اندونزیایی پس از ارسال پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری ‌استان تهران یک‌بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد و گفت: «مدتی قبل به ایران آمدم و در خانه‌ای در بالای شهر تهران به‌عنوان کارگر مشغول به کار شدم. چندماه بعد صاحب‌خانه گفت دیگر به من نیازی ندارد و عذرم را خواست. در خانه‌ای دیگر کار پیدا کردم مدتی هم آنجا ماندم. آنها هم بعد از چند ماه گفتند دیگر به من احتیاجی ندارند.

مانده‌ بودم که چه کنم و چطور کار پیدا کنم تا اینکه سه ‌پسر جوان که در یکی از این خانه‌ها برایشان کار می‌کردم، گفتند در خانه‌ای برایم کار سراغ دارند. آنها من را سوار ماشین کردند. در راه وقتی با هم صحبت می‌کردند، متوجه شدم حرف‌های عجیبی می‌زنند و بعد هم تغییر مسیر دادند و مرا به یک روستا بردند.»

این زن ادامه داد: «آنها مرا به روستایی در رباط‌‌کریم بردند و آنجا هرسه به من تجاوز کردند و دو دوستشان را هم که در آن روستا بودند، خبر کردند. این دو جوان هم به من تعرض کردند.»
متهمان همگی گفته‌های کارگر اندونزیایی را تکذیب کردند و مدعی شدند او قصد اخاذی دارد. متهمان در بازجویی‌ها گفتند این زن خودش همراه آنها به رباط‌‌کریم رفت تا از مادر یکی از دوستانشان که زنی ناتوان است، مراقبت کند.

یکی از متهمان گفت: «زن اندونزیایی وقتی بیکار شد خیلی ناراحت بود. من و دوستانم هم قصد داشتیم به او کمک کنیم. گفتیم زنی ناتوان را می‌شناسیم که به کمک نیاز دارد و می‌توانی در خانه او کار کنی. بعد هم که او را مقابل خانه آن زن پیاده کردیم، برگشتیم. تا اینکه پلیس آمد و ما را بازداشت کرد در حالی‌که کاری نکرده‌ بودیم.»

جلسه رسیدگی به این پرونده روز گذشته در حالی برگزار شد که پیش از این دو جلسه دادگاه به دلیل نبود مترجم، تجدید شده ‌بود اما این بار که مترجم در دادگاه حضور داشت شاکی ایران را ترک کرده بود. این زن به کشورش برگشته است به همین دلیل به جای وی وکیل‌مدافعش در دادگاه حاضر شد و شکایت موکلش را خواند.

پنج جوان ایرانی بعد از حاضرشدن در جایگاه گفتند: «همه اظهارات این زن دروغ است و او قصد اخاذی داشت. او فکر می‌کند ما ثروتمند هستیم و از این راه می‌تواند پول به دست بیاورد.»
پزشکی‌قانونی نیز ادعای تجاوز به این زن را رد کرده‌ است، اما وکیل‌مدافع ‌او اصرار دارد که متهمان موکلش را ربوده‌اند. قضات بعد از پایان جلسه دادگاه برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند./روزنامه شرق




تاریخ انتشار : 11 تیر 1393 18:41



» اخبار مرتبط:

  • زمان نامشخص ختم دادرسی «م.ر»
  • رانندگان بی‌سواد در دام زن شیاد
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • چوپان درغگو به دام اقتاد!/کلاهبرداری به بهانه فروش گنج
  • حکم مرگ برای دو متهم تعرض به دختر جوان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler