مشروح اخبار


» بهزاد نبوی به یکسال حبس تعزیری محکوم شد



بهزاد نبوی فعال سیاسی پس از تحمل پنج سال حبس، بار دیگر به یکسال حبس تعزیری از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محکوم شد.

به گزارش راک نیوز ؛ محمد صالح نیکبخت وکیل مدافع بهزاد نبوی با اعلام این خبر افزود: موکلم پس از تحمل 5 سال حبس و آزادی در تاریخ 31 اردیبهشت ماه امسال، 22 خرداد در شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی ریاست قاضی مقیسه محاکمه و به یکسال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

وی افزود:مستندات اتهام موکلم نامه هایی بودکه در آن فعالان زندانی به برخی از مسایل اعتراض یا انتقاد کرده بودند و درمیان این نامه ها آقای نبوی فقط یک شکوائیه را امضا کرده بود.

وکیل مدافع بهزاد نبوی گفت: آقای نبوی در دادگاه فقط امضای همین یک مورد شکوائیه را پذیرفت و از انتشار سایر نامه ها اظهار بی اطلاعی کرد و گفت آوردن نام او در ذیل این بیانیه ها، بدون اطلاع وی بوده است.

نیکبخت ادامه داد: موکلم در پاسخ به سئوال قاضی دادگاه مبنی بر اینکه چرا سایر بیانیه ها را تکذیب نکرده است گفت به محض اطلاع از انتشار این بیانیه ها اعلام کرده نامش بدون اطلاع در ذیل نامه ها گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: دیگر مستندات محکومیت موکلم متن مصاحبه وی با خانم ریحانه طباطبایی بودکه در کامپیوتر مشارالیها هنگام بازداشت در سال های گذشته وجود داشت و هنوز انتشار نیافته بود.

وکیل مدافع بهزاد نبوی ادامه داد: مطالب منعکس در صفحه فیس بوک فعال شده به نام موکلم از دیگر مستندات محکومیت آقای نبوی بود که صرف نظر از فعال شدن این صفحه و مطالب آن، اعلام کرد این مطالب علیه کلیت نظام نیست.

نیکخبت افزود: دفاعیات اینجانب نیز در همین چارچوب و فقدان ادله اثباتی در اتهامات انتسابی بود که شعبه 28 دادگاه انقلاب به رغم نواقص موجود،آقای نبوی را به یکسال حبس تعزیری محکوم کرد.

وی توضیح داد: در نهایت با توجه به بیماری آقای نبوی و سن ایشان، دادگاه مجازات حبس را به 10 میلیون تومان جزای نقدی تبدیل کرد.

نیکبخت در خصوص تجدید نظر خواهی در رای صادره نیز گفت:حکم دادگاه هفته گذشته ابلاغ شد و هنوز دو هفته دیگر برای تجدید نظر خواهی مهلت داریم اما مهم این است که آقای نبوی از دولتمردانی است که به جز حقوق بازنشستگی، شرکت و سرمایه ای و منبع درآمد دیگری ندارد و این میزان جزای نقدی نیز رقم بالایی است.

بهزاد نبوی پس از حوادث سال 88 از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به 5 سال حبس محکوم و پس از تحمل مدت یاد شده، 31 اردیبهشت ماه امسال از زندان آزاد شد.




تاریخ انتشار : 18 تیر 1393 02:37



» اخبار مرتبط:

  • محکومیت یکی از بازپرسان پرونده پالیزدار
  • بهزاد نبوی به زندان اوین بازگشت
  • محکومیت مداح معروف 5 هزار تومان است نه 50 هزار تومان!
  • مجری معروف صدا و سیما به 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد
  • رازی که نبوی به خاتمی گفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler