مشروح اخبار


» سطح داوری در بازی‌های جام جهانی چندان بالاتر از داوران ما نبود»!!!



علیرضا فغانی پس از بازگشت به ایران در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، درباره حضورش در 7 دیدار جام جهانی 2014 برزیل به‌عنوان داور چهارم اظهار داشت: "برای من افتخاری بود که به‌عنوان داور چهارم در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی حضور داشته باشم. حضور در این رقابت‌ها برای من تجربه خیلی خوبی بود و امیدوارم در جام جهانی 2018 به‌عنوان داور اصلی قضاوت کنم."


علیرضا فغانی پس از بازگشت به ایران در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، درباره حضورش در 7 دیدار جام جهانی 2014 برزیل به‌عنوان داور چهارم اظهار داشت: "برای من افتخاری بود که به‌عنوان داور چهارم در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی حضور داشته باشم. حضور در این رقابت‌ها برای من تجربه خیلی خوبی بود و امیدوارم در جام جهانی 2018 به‌عنوان داور اصلی قضاوت کنم."

وی افزود: "یکی از بازی‌های مهم و خاطره‌انگیزی که حضور داشتم، دیدار افتتاحیه برزیل و کرواسی بود که «نیشیمورا» قضاوت این بازی را به‌عهده داشت. بازی نیجریه و فرانسه در مرحله یک‌شانزدهم نهایی هم جزو بازی‌هایی بود که تجربه خوبی برایم به‌همراه داشت."

فغانی درباره سطح کیفی این بازی‌ها گفت: "کیفیت همه‌چیز از زمین‌ها گرفته تا ورزشگاه‌ها عالی بود. همه تیم‌ها برای پیروزی به میدان می‌رفتند و گل‌های زیادی در بازی‌ها رد و بدل می‌شد. در هر بازی هم حداقل 50 تا 60 هزار جمعیت به ورزشگاه می‌آمد."

داور بین المللی کشورمان با اشاره به اشتباهات داوران در این مسابقات تصریح کرد: "باید توجه کنیم داورانی که برای جام جهانی انتخاب کرده بودند، جزو بهترین داوران دنیا بودند اما همین داوران در قضاوت‌های خود اشتباهاتی داشتند. این مسئله باعث کاهش سطح توقع مربیان و بازیکنان ایران از داوران می‌شود. اشتباهات داوری همیشه وجود دارد."

فغانی با بیان «سطح داوری در بازی‌های جام جهانی چندان بالاتر از داوران ما نبود» ادامه داد: "باید سطح فرهنگ برخورد با اشتباهات داوری در ایران را تغییر دهیم و بدانیم که اشتباهات در همه بازی‌ها وجود دارد."

وی در مورد اینکه شانسی برای قضاوت در این رقابت‌ها را پیدا نکرد، خاطرنشان کرد: "یکی از تورنمنت‌هایی که دوست داشتم قضاوت کنم بازی‌های جام جهانی بود. قرار گرفتن کنار زمین و اینکه ببینی شخص دیگری قضاوت می‌کند برای من سخت بود."

داور بین المللی کشورمان در خصوص اشتباه داور صربستانی دیدار تیم ملی ایران و آرژانتین گفت: "کمیته داوران این صحنه را پنالتی نمی‌دانست چون معتقد بود مدافع آرژانتین قبل از اینکه به بازیکن ایران برخورد کند، توپ را زده بود. فدراسیون فوتبال پس از پایان این دیدار از داور صربستانی شکایت کرد و جالب است که تنها کشوری که از یک داور شکایت کرد، ایران بود."

فغانی افزود: "شکایت کردن از داور چه‌سودی برای ما داشت که این کار را انجام دادیم؟ آیا منفعتی برای ما حاصل شد که دست به چنین اقدامی زدیم؟ همان‌طور که همه دیدند، فیفا پس از بازی ایران و آرژانتین باز هم به این داور صربستانی قضاوت داد. آیا غیر از این بود که خودمان را با شکایت انگشت‌نما کردیم؟"

این داور درباره اینکه آیا به‌نظر خودش صحنه رخ‌داده در محوطه جریمه آرژانتین در بازی با ایران پنالتی بود، گفت: "من در این باره اظهار نظر نمی‌کنم."

وی خاطرنشان کرد: "مهمترین مسئله برای ما حضور پرافتخار و بازی‌های خوب در این رقابت‌ها بود. پس از پایان مسابقات مرحله یک‌شانزدهم نهایی سپ بلاتر رئیس فیفا در جلسه‌ای که با داوران داشت به کیفیت خوب این رقابت‌ها اشاره کرد و تنها نام کشور ایران را بر زبان آورد و گفت: "شما می‌بینید تیمی مثل ایران در این بازی‌ها خوب بازی می‌کند و حتی گل هم می‌زند و شادی را به خانه‌های مردم می‌برد."

داور بین‌المللی کشورمان در خصوص استفاده داوران از اسپری مخصوص برای رعایت فاصله هنگام ضربات ایستگاهی گفت:" من از این اسپری در بازی‌های جام جهانی جوانان استفاده کردم که بازخورد خوبی داشت و قرار شد که از این پس از این نوع اسپری‌ها باز هم استفاده شود."

 



تاریخ انتشار : 18 تیر 1393 02:45



» اخبار مرتبط:

  • مرگ دردناک داور به دست بازیکن فوتبال
  • سرانجام داور بازی ایران و آرژانتین اخراج شد+عکس
  • دعوای نکونام و ماسکرانو در راهروی رختکن!
  • درخواست مسی از سرمربی آرژانتین برای بازی ایران
  • عملکرد نیشیمورا درنتیجه بازی تاثیر گذار بود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler