مشروح اخبار


» رتبه نخست گمرک استان مرکزی در حوزه واردات کالا!



 مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: گمرک استان مرکزی جزء ۱۰ گمرک برتر کشور و در بحث واردات مقام نخست را در بین ۲۵ گمرک کشور دارد.

به گزارش راك نيوز  به نقل از تسنيم ؛ مهدی میراشرفی صبح امروز در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی در سالن جلسات استانداری مرکزی با اشاره به مواد قانونی صادرات اظهار کرد: بر اساس ماده 46 بهداشت، کلیه کالاهای آرایشی و بهداشتی و خوراکی باید تحت نظر بهداشت باشد و اختیار نظارت بر صادرات پسته به بهداشت استان مرکزی داده نشده است.

وی افزود: صادرات پسته استان بیشتر از طریق کرمان انجام می شود و تجهیز آزمایشگاه به دستگاه تست افلاتوکسین توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات سر راه صادرات استان نبود شرکت های حمل و نقل بین المللی است که سبب می شود تولیدکنندگان محصولات خود را از سایر استان های کشور صادر کنند.

میراشرفی با اشاره به سهم تجارت آبی دنیا گفت: بیش از 90 درصد تجارت دنیا آبی است و بسیاری از کشورها با وجود دسترسی نداشتن به آب های آزاد بزرگترین کشتی ها را دارند.

وی افزود: تجارت جهانی رشدش 2 رقمی است در حالیکه رشد اقتصادی صفر است، ایران در سال 2013، 60 میلیارد دلار صادرات داشته درحالی که سهم کره جنوبی 600 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: قرن 21 قرن اروپا است، 10 بندر بزرگ دنیا در آسیا است بندر بزرگ شانگهای با ظرفیت 30 میلیون کانتینر مقام اول و بندرعباس با ظرفیت 3.5 میلیون کانتینر در مقام 42 دنیا جای دارد.

میراشرفی با اشاره موقعیت ایران گفت: 18 کشور محصور در خشکی اطراف ایران است و باید گفت ما دچار یک غفلت تاریخی شده ایم، در بحث صادرات مشکلات زیرساختی داریم.

وی افزود: راه حل های ما برای حل مشکلات صادرات روبنایی است و تولیدی برای صادرات نیست، تکنولوژی صنعت ما برای 50 سال پیش است، قبلا در قیمت تمام شده تولید کالا 70 درصد متریال و 30 درصد تکنولوژی بود ولی اکنون وضعیت برعکس شده و تکنولوژی سهم بیشتری در تولید کالا دارد.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح کرد: یک تن آلومینیم با صرف انرژی 17 مگا بایت در حالی که همین میزان آلومینیم در امارات با صرف 9 مگابایت انرژی تولید می شود، دو برابر نرم دنیا برای تولید کالا انرژی صرف می کنیم.

میراشرفی با اشاره به تولیدات ایران در زمینه گل و گیاه گفت: هلند سالانه هزار میلیارد دلار محصولات کشاورزی دارددر حالیکه این کشور مقدار کمی از استان مرکزی بزرگتر است.

وی افزود:عمده ترین مشکل در بحث صادرات پسته از استان مرکزی بهداشت آن و تست افلاتوکسین است که دستگاه های چند میلیاردی می طلبد.

میراشرفی تصریح کرد: تولید پسته کشور به یک چهارم رسیده و آمریکا که روزی مصرف کننده پسته ایران بود در تولید پسته اکنون به خودکفا شده و رقیب پسته ایران شده اند.




تاریخ انتشار : 19 تیر 1393 23:11



» اخبار مرتبط:

  • صادرات ۲۱ میلیون دلاری گمرک استان فارس
  • ارائه خدمات گمرکی به بیش از پانصدهزار مسافر درهشت ماهه امسال
  • صادرات کالا از گمرکات فارس به خارج از کشور افزايش یافت.
  • تاجر پسته : از فردا پسته کرمان به صورت گسترده در بازار عرضه خواهد شد
  • انجام تشريفات گمرکي کالاهاي صادراتي هر استان در گمرک همان استان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler