مشروح اخبار


» چه کسانی این ماه یارانه نمی گیرند؟



کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، مسئله پالایش یارانه بگیران و تعلل دولت در این باره را بررسی می کند. این در حالی است که مهلت ۳ ماهه دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به پایان رسیده و دولت اجازه ندارد در ماه چهارم به همه افراد یارانه بپردازد.

گروه اقتصادی، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، مسئله پالایش یارانه بگیران و تعلل دولت در این باره را بررسی می کند. این در حالی است که مهلت ۳ ماهه دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به پایان رسیده و دولت اجازه ندارد در ماه چهارم به همه افراد یارانه بپردازد.

 

به گزارش راک نیوز، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستور کار این هفته کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در روز سه شنبه 24 تیر، مبنی بر جمع بندی تبصره 21 قانون هدفمندی یارانه ها گفت: بر اساس قانون بودجه سال 1393، دولت موظف است فقط به  نیازمندان یارانه بدهد که با توجه به اینکه بازه زمانی قانونی در بودجه سال 93 سه ماه تعیین شده، این اجرای قانون هنوز صورت نگرفته است.

 

جعفر قادری افزود: دولت باید در توزیع یارانه نقدی تیرماه، دست کم بخشی از یارانه بگیران را از چرخه دریافت یارانه حذف می کرد، اما متاسفانه این مهم، اتفاق نیفتاده است.

 

این تخلف آشکار است و اظهاراتی از قبیل اینکه می توان همه یارانه بگیران نیازمند فعلی را شناسایی کرد، قابل قبول نیست.

 

این نماینده مردم، با بیان اینکه مجلس درباره این تخلف قانونی، ورود پیدا می کند، گفت: این هفته، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات، در قالب جمع بندی تبصره 21 هدفمندی، مسئله پالایش یارانه بگیران و تعلل دولت در این زمینه را بررسی می کند.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حذف بخشی از یارانه بگیران تصریح کرد: علت اصرار مجلس به این موضوع، در مرحله نخست، اجرای قانون و تحقق عدالت و در مرحله دوم، توجه به منافع خود دولت است؛ چرا که در غیر این صورت به زودی، دولت یازدهم با کسری بودجه رو به رو شده و ناچار از برداشت از منابع غیر قانونی، برای توزیع یارانه نقدی می شود.

 

بر اساس این گزارش، مهلت 3 ماهه دولت برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به پایان رسیده است و دولت اجازه ندارد در ماه چهارم به همه افراد یارانه پرداخت کند.

 

جعفر قادری، حذف قشرهای پردرآمد از دریافت یارانه را وظیفه قانونی دولت دانست و گفت: البته با توجه به رویه کنونی دولت، احتمال حذف بعید است.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار وجود دارد که دولت قشرهای مرفه را از دریافت یارانه محروم کند، اما با توجه به رویکرد کنونی دولت، بعید می دانم چنین تصمیمی گرفته شود، البته به هر حال این تکلیف قانونی دولت بوده و باید هرچه زودتر اطلاعات کافی برای شناسایی و دهک بندی کسب شود.

 

بر اساس این گزارش به نظر می رسد دولت یارانه تیر ماه را به همه کسانی که نام نویسی کرده اند، پرداخت کند و همان طور که نمایندگان مجلس اعلام کردند، دولت در حذف خانوارها از دریافت یارانه نقدی محتاط است؛ حال باید دید واکنش دولت به هشدارهای مجلس چیست و آیا کسی در تیر ماه از دریافت یارانه محروم می شود؟

 




تاریخ انتشار : 22 تیر 1393 05:30



» اخبار مرتبط:

  • اهدا کارت به انصراف دهندگان از یارانه
  • چه کسانی سال 93 یارانه نقدی میگیرند؟
  • پرداخت یارانه به افغانی‌ها و اموات
  • اصراردولت به تورم بیشتر دامن می زند
  • پیشنهاد تاجگردون حذف ۵ دهک از دریافت یارانه در فاز دوم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام