مشروح اخبار


» نام 10 نماینده مجلس در فهرست بورسیه‌های غیرقانونی



ریشه استیضاح وزیر اتفاقا در افشاگری وزارت علوم درباره بورسیه‌های غیرقانونی بوده؛ «تا جایی که اطلاع داریم نام 10نماینده مجلس در میان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی است که وزیر علوم به‌تازگی آن را افشا کرده و جالب‌تر اینکه بدانید


مجلس تا همین‌جای کار شش کارت‌زرد به وزیران دولت تدبیر و امید نشان داده و دست‌کم نیمی از وزرای کابینه را تهدید به استیضاح کرده؛ برخی با ریشه‌های سیاسی و برخی با محوریت مسایل منطقه‌ای. اما بیش از همه این‌روزها استیضاح وزیر علوم در دستور کار است و تلاش برای به صحن‌کشاندن فرجی‌دانا.

به گزارش راک نیوز ؛ «حامد قادرمرزی»، نایب‌رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس در گفت‌وگو با «شرق» تاکید دارد ریشه استیضاح وزیر اتفاقا در افشاگری وزارت علوم درباره بورسیه‌های غیرقانونی بوده؛ «تا جایی که اطلاع داریم نام 10نماینده مجلس در میان فهرست سه‌هزار بورسیه غیرقانونی است که وزیر علوم به‌تازگی آن را افشا کرده و جالب‌تر اینکه بدانید برخی از همین نمایندگان پای نامه استیضاح وزیر را امضا نکرده‌اند و از وزارت علوم قول گرفته‌اند تا در صورت افشای اسامی، نامی از آنها برده نشود. یعنی یکجور مصالحه، چراکه اگر ماجرای استیضاح به جای باریک کشیده شود، بدون‌شک وزارت علوم هم ناگزیر از خواندن برخی اسامی خواهد شد.

البته مجلس بی‌کم‌وکاست جزییات ماجرای بورسیه‌ها را برای افکارعمومی روایت خواهد کرد.» قادرمرزی کمی مصداقی‌تر درباره اشکال بورسیه خلاف قانون برخی نمایندگان مجلس توضیح می‌دهد: «شکل بهره‌مندی برخی نمایندگان متخلف از بورسیه به این ترتیب بوده که به خارج بورس شدند و بعد تبدیل به داخل کردند، این در حالی است که هیچ اثری از پذیرش اینها در دانشگاه‌های خارج از کشور وجود ندارد. سازمان بازرسی گفته جزییات پرونده محرمانه است اما دیر یا زود مقام‌های مسوول باید به افکارعمومی درباره خیانت علمی صورت‌گرفته در سال‌های گذشته اطلاع‌رسانی کنند.»



تاریخ انتشار : 25 تیر 1393 12:20



» اخبار مرتبط:

  • استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • فتوای آیت‌الله اردبیلی درباره پارازیت‌های ماهواره‌ای
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • دولت سابق با تغییر «اساسنامه» به‌دنبال تصاحب «دانشگاه آزاد» بود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler