مشروح اخبار


» اخاذی از طریق مسابقات دروغین و زیرنویس تلویزیونی



فرد شیادی که با راه‌اندازی مسابقه‌ای صوری در شبکه‌های ماهواره‌ای، شهروندان را به دام خود می‌انداخت توسط پلیس فتای خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

 

در پی کسب اخباری مبنی بر اینکه فرد یا افرادی کلاهبردار با راه اندازی مسابقات صوری و مهیجی به صورت زیر نویس در شبکه های ماهواره‌ای سعی بر اغفال تماشاچیان ماهواره دارند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای خراسان رضوی قرار گرفت.

 

در مسابقه پیامکی مذکور کلاهبردار از فرد شرکت کننده در مسابقه درخواست می‌کرد تا نتایج مسابقه را پیش‌بینی کرده و به شماره اعلام شده پیامک کند و در مرحله بعد پس از برقراری تماس با قربانی از وی درخواست می‌کرد تا با واریز مبالغی هزینه ارسال جایزه اش را بپردازد و در نهایت هرگز جایزه ای به دست شرکت کننده نمی‌رسید.

 

در این طرح و طرح‌های مشابه که از طرف افراد کلاهبردار در شبکه‌های ماهواره ای که نظارتی هم بر صحت عملکرد آنها نیست مطرح می شود کلاهبردار با فریب مخاطب خود وی را مجاب کرده تا با واریز مبالغی نه چندان زیاد هزینه ارسال جایزه خود را بپردازد که در نهایت همین مبالغ کم با تجمیع روی هم، مبالغ کلانی از کلاهبرداری فوق و موارد مشابه را رقم می زند.

 

بررسی‌های ابتدایی کارشناسان از کلاهبرداری موصوف از رد پای زن جوانی در تهران خبر می‌داد که پس از بررسی دقیق و کار ویژه و عملیاتی پلیس فتا مشخص شد زن جوان در این قضیه دخالتی ندارد و چهار ماه قبل کارت ملی‌اش را گم کرده است، لذا کارشناسان پس از انجام کار تیمی و تحقیقات فنی پیرامون موضوع، متهم اصلی که مردی 27 ساله در استان تهران بود را شناسایی و با تهیه نیابت قضایی وی را دستگیر کردند.

 

متهم دستگیر شده در مواجهه با ادله پلیسی و فنی لب به اعتراف گشود و در خصوص بزه انتسابی خود گفت: حدود چند ماه قبل بدنبال پیدا کردن کارت ملی خانمی، اقدام به افتتاح حساب و خرید سیم کارتی اعتباری به نام صاحب کارت ملی کرده و در پی آن با راه اندازی مسابقه ای صوری در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای با شگرد دریافت هزینه پستی ارسال جایزه به در منزل، از هر کدام از افراد که در مسابقه شرکت می‌کردند مبالغی در حدود 15 الی 45 هزار تومان را کلاهبرداری کرده است.




تاریخ انتشار : 27 تیر 1393 14:55



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری اعضای باند خرید و فروش نوزادان
  • رانندگان بی‌سواد در دام زن شیاد
  • کلاهبرداری میلیاردی با جعل عنوان
  • فتوای آیت‌الله اردبیلی درباره پارازیت‌های ماهواره‌ای
  • چوپان درغگو به دام اقتاد!/کلاهبرداری به بهانه فروش گنج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler