مشروح اخبار


» دلواپسان، دلواپس معضل مواد مخدر هم باشند



سید محمد احمدی ، دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مواد مخدر استان فارس در شیراز افزود: بیاید به جای پرداختن به برخی موضوع های حاشیه ای، دلواپس عرضه بی حد و حصر مواد مخدر که قشر پویای جامعه را هدف قرار داده ، باشیم.
وی گفت: زنگ خطر ها...


استاندار فارس با اشاره به برخی آمارهای نگران کننده از فزونی اعتیاد به مواد مخدر درجامعه گفت:ای کاش دلواپسان کمی هم برای این خطر مخرب نسل ها ، دلواپسی داشتند.

به گزارش راک نیوز از شیراز ، سید محمد احمدی ، دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مواد مخدر استان فارس در شیراز افزود: بیاید به جای پرداختن به برخی موضوع های حاشیه ای، دلواپس عرضه بی حد و حصر مواد مخدر که قشر پویای جامعه را هدف قرار داده ، باشیم.

وی گفت: زنگ خطر های بسیاری در موضوع تهاجم مواد مخدر در جامعه به صدا در آمده است اما متاسفانه صدای آن شنیده نمی شود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت : اگر قرار است دلواپس موضوعی باشیم ، چه موضوعی با اهمیت تر از آینده جوانان و خانواده هایی که در معرض تهدید جدی مواد مخدر قرار گرفته اند.

استاندار فارس ادامه داد:باید برای مقابله اصولی با این پدیده خانمانسوز ، چاره ای اندیشید و تدبیر کرد.

احمدی ، به نفوذ کلام روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت:ائمه جمعه و جماعت و نخبگان دینی و فرهنگی می توانند بال های قدرتمند نظام در مبارزه با مواد مخدر باشند .

وی افزود:براین باوریم که هیچ پیشگیری بهتر از آموزش و فرهنگسازی نیست از این رو می توان با کمک آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و حوزه های علمیه یک نهضت بزرگ فرهنگی برای نابودی اعتیاد و عدم عرضه مواد مخدر راه اندازی کرد.

احمدی اظهار کرد: می توان از ظرفیت جوانان ، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب برای رقم زدن کشوری بدون مواد مخدر و اعتیاد استفاده کرد.

استاندار فارس گفت:باید متوجه باشیم که زیر پوست شهرهایمان چه می گذرد و خطر تجمع معتادان و مصرف مواد مخدر از کوچکترین تا بزرگترین فرد یک خانواده را تهدید می کند.

وی، لزوم همگرایی تمام دستگاه ها در امر مبارزه با مواد مخدر را خواستار شد و بیان داشت: مطبوعات و رسانه ها ابزار مهم و اثرگذاری برای ریشه کنی مواد مخدر و مبارزه با آن هستند اما باید در عرصه پیشگیری و اطلاع رسانی با برنامه ، هماهنگ و همگرا عمل کنیم تا در مقابل این حربه دشمن ، جامعه را مصون سازیم .

وی ازتسری اعتیاد به جامعه به عنوان فاجعه ای بزرگ و آتش بر خرمن آینده کشور نام برد و خواستار همگرایی وتوان افزایی همه دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از دامنه این فاجعه اجتماعی شد.

استاندار فارس اضافه کرد: نیروی انتظامی تا مرز شهادت پای کار آمده ،دستگاه قضایی هم با اقتدار در چرخه مبارزه حضور دارد اما متاسفانه برخی دستگاه ها که نقش فرهنگ سازی با فراگیری ملی دارند در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرکت نمی کنند.

وی همچنین خواستار توجه موشکافانه نخبگان ، مدیران و کارگزاران نظام به تهدید جدی مواد مخدر شد و افزود : متاسفانه تهدید و خطر مواد مخدر در برخی اوقات مورد توجه نخبگان سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی قرار نمی گیرد و حتی از جایگاه هایی که معضلات فرهنگی دائم به مردم گوشزد می شود در ارتباط با لزوم فراگیر شدن مبارزه با این پدیده شوم و خطرات آن، کلامی به گوش نمی رسد.

استاندار فارس بیان داشت: باید باور کنیم مواد مخدر خطرناک ترین و بزرگترین دشمن کشور ، نظام ، جامعه و مردم است و از این رو همگان باید نسبت به آن حساس باشیم و برای مبارزه با این پدیده شوم بسیج شویم.



تاریخ انتشار : 31 تیر 1393 03:55



» اخبار مرتبط:

  • رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :انهدام 57 باند ت ...
  • تاکنون12نفر ازکهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با مواد مخدر شهید شدند
  • سه قاچاقچی مواد مخدر در یاسوج دستگیر شدند
  • دستگیری زن و شوهر قاچاقچی در جاده یاسوج به ..
  • کشف 27 کیلوگرم مواد مخدر در .
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام