مشروح اخبار


» با تلاشهای استاندار بوشهر؛ یکی از مناطق استان بوشهر منطقه آزاد شد



در این جلسه که با حضور 9 تن از وزرا و دو تن از معاونین رئیس جمهور تشکیل شد، پس از ارائه گزارش استان بوشهر با ایجاد منطقه آزاد موافقت شده و مقرر شد در قالب لایحه‌ای از طرف دولت جهت انجام سایر مراحل و موافقت نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.   دکترسالاری تصریح کرد:


به گزارش راک نیوز ؛ به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری اظهار داشت: به دنبال برنامه‌های استان برای شکل گیری منطقه آزاد و پس از تصویب موضوع کارگروه تخصصی منتخب شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد در بوشهر در جلسه امروز شورای عالی مناطق آزاد کشور که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، مطرح  و مورد تصویب قرار گرفت.
 

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/5/4/665431_893.jpg

 

وی افزود: در این جلسه که با حضور 9 تن از وزرا و دو تن از معاونین رئیس جمهور تشکیل شد، پس از ارائه گزارش استان بوشهر با ایجاد منطقه آزاد موافقت شده و مقرر شد در قالب لایحه‌ای از طرف دولت جهت انجام سایر مراحل و موافقت نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
 
دکترسالاری تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد محدوده منطقه آزاد بوشهر پس از موافقت و تصویب قطعی مجلس با نظر دولت مشخص شود.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه تصویب موضوع در مجلس نیازمند طی فرایند چند ماهه است، افزود: پس از تصویب و موافقت کمیسیون‌های تخصصی و تصویب در صحن علنی مجلس، این مصوبه ابلاغ می‌شود
 
دکتر سالاری با تبریک این مصوبه دولت به مردم بوشهر، تاکید کرد: همانطور که قبلا وعده داده شده بود محدوده منطقه آزاد در خارج از حوزه شهر بوشهر است و به سبب اینکه همه زیر ساخت‌های مورد نیاز، اعم از فضاهای مسکونی، رفاهی و خدماتی در اراضی موجود در این منطقه پیش بینی شده است، ایجاد منطقه آزاد تاثیری در بهای زمین و مسکن در شهر بوشهر ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد: با شکل گیری این منطقه شاهد رونق در فعالیت‌های اقتصادی و کاهش معضلات بیکاری در استان بوشهر و به تبع آن افزایش سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها هستیم.
 
لازم به ذکر است ایجاد منطقه آزاد بوشهر بیش از دو دهه است که از سوی مسئولین مختلف استان همواره مورد پیگیری قرار گرفته بود و امروز در شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی کشور به تصویب رسد و در قدم نهائی باید از سوی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.



تاریخ انتشار : 5 مرداد 1393 04:05



» اخبار مرتبط:

  • منطقه ویژه اقتصادی گچساران تحولی چشمگیر دراستان
  • چهار انتصاب جدید در استانداری بوشهر
  • انتصاب یک زن به عنوان بخشدار بوشهر
  • مدیری که 2 روز قبل برنامه داده بود عزل شد! +عکس
  • استاندار بوشهر منصوب شد +سوابق /عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler