مشروح اخبار


» نقش متصدیان آرایشگاه‌ها در شناسایی افراد در معرض خطر



وی با اشاره به آگاه نبودن بسیاری از مردم و همشهریان ،تبلیغ قرص‌های نیروزا و لاغری توسط شبکه‌های ماهواره‌ای، آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های پرورش اندام را عامل بسیار مهم دیگری در انحراف و اعتیاد نسل جوان عنوان کرد.


به گزارش راک نیوز ؛ فریدون پیرایش  در گچساران، با اشاره به تشکیل کارگاه آموزشی پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر جهت متصدیان آرایشگاه‌های زنانه و مردانه گچساران، با تاکید بر نقش محوری و تعیین کننده مادر در کانون خانواده، اظهار کرد: اعتیاد یک مادر در کانون خانواده ، آثار بسیار مخربی بر اعضای خانواده به ویژه فرزندان خواهد داشت.

وی افزود: زمانی که یک مادر به سمت‌و‌سوی مواد مخدر روی آورد، علاوه بر گسستن شیرازه خانواده از هم، فرزندان و به ویژه دختران خانواده با تاثیر پذیرفتن از مادر، دچار انحراف و پیامدهای جبران‌ناپذیر آن خواهند شد.

کارشناس سلامت روان و اعتیاد مرکز بهداشت گچساران با بیان اینکه اعتیاد بر روی زنان بیش از مردان تاثیر خواهد گذاشت، تصریح کرد: گرایش زنان به مصرف مخدر، آنان را در برابر آسیب‌های جدی دیگری از جمله ایدز، هپاتیت، بی‌خانمانی، خود‌فروشی و مورد تجاوز قرار گرفتن مستعد خواهد کرد.

پیرایش با اشاره به دید منفی جامعه نسبت به اعتیاد زنان، گفت: در جامعه ما اعتیاد زنان را به عنوان یک بیماری نمی‌پذیرند بلکه آن را یک امر غیر اخلاقی محسوب می‌کنند.

وی با اشاره به آثار سوء دیدگاه جامعه نسبت به اعتیاد زنان، ادامه داد: همین امر نیز خود باعث می‌شود که زنان اعتیاد خود را پنهان کرده و خود را از مسیر درمان دور نگه دارند.

کارشناس سلامت روان و اعتیاد مرکز بهداشت گچساران، تبلیغ قرص‌های نیروزا و لاغری توسط شبکه‌های ماهواره‌ای، آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های پرورش اندام را عامل بسیار مهم دیگری در انحراف و اعتیاد نسل جوان عنوان کرد.

وی با اشاره به آگاه نبودن بسیاری از مردم و همشهریان از عوارض شدید و مرگبار این‌گونه قرص‌ها، ادامه داد:  متاسفانه مردم و به ویژه نسل جوان ما بدون توجه به آثار سوء این قرص‌ها فریب تبلیغات را خورده و شروع به مصرف این نوع قرص‌های زیان‌بار می‌کنند.

پیرایش با تاکید بر اینکه هرویین و یا قوی‌ترین مخدرهای سنتی در مقابل آن‌ها بسیار ضعیف هستند، هشدار داد: آزمایشاتی که بر روی این قرص‌ها انجام شده، وجود ماده مت آمفتامین(شیشه) را تأیید نموده که عوارض مصرف این ماده (شیشه)، بسیار خطرناک و سنگین است.

کارشناس سلامت روان و اعتیاد مرکز بهداشت شهرستان گچساران با اشاره به مراجعه اکثریت مردم به‌صورت ماهانه به آرایشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: وجود این‌گونه مکان‌ها می‌تواند در انتقال دانش و آموزش عموم در این زمینه، نقشی مؤثر داشته باشد.

پیرایش در پایان تأکید کرد: متصدیان آرایشگاه‌ها نقش بسیار موثری در شناسایی افراد در معرض خطر دارند که می‌توانند با معرفی آن‌ها به مراکز بهداشتی درمانی و کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری، با این مرکز همکاری کنند



تاریخ انتشار : 12 مرداد 1393 03:05



» اخبار مرتبط:

  • اظهارات نگران‌کننده فرماندار بویراحمد !
  • خانم‌ها با مصرف این کرم پوست‌شان پیر نمی‌شود !
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :انهدام 57 باند ت ...
  • آماده باش اورژانس اجتماعی دهدشت در ایام نوروز
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام