مشروح اخبار


» مرگ دختر دانشجویی که مسافر هواپیما نبود ام قربانی حادثه شد!



«حدیثه قاسمی» دختر دانشجوی ۲۱ ساله در رشته میکروبیولوژی دانشگاه تهران که بی‌خبر از دنیای اطرافش قصد رفتن به دانشگاه تهران را داشت، در مسیر شهریار به میدان آزادی به عنوان مسافر در یک دستگاه تاکسی در حال حرکت بود. اما صدای نزدیکی از وجود یک فروند هواپیما در آسمان به گوش می‌رسید و همه چشم به آسمان دوخته بودند و نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده و شاید این هواپیما ثانیه‌ای دیگر در شهرک آزادی سقوط می‌کند.

راننده تاکسی که سرگردانی هواپیما در آسمان را می‌بیند حواسش پرت می‌شود و زمانی که به آسمان نگاه می‌کند، تاکسی با یک دستگاه خاور برخورد می‌کند و ماجرای مرگ مغزی این دختر دانشجو از اینجا شروع می‌شود.

این دختر ۲۱ ساله که هزاران امید و آرزو پس از ادامه تحصیلش در سر داشت، متاسفانه ضربه‌ای با شدت تمام به سرش وارد شده و پس از رسیدن به بیمارستان فیاض بخش تهران در منطقه تهرانسر به کما می‌رود.

خانواده‌ای که به طور قطع شنیدن سقوط هواپیما در منطقه شهرک آزادی را می‌شوند، حتما نگرانی در وجودشان برای خانواده‌هایی که در این هواپیما بودند، موج می‌زند و نمی‌دانند که دختر جوانشان نیز به دلیل این سقوط دچار سانحه شده و در کما به سر می‌برد.

یکی از اقوام حدیثه قاسمی در تماس تلفنی با خبرنگار اجتماعی ایرنا می‌گوید: وقتی خبر سقوط هواپیما را شنیدیم خیلی نگران شدیم که خدایا چند خانواده از سقوط این هواپیما داغدار شده‌اند و نمی‌دانستیم که دختر عمه من نیز پس از سقوط دچار حادثه‌ای بد‌تر شده است.

«پوریا محجوب» پسر دایی این دختر دانشجو ادامه می‌دهد: پدر و مادرش در شرایط روحی بسیار نامناسبی هستند و نمی‌توانند صحبت کنند و مرگ مغزی وی را پزشکان بیمارستان فیاض بخش به خانواده‌اش اعلام کردند.

وی تصریح می‌کند: زمانی که مرگ مغزی این دختر اعلام می‌شود پدرش به اهدای اعضای بدنش رضایت می‌دهد و امروز قرار است اعضای بدنش به دیگر افراد نیازمند در کشورمان اهدا شود.

مدیر داخلی واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز می‌گوید: روز گذشته مرگ مغزی این دختر دانشجو توسط پزشکان به تایید رسید و پس از بررسی موضوع از سوی وزارت بهداشت و پزشکی قانونی، امروز قرار است عمل جراحی وی برای اهدای اعضای بدنش انجام شود.

«مهدیه حضرتی» می‌افزاید: قرار است قلب، کلیه‌ها و کبد وی به چهار نفر بخشیده شود و از این طریق این دختر ۲۱ ساله به چهار نفر زندگی دوباره می‌بخشد. همچنین با اهدای نسوج این دختر دانشجو کیفیت زندگی به۱۰ تا ۱۵ نفر از بیماران نیازمند به مغز استخوان، تاندون، خود استخوان و دیگر نسوج ببخشد.




تاریخ انتشار : 22 مرداد 1393 05:29



» اخبار مرتبط:

  • زنی که شوهرش راکشت و2 دخترش را زخمی کرد!
  • با طیف "دلواپسان" مهربان باشیم!
  • گم شدن 80 دانشجوی دختردر گیلان
  • ثروتمند ترین دختر جوان ایرانی کیست؟+ عکس
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler