مشروح اخبار


» بیکاری در کشور محصول عدم استفاده از علوم اهل بیت در دانشگاه‌ها است



امام جمعه گچساران یادآور شد: در خطبه هفته گذشته بیان شد که ادیسون مخترع برق نبود زیرا قبل از وی برق و صنایع وجود داشت وی مخترع لامپ بود گرچه در بسیاری از محافل علمی نیز به امر اشاره نمی‌شود.

 

حجازی با بیان این‌که همه انسان‌ها به علم نهفته در اهل بیت(ع) نیاز دارند


 به گزارش راک نیوز ؛ حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: راه نجات و سعادت و سربلندی انسان تنها تقوا بوده و انسان مؤمن در دنیا و آخرت مورد لطف و عنایت خداوند قرار می‌گیرد.

 

وی با تأکید بر لزوم توسل به دامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) افزود: کسانی که دست آنها به دامان ولایت بند نباشد، کسانی که دل به امام علی(ع)، امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ندادند بدبخت و بیچاره در دنیا و آخرت هستند.

 

حجازی با بیان این‌که علم با رشد روزافزون خود باز هم دچار نقص است، تصریح کرد: علم کامل علمی است که برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) باشد که در این خصوص تشریح و توضیح این امر به نسل جوان لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 

امام جمعه گچساران یادآور شد: در خطبه هفته گذشته بیان شد که ادیسون مخترع برق نبود زیرا قبل از وی برق و صنایع وجود داشت وی مخترع لامپ بود گرچه در بسیاری از محافل علمی نیز به امر اشاره نمی‌شود.

 

حجازی با بیان این‌که همه انسان‌ها به علم نهفته در اهل بیت(ع) نیاز دارند و کسانی که از این موهبت بی‌بهره باشند نادان هستند، گفت: کسانی که مستقیم و غیرمستقیم از علوم اهل بیت(ع) بهره برده‌اند پیشرفت کرده‌اند مانند شیعیان که به صورت مستقیم و کشورهای اروپایی و آمریکایی که به صورت غیرمستقیم از این علوم بهره‌ برده‌اند.

 

وی با اشاره به فرمایشاتی از امام علی(ع) در خصوص برخی اختراعات از جمله تولید برق یا ساخت وسیله‌ای که توانایی پرواز، رفتن زیر دریا و استفاده روی خشکی به صورت همزمان بیان کرد: امام علی(ع) بارها فرموده‌اند اگر عمر اجازه می‌داد یا اگر زمان و امکانات اجازه می‌داد نسبت به ساخت بسیاری از وسائل و امکانات اقدام می‌کردند که این نشان دهنده وجود علوم پیشرفته در میان اهل بیت(ع) بود.

 

حجازی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته به دلیل حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در نماز جمعه نسبت به لزوم احداث دانشکده‌هایی که حلقه اتصال علوم اهل بیت(ع) و دانشگاه‌های کشور سخنانی بیان کردم.

 

امام جمعه گچساران اظهار کرد: امروز نسل جوان ما از علوم و داشته‌های اهل بیت(ع) در خصوص بسیاری از مسائل فنی و علمی بی‌خبر هستند که لازم است دولت در زمینه احداث دانشگاه‌های علمی با استفاده از علوم اهل بیت(ع) اقدام کند.

 

حجازی اشاره قرآن به حضرت ذوالقرنین(ع) و علم وی در صنعت سدسازی را یادآور شد و گفت: علم و صنعت در میان پیامبران و اهل بیت(ع) وجود داشته است.

 

وی عنوان کرد: مشکل بیکاری در همه جای جهان وجود دارد و یکی از دلایل مهم آن عدم استفاده از علوم اهل بیت(ع) توسط دیگر کشورها است.

 

حجازی در پاسخ به سئوال یکی از نمازگزاران که اگر این‌گونه است پس دلیل وجود بیکاری در ایران چیست، اذعان کرد: من این امر را در خطبه‌ها اعلام کردم عدم وجود دانشگاه‌هایی که علوم اهل بیت(ع) را با دیگر دانشگاه‌های علمی پیوند بزنند در کشور است.

 

امام جمعه گچساران ادامه داد: دلیل تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم ایجاد دانشگاه‌های اسلامی نیز این امر بوده پس باید نسبت به ترویج و آگاهی‌بخشی نسل جوان نسبت به کسب علوم اهل بیت(ع) اقدام کرد.

 

حجازی در خطبه دوم نماز جمعه گچساران با اشاره به حضور خادمان امام رضا(ع) در مرقد امامزاده جعفر(ع) بیان کرد: حضور خادمان امام رضا(ع) در مرقد امامزاده جعفر(ع) و استقبال مردم دیدنی و باشکوه بود به ‌گونه‌ای که این استقبال سبب گریه و شوق خادمان شد.

 

وی وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع) را سبب خیر و برکت و مایه مباهات ایران اسلامی دانست و یادآور شد: مردم گچساران نشان دادند که در علاقمندی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مردمی سرفراز و ولایی هستند.



تاریخ انتشار : 15 شهریور 1393 04:18



» اخبار مرتبط:

  • استقبال از خادمان امام رضا (ع) در بقعه امامزاده جعفر (ع) گچساران
  • نگرانی امام جمعه گچساران از وضعیت اشتغال در این شهرستان
  • یک کهگیلویه و بویراحمدی سخنران قبل از خطبه نماز جمعه تهران (+عکس)
  • هشدار امام جمعه گچساران:ناچارا باید به مردم بگویم پشت پرده چه خبر است.
  • بازدیدنوروزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمدازبیمارستان دهدشت:
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler