مشروح اخبار


» سرنگونی جنگنده ترکیه و سرنوشت نامعلوم خلبانان آن



منابع خبری روسیه و لبنانی از سرنگونی هواپیمای جنگنده ترکیه بر فراز سوریه و دستگیری خلبانان آن خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، در حالی که دقایقی پیش خبر آتش گشودن پدافند هوایی سوریه به سوی هواپیماهای ناشناس منتشر شد، دقایقی پیش مقامات ترک از دست دادن یک هواپیمای خود را تائید کردند.

به گزارش راشا تودی عربی، یک شاهد به این شبکه خبری گفته است که پس از سرنگونی هواپیما توسط سوری‌ها، دو خلبان آن دستگیر شده‌اند. این خبر را شبکه جدیدالتاسیس المیادین نیز اعلام کرده است

ترکیه اعلام کرده است که این هواپیما در حالی که در منطقه مدیترانه در حال پرواز بوده است ارتباط رادیویی و راداری خود را در ساعت 11.58 به وقت محلی از دست داده است. این هواپیما از نوع اف-4 بوده است.

عملیات جستجو و نجات از سوی مقامات ترک برای این هواپیما که از پایگاه ارهاک در استان مالاتیا برخاسته بود در حالی آغاز شده است که به نظر می‌رسد خبر سرنگونی هواپیمای ترک جدی به نظر می‌رسد. و روزنامه حریت چاپ ترکیه از نجات خلبانان توسط بالگردهای ترکیه خبر داده است.

در ابتدا اعلام شده بود که پس ازورود دو هواپیما به حریم سوریه، یکی از آنها سرنگون شده و دیگری منطقه را ترک کرده است. اخبار در این مورد همچنان متناقض است. در حالی که راشاتودی از سرنگونی یک هواپیما و توفیق هواپیمای دیگر به فرار با وجود خسارت وارده به ان گزارش می‌دهد، شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک خبر داده است که مقامات ترکیه به دنبال کسب اجازه از مقامات سوریه برای نجات احتمالی خلبانان در آبهای سوریه هستند.



تاریخ انتشار : 2 تیر 1391, 21:34



» اخبار مرتبط:

  • 48 زائر ایرانی با ۴خلبان ترک مبادله شده‌اند
  • فرود اضطراری هواپیمای ترکیه‌ای
  • فرود یک فروند هواپیمای روسیه در فرودگاه لاذقیه سوریه
  • حادثه در پرواز گرگان- تهران
  • حملات هوایی اسرائیل به حومه دمشق
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟