مشروح اخبار


» شناسایی 135 فیسبوک فعال در روسپیگری



رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور از شناسایی 135 صفحه فیسبوکی فعال در بحث روسپیگری خبر داد. کمال هادیانفر درباره


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور از شناسایی 135 صفحه فیسبوکی فعال در بحث روسپیگری خبر داد. کمال هادیانفر درباره نظارت پلیس بر فضای مجازی و راک نیوز : برخی اقداماتی که سودجویان پیرامون فساد و فحشا در این حوزه می‌کنند گفت: در بحث موضوعات فساد و فحشا پلیس فتا تنها در فضای مجازی وارد می‌شود و پس از شناسایی افراد آنان را به پلیس امنیت تحویل می‌دهد. او با بیان اینکه پلیس فتا مستقیما وارد دستگیری این افراد نشده و دستگیری متخلفان برعهده پلیس امنیت اخلاقی است گفت: چندی پیش هرکه در فضای فیس‌بوک تحت عنوان روسپیگری و ... فعالیت می‌کرد را شناسایی کردیم و بیش از 135 صفحه در این زمینه شناسایی شد. این مقام پلیس با بیان اینکه پلیس فتا اطلاعات این صفحات را به پلیس امنیت اخلاقی داده است گفت:‌ با تعدادی از موارد برخورد شده و برخورد با دیگر موارد نیز در دستور کار پلیس امنیت اخلاقی است.
هادیانفر درباره نقض حریم خصوصی و تجاوز به اطلاعات شخصی کاربران در شبکه‌های مجازی نظیر وایبر،‌ واتس‌اپ و ... نیز گفت: در این خصوص پرونده‌های زیادی در کشور تشکیل شده و متاسفانه بسیاری از کاربران به ویژه بانوان به این شبکه‌ها اعتماد کرده و گاهی مشکلاتی برایشان به وجود آمده است که پرونده‌هایی در این زمینه برای متخلفان و سودجویان در شبکه‌های قضایی تشکیل شد. رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور درباره توانایی پلیس برای نظارت بر وایبر و شبکه‌هایی نظیر آن اظهار کرد: از پرونده‌هایی که تاکنون پلیس فتا موفق به کشف آن شده است بدانید که فتا قادر به کنترل این شبکه‌هاست. همزمان مدیر دفتر صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به خرید و فروش حیوانات در بازارهای شهری و مجازی گفت: به دلیل گستردگی وظایف و کمبود نیروی یگان حفاظت نمی‌توان به طور کامل با متخلفان و فعالیت در حوزه خرید و فروش حیوانات برخورد کرد. مسعود عالیخانی افزود: خرید و فروش حیوانات در فضای مجازی توسط یگان حفاظت محیط ‌زیست و پلیس فتا و همکاری این دو دستگاه کنترل می‌شود و برخورد لازم با آن صورت می‌گیرد.
او گفت: مجوز عمومی برای نگهداری کلیه حیوانات حداقل در دو سال اخیر صادر نشده و مجوزهای نگهداری از حیوانات تنها پس از بررسی مکان و شرایط نگهداری هر گونه خاص و تنها برای همان گونه از جانب سازمان محیط ‌زیست و پس از بازدید از محل نگهداری و تایید دامپزشکی صادر می‌شود. این مقام مسئول افزود: حیواناتی که جزو حیات وحش ما محسوب نمی‌شوند متفاوت از گونه‌های نادر بومی با آنها برخورد می‌شود، اما تخلفات بر گونه‌های غیربومی نیز براساس قوانین بین‌المللی مجازات مشخصی دارند که در ایران نیز اعمال می‌شود. او درباره ورود برخی حیوانات خاص به کشور عنوان کرد: درباره مجوز واردات حیوانات از کشور مبدا درخواست و پس از بررسی استانداردهایی خاص نسبت به ورود آن تصمیم‌گیری می‌شود.
به گزارش ایسنا مدیر دفتر صید و شکار سازمان محیط ‌زیست در رابطه با فروش سنجاب‌های زاگرسی در کشور نیز گفت: اینگونه در کشور ما در معرض انقراض است و مواردی از کشف و فروش سنجاب در ایران داشتیم که پس از دریافت آنها مواردی که دستی نشده بودند به طبیعت بازگردانده و مابقی آن به مراکز نگهداری تحویل داده شدند.



تاریخ انتشار : 23 شهریور 1393 11:29



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری اعضای باند خرید و فروش نوزادان
  • «گشت‌ارشاد» سراغ آدم‌های بی‌فرهنگ می‌رود
  • دستگیری عامل انتشار مطالب غیراخلاقی و پلمب یک کافی‌نت متخلف در یاسوج
  • دستگیری عامل انتشار مطالب غیراخلاقی و پلمب یک کافی‌نت متخلف در یاسوج
  • فروش اینترنتی مواد محترقه در فارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler