مشروح اخبار


» درخواست امام جمعه یاسوج ازنیروی انتظامی ؛بدون مماشات برخوردکنید



آیت‌الله حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه دوم این هفته نماز جمعه یاسوج با تبریک بازگشایی مدارس از این رویداد به عنوان رویدادی مهم در ماه مهر یاد کرد و از معلمین و اولیا خواست تا در راه تعلیم و تزکیه دانش‌آموزان نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرند.


آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام هفته آینده به‌خصوص هفته دفاع مقدس و همچنین بازگشایی مدارس در خصوص این دو مناسبت سخنانی ایراد کرد.

به گزارش راک نیوز ؛ وی با بیان این که در آیه پنجم از سوره ابراهیم به حضرت موسی دو دستور از سوی پروردگار صادر شده است، اظهار کرد: دستور اول هدایت مردم از سوی ظلمات به سوی نور است.

آیت‌الله حسینی به دستور دوم که بر پا داشتن ایام‌الله است اشاره کرد و افزود: همچنان‌که در دین خداوند مکان‌های مقدسی چون کعبه و قدس و مسجد وجود دارد در همین دین به زمان‌های مقدس نیز اشاره شده است که به آن‌ها ایام‌الله می‌گویند.

وی از روز عید قربان، عید غدیر، عید فطر و ماه رمضان به عنوان ایام‌الله یاد کرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از مکتب اسلام است روزهایی داریم که ایام‌الله بوده که از آن جمله می‌توان به هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جنگ تحمیلی با فشار استکبار و هجوم رژیم بعثی صدام معدوم به ایران اسلامی آغاز شد که ملت قهرمان ایران اسلامی با شجاعت و شهامت خود و با تدبیر و درایت امام و مقتدای خود در برابر همه مستکبران عالم ایستادگی کرد و کربلا و عاشورایی دیگر در این جنگ نابرابر بر پا شد.

وی پیروزی ملت ایران را در این دفاع مقدس برگرفته و الهام گرفته از مکتب عاشورا دانست و گفت: اگر عاشورایی نبودیم در برابر این همه فشار تاب تحمل نداشتیم.

آیت‌الله حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه دوم این هفته نماز جمعه یاسوج با تبریک بازگشایی مدارس از این رویداد به عنوان رویدادی مهم در ماه مهر یاد کرد و از معلمین و اولیا خواست تا در راه تعلیم و تزکیه دانش‌آموزان نهایت سعی و تلاش خود را به کار گیرند.

 

وی به موضوعی فرهنگی و یکی از معضلات مهم اجتماعی این استان یعنی تیراندازی در مراسمات از جمله عروسی‌ها اشاره کرد و از تصویب مصوبه‌ای در شورای فرهنگ عمومی استان خبر داد که هرگونه تیراندازی در مراسمات را ممنوع اعلام کرده است.

حسینی با انتقاد از وضعیت بدی که استان با این پدیده شوم گرفتار آن است، تصریح کرد: نیروی انتظامی و دادستانی تنها قانون را اجرا کنند و اینکه افراد تیرانداز در مراسمات چه کسانی و از چه قشری هستند برای آن‌ها مهم نباشد.

امام جمعه یاسوج گفت: تیراندازی با تفنگ مجوزدار که دیگر بدتر از تیراندازی با تفنگ بدون مجوز است چراکه با یک تفنگ قانونی نباید قانون‌شکنی کرد.

این خطیب جمعه با اظهار این مطلب که در جمهوری اسلامی با امنیتی که وجود دارد نگهداری تفنگ محلی از اعراب ندارد، تصریح کرد: به هر حال دادستانی و نیروی انتظامی باید به صورت محکم و قانونی با این پدیده زشت که تاکنون خانواده‌های زیادی را بر اثر سهل‌انگاری داغدار کرده است برخورد کنند.



تاریخ انتشار : 29 شهریور 1393 11:50



» اخبار مرتبط:

  • عزل دوتن از روسای دانشگاه پیام نور +معاون یک مرکزدانشگاهی
  • انصار حزب‌الله از 18 تیر می آید
  • یک کهگیلویه و بویراحمدی سخنران قبل از خطبه نماز جمعه تهران (+عکس)
  • پیام تسلیت سیدحسن خمینی به نماینده رهبری درکهگیلویه وبویراحمد
  • والده آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد درگذشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler