مشروح اخبار


» لاریجانی:تعرض به سپاه نادانی سیاسی بود



به گزارش راک نیوز به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هشتمین مراسم انتخاب کتاب سال سپاه پاسداران، اظهار داشت:‌حرکت سپاه همیشه با کار فرهنگی همراه بوده و شاید چون بنیانگذاران سپاه این خصلت را داشتند این مسئله را تبدیل به فرهنگ کردند.

وی با بیان اینکه بنیانگذاران سپاه در راه مبارزه با استبداد، تلاش و برای انقلاب اسلامی فعالیت کرده‌اند، افزود: جنس کار و زیربنای انقلاب ما فرهنگی است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: هر اقدامی اگر بخواهد به ثمر بنشیند باید بر پایه‌های فرهنگی استوار باشد؛ سپاه در شرایط آرام به وجود نیامد و در یک شرایط سخت قوام گرفت. اما در همه شرایط اقدامات فرهنگی زمینه اقدامات عملیاتی سپاه بود.

لاریجانی با اشاره به اقدامات سپاه در عرصه‌های مختلف متذکر شد: در جنگ هم میزان اقدامات فرهنگی سپاه قابل توجه بود و به همین دلیل برخی اسرا متحول می‌شدند.

وی تصریح کرد: کار عملیاتی اگر با فکر و اندیشه همراه باشد، انقلاب‌هایی را در حریف بوجود می‌آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به تفکر پاسداری توجه کرد، گفت: روح بزرگ داشتن با بزرگواری روح فرق دارد؛ کسی که روح بزرگ دارد دنبال به دست آوردن جا و مکان است ولی کسی که بزرگواری روح دارد دنبال این مسائل نیست و پاسداران نیز به دنبال بزرگواری روح هستند.

لاریجانی با ذکر این مسئله که پاسداران در هر جا که نیاز بوده حضور داشتند، گفت: در نهادی که پاسداران حضور دارند یک تقدس هم هست که در دیگر دستگاه‌ها این تقدس وجود ندارد.

لاریجانی با بیان اینکه سپاه تجربه بسیار خونباری را در زمینه مجاهدت داشته است، گفت: سپاه در میدان‌های مختلف مجاهدت از تجربه ارزشمندی برخوردار است و در و دیوار سپاه بوی شهادت می‌دهد که این مسئله موتور محرک فرهنگ کشور است.

لاریجانی اظهار داشت: فرهنگ همیشه برای پیشرفت یک موتور محرک است و بدون فرهنگ توسعه و پیشرفت شکل نمی‌گیرد و اگر فرهنگ مجاهدانه شد، شتاب برای پیشرفت هم بوجود می‌آید اگر این فرهنگ وجود نداشته باشد، پیشرفت مثل یک ماشینی است که شتاب ندارد. مثلا ژیان یا پراید.

لاریجانی با بیان اینکه در دنیا کشور پیشرفته کم نداریم، گفت:‌ پیشرفت عزتمندی ایجاد نمی‌کند البته یکی از عناصر عزتمندی پیشرفت است ولی به تنهایی نمی‌توان آن را باعث عزتمندی دانست.

وی ادامه داد: کشورهایی داریم که در ظاهر پیشرفته است ولی عزتمند زندگی نمی‌کند اما یک گروه هستند مانند حزب‌الله که عزتمند زندگی می‌کند و دلیل عزتمندی آنها هم جهاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر درون دالان پیشرفت فرهنگ جهادی ما سست شود، ممکن است آبادانی داشته باشیم ولی عزت نخواهیم داشت.

لاریجانی گفت: اگر کسی با فرهنگ مجاهدت زیست کند، صاحب بصیرت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر سپاه توانسته در فراز و نشیب‌ها تکیه‌گاه کشور باشد، برای وجود اخلاص در سپاه است.

لاریجانی اظهار داشت: زمانی که منافقین در کشور مشکل بوجود آوردند، گشت ثارالله با روحیه اخلاص به میدان آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بزرگواری روح باعث می‌شود که انسان از خیلی چیزها گذشت کند و به افق‌های دوردست توجه داشته باشد.

لاریجانی با بیان اینکه ما همیشه در کشور یک مسائل خرد و یک مسائل بزرگ داریم، قانون سپاه را مدافع آرمان‌های انقلاب و منافع کشور قرار داده، لذا سپاه باید ویژگی بزرگواری روح را داشته باشد و از مسائل خرد بگذرد.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: یکی از ویژگی‌های سپاه این است که در خدمت‌رسانی پیشرو باشد و سپاه پاسداران باید این نکته را مدنظر قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: گاهی می‌بینیم در مورد اسلامی شدن دانشگاه حرف‌های مختلفی گفته می‌شود اما رکن اسلامی شدن دانشگاه‌ها اساسی هستند.

لاریجانی اظهار داشت: با کتاب و نوشته خیلی نمی‌توان فرهنگ مجاهدت را بسط و گسترش دارد، بلکه باید با کار عملیاتی و خدمت به خلق این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه مسئله و دغدغه سپاه درآمدزایی نیست، خاطرنشان کرد: سپاه برخی امور بزرگ را برای رفع دغدغه‌های مردم انجام می‌دهد.

رئیس قوه مقننه، تصریح کرد: سپاه حافظ نظام و آرمان‌های انقلاب است و ما دستگاه دیگری برای این موضوع نداریم؛ البته رهبری در رأس امور این کار را انجام می‌دهند ولی سپاه ابزار این مسئله است.

لاریجانی تصریح کرد:‌کسی نباید به ساحت سپاه تعرض کند و آن را تخریب کند چرا که سپاه باید در میان مردم محبوب باشد که البته محبوب است چرا که پایه سپاه بر شهادت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک زمانی تعرض‌هایی به سپاه کردند و حتی چفیه را هم مسخره کردند که این نادانی سیاسی بود.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: از علامت‌های منتظرین حضرت مهدی آمادگی برای مجاهدت و شهادت است و این یکی از ویژگی‌های مکتب پاسداری است.

لاریجانی ادامه داد: ما در صحنه بین‌الملل با یک وضع روبرو نیستیم و مسائل وجوه مختلفی دارد، در یک جا شیطنت سیاسی می‌کنند و یک جای دیگر فشارهایی را وارد می‌کنند.

وی اضافه کرد: ورود معادله ناآشنا می‌تواند حریف را گیج کند لذا باید در این رابطه از ابتکار استفاده کرد و من دراین زمینه استفاده از فرهنگ جهادی را مهم می‌دانم.

لاریجانی ضمن تاکید بر توجه به بنیه دفاعی کشور، گفت: یک زمانی می‌گفتند که اگر مردم‌سالاری را فربه کنیم، بهترین دفاع است که این تحلیل اشتباهی بود؛ گاهی به خاطر همین مردم‌سالاری به جان کشورها می‌افتند، بنیه دفاعی امر مهمی است که متناسب با شرایط باید به آن توجه کرد.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: یکی از جاهایی که من خیلی روی آن فشار می‌آوردم دست بنیه دفاعی بود و همیشه برخی از بودجه مازاد ارزی را به این مسئله اختصاص دادیم.

لاریجانی با بیان اینکه گاهی در رسانه‌ها مطالب مختلفی مطرح می‌شود، اظهار داشت: همه این مسائل با ملات‌هایی عجین است که منافع سیاسی و گروهی در آن وجود دارد که البته برخی زمان‌ها هم فی‌سبیل‌الله این کارها را انجام می‌دهند.

وی افزود: درک شرایط چه در داخل و چه در خارج فقط از طریق مسائل ژورنالیستی حاصل نمی‌شود؛ البته بخشی از این طریق حاصل می‌شود ولی در این زمینه مطالعات دقیقتری لازم است با افراد درک بهتری از مسائل داشته باشیم.



تاریخ انتشار : 3 تیر 1391 15:53



» اخبار مرتبط:

  • شهادت و زخمی شدن 5 نفر از پاسداران
  • روزی دو جین فحش به ما بدهند.
  • سبحانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه لنده شد
  • سپاه هر گونه دخالت در انتخابات اخیر مجلس را رد کرد/واکنش به اظهارت مطهری
  • شهادت ۴ تن از نیروهای سپاه پاسداران‌ در درگیری با پژاک
  • » اشتراک گزاری خبر

    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    با سلام
    خسته نباشی خدمت مسئول پایگاه خبری راک نیوز
    از مطالبی و خبرهای که ارائه می دهید بسار خوب و مفید می باشند برای عموم بینندگان ، کمال تشکر و قدردانی را دارم
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler