مشروح اخبار


» برخی چوب ولایت و برخی دیگر نان ولایت را می خورند



عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنده هیچ خرده و حسرتی نداشته و ندارم و همچنین نگران نیستم که علیه من برگ و سندی را رو کنند. برخی هر چه دارند رو کنند.


ناطق نوری بعدازظهر چهارشنبه با حضور در مراسم ختم حجت الاسلام دعاگو طی سخنانی گفت: ما ایرانیان گویا منش و روشمان این است که قدر پیشتازان و پیشکسوتان انقلابمان را نمی دانیم و در مقابلشان می ایستیم.

به گزارش راک نیوز ؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایرانیان استعدادها و توانمندی های بسیار بالایی دارند اما حافظه تاریخی مان بسیار ضعیف است و بسیاری از رویدادها را فراموش می کنیم از همین رو از یک حادثه نیز چند آسیب می بینیم.

وی با اشاره به منافقین درجریان انقلاب اسلامی گفت: در آن مدت برخی علیه شهید بهشتی جوسازی های زیادی کردند و حتی زمانی که وی جهت سخنرانی به مشهد مقدس سفر کرد، پادگان های آن شهر اجازه ورود شهید بهشتی را نداده و شهید بهشتی توانست تنها در یک شهر به سخنرانی بپردازد.

حجت الاسلام ناطق نوری با اشاره به جنگ حق علیه باطل اظهار داشت: زمان حضور من در پایگاه وحدتی دزفول، برخی از افسران آن زمان دور من جمع شدند و عنوان کردند که دیر آمده اید! برخی از ما کشته شده و برخی را به اسارت درآورده اند. برو به بهشتی اعلام کن آن ثروتی که با خود به خارج برده را در جهت ادامه زندگی به خانواده هایشان بدهد! این نمونه ای از جوسازی علیه شهید بهشتی بود.

وی افزود: بنده خودم سخنرانی برخی افراد را علیه شهید بهشتی مبنی بر اینکه وی به آلمان برای جمع آوری ثروت رفته است شنیده ام این در حالی است که امام خمینی (ره) بعد از شهادت این شهید بزرگوار فرمودند از شهادت ایشان سخت تر و دردناک تر مظلومیت بهشتی بود.

ناطق نوری تصریح کرد: برخی حتی علیه مقام معظم رهبری چنان جو ساخته بودند که خود را انقلابی می پنداشتند در حالی که به ایشان سلام نمی دادند و روی خود را برمی گرداندند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنده هیچ خرده و حسرتی نداشته و ندارم و همچنین نگران نیستم که علیه من برگ و سندی را رو کنند. برخی هر چه دارند رو کنند.

حجت الاسلام ناطق نوری ادامه داد: امام خمینی (ره) نسبت به برخی افراد گفته بودند که عده ای قبل از انقلاب در دستگاه پهلوی حضور داشته و هم اکنون با انقلابیون همصدا شده اند که حضرت امام به آنها اشاره داشتند که ملاک حال کنونی افراد است. همین که این افراد با انقلاب همراه شدند ملاک است و این جمله نیز به منظور جذب نیروها بوده نه برای دفع آن ها.

وی به دلایل مخالفت برخی افراد نسبت به آیت الله شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار بر جاذبه حداکثری و دفع به حد ضرورت تاکید داشت اما منش برخی امروز برعکس شده و  دفع بی نهایت و جذب در حد ضرورت را حتی در آنها نمی بینیم. حتی برخی ها که پیشینه درخشانی در انقلاب ندارند و فقط حضور داشته و ساکت بودند امروز مدعی شده اند.

وی ادامه داد: برخی چوب ولایت و برخی دیگر نان ولایت را می خورند و آنها موج سوار و هواشناسند.

حجت الاسلام ناطق نوری در بخش دگیری از سخنان خود با اشاره به سوابق هاشمی رفسنجانی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی گفت: زمانی که در قم طلبه بودم کمتر روحانی و شخصیتی را سراغ داشتم که نقش آفرین تر از هاشمی رفسنجانی در انقلاب باشد. وی همواره به انتشار روزنامه در قم اقدام می کرد و همواره از جمله کسانی بود که بر فعالیت انجمن های اسلامی در خارج از کشور تاکید می کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خاطره خود با هاشمی رفسنجانی در سال 40 اظهار داشت: زمانی که هاشمی رفسنجانی از زندان آزاد شد، مرحوم فلسفی خطاب به وی گفت: شنیده ام که شما را بسیار شکنجه داده اند و هاشمی نیز در پاسخ حرف وی گفت بنده آدم مقاومی هستم و شما به فکر زندانیانی که زیر شکنجه هستند باشید.

حجت الاسلام ناطق نوری درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان فرمودند هیچکس نزدیک تر از هاشمی به من نبود و همچنین در نماز جمعه از وی تجلیل کردند و به این مسئله تاکید داشتند که هاشمی زندگی خود را برای انقلاب گذاشته است.

ناطق نوری افزود: اکنون عده ای به خود جرات می دهند که هتاکی و توهین کنند.

وی با اشاره به انتخاب هاشمی از سوی مقام معظم رهبری برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مگر رهبری معظم در انتخاب افراد برای چنین سمت هایی با کسی رودربایستی دارد؟

وی با بیان اینکه نقش هاشمی در طول جنگ بسیار مهم بود افزود: هاشمی خطاب به امام (ره) به عنوان جانشین فرمانده کل قوا درباره پذیرش قطع نامه 598 گفت اگر احساس می کنید که انقلاب با پذیرش قطعنامه آسیب می بیند، بنده به عنوان جانشین فرمانده کل قوا مسئولیت آن را پذیرفته و اعلام می دارم که بعدا مرا مجازات و اعدام کنید. صرفا به این دلیل که انقلاب اسلامی پابرجا بماند.

حجت الاسلام ناطق نوری اضافه کرد: بنده در اصفهان بر این نکته تاکید داشتم که دشمنان نمی توانند با دم شیر بازی کنند و باید به این مسئله اذعان داشت یکی از کسانی که تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب و مقام معظم رهبری می ایستد هاشمی رفسنجانی است.

وی به عیادت هاشمی از رهبری اشاره کرد و گفت: هاشمی در پاسخ به سخنان معظم له بدون هیچگونه تظاهری گفت که بنده با عشق آمده ام.

ناطق نوری تاکید کرد: تملق، رودربایستی و باندبازی سه عنصری همچون موریانه هستند که بی سر و صدا به انقلاب آسیب می زنند.



تاریخ انتشار : 3 مهر 1393 06:14



» اخبار مرتبط:

  • سکوت ناطق نوری با بغض شکست!
  • گزینه اصلی هاشمی رفسنجانی در انتخابات
  • تازه ترین اظهار نظر هاشمی درمورد بشار اسد
  • احتمال نامزدی حسن روحانی بالاست/
  • تکذیب خبر کاندیداتوری هاشمی‌رفسنجانی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler