مشروح اخبار


» سخنگوی کابینه در پاسخ به سوالی درباره «حصر»: دولت بی‌تفاوت نیست



ما به‌دنبال حاشیه‌سازی نیستیم و به جای اینکه به این موضوعات بپردازیم اگر بتوانیم یک


راک نیوز :سخنگوی دولت درباره نامه علی مطهری، نماینده مردم تهران به حسن روحانی گفت: «آقای مطهری نماینده محترم، شجاع، متدین و صریح‌اللهجه هستند و براساس آنچه وظیفه قانونی خود است عمل می‌کنند؛ اما قطعا همه اطلاعات پیش ایشان نیست، دولت در پاره‌ای موارد که ضروری نمی‌داند موضوعی را رسانه‌ای نمی‌کند.» علی مطهری در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهوری، نسبت به عدم اجرای برخی اصول قانون اساسی به حسن روحانی تذکر داده بود. او در این نامه عنوان کرده بود که اگر در رفع حصر موسوی و کروبی مسامحه کنید «سوال از رییس‌جمهوری» مطرح خواهد شد. محمدباقر نوبخت در همین‌باره روز گذشته در حاشیه جلسه هیات‌دولت تاکید کرد: «دولت قطعا نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیست و ما بر خود فرض می‌دانیم تعهداتی که جناب آقای رییس‌جمهور در مبارزات انتخاباتی‌شان به مردم داده‌اند را انجام دهیم.» نوبخت افزود: «شما نباید از دولت اعتدالگرا که با تدبیر کار می‌کند، انتظار داشته باشید که در حد یک خبر حرف‌هایی در جهت اغنای احساسات مردم بزند و این موضوع را کافی بداند. ما می‌خواهیم در رابطه با آرامش جامعه کار کنیم.»
به‌دنبال حاشیه‌سازی‌ها  نیستیم
نوبخت در پاسخ به این پرسش «شرق» که آیا برای انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور اختلاف‌نظری بین وزیر و دولت وجود دارد؛ گفت: «انشاءالله فرد مناسبی از نظر وزیر محترم کشور و دولت انتخاب می‌شوند.» معاون سیاسی وزارت کشور نزدیک به چهارماه است که معرفی نشده است. سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار «شرق» در مورد موج تخریبی‌ای که به تازگی علیه محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه آغاز شده است، گفت: «ما به‌دنبال حاشیه‌سازی نیستیم و به جای اینکه به این موضوعات بپردازیم اگر بتوانیم یک واحد رشد اقتصادی و رونق را بیشتر کنیم و کارهایی برای مردم انجام دهیم این موضوع بیشتر در ذهن‌ها باقی خواهد ماند.»  
وظیفه‌مان را نسبت به کوبانی انجام می‌دهیم
نوبخت در ادامه درباره مواضع ترکیه نسبت به «فاجعه کوبانی» و واکنش ایران نسبت به این جنایت گفت: «باید دولت ترکیه به وظایف منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش به‌درستی عمل کند. ما از اتفاقاتی که در کوبانی و مناطق دیگر رخ داده بسیار متاسفیم و آنچه بر طبق وظایف ما باشد را انجام خواهیم داد و البته منافع ملی ما هم همواره مورد توجه دولتمردان ماست.» کوبانی یکی از شهرهای کردنشین سوریه است که در حال حاضر زیر فشار نظامی تروریست‌های «داعش» نفس‌های آخر را می‌کشد.  
افزایش 35درصدی پرداخت‌ها نسبت به سال گذشته
سخنگوی دولت در ادامه آماری از پرداخت اعتبارات به بخش‌های مختلف ارایه و گفت: «پرداخت‌ها نسبت به سال گذشته 35درصد افزایش پیدا کرده است.» او با بیان اینکه «پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان 98درصد بوده»، گفت: «این عدد نسبت به سال قبل بیش از 116درصد است. ضمن اینکه اعتبارات عمرانی کل در شش ماه اول 6/52درصد پرداخت شده است.»
تکذیب کاهش حقوق بازنشستگان
 نوبخت در واکنش به خبر برخی سایت‌ها مبنی بر کاهش حقوق بازنشستگان، گفت: «این سخن، اطلاع‌رسانی نادرست و غیرواقعی است و چنین اتفاقی هیچ‌گاه نخواهد افتاد.» گفتنی است برخی سایت‌های خبری طی روزهای گذشته نوشته بودند که قرار است دولت حقوق بازنشستگان را 20 تا30درصد کاهش دهد.

 



تاریخ انتشار : 17 مهر 1393 05:36



» اخبار مرتبط:

  • آماده مذاکره درباره حقوق بشر هستیم
  • با فساد در بورسیه‌ها مبارزه جدی می‌کنیم
  • وزیر اطلاعات: مردم باید بتوانند آزادانه حرفشان را مطرح کنند
  • هفته‌ نامه «9 دی» توقیف شد
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler