مشروح اخبار


» هجوم معتادان خياباني به هرمزگان در فصل سرما



هرساله همزمان با نيمه دوم سال و مناسب شدن وضعيت آب و هوايي در هرمزگان اين استان با مشكل هجوم و سرازير شدن معتادان خياباني از ساير شهرها مواجه مي‌شود كه به نظر مي‌رسد امسال يكي از راه‌هاي جلوگيري از اين پديده كنترل مبادي ورودي اين استان باشد


هرساله همزمان با نيمه دوم سال و مناسب شدن وضعيت آب و هوايي در هرمزگان اين استان با مشكل هجوم و سرازير شدن معتادان خياباني از ساير شهرها مواجه مي‌شود كه به نظر مي‌رسد امسال يكي از راه‌هاي جلوگيري از اين پديده كنترل مبادي ورودي اين استان باشد.

به گزارش راک نیوز، آبان ماه سال گذشته بود كه خبر تخليه معتادان پرخطر در بخش كهورستان استان هرمزگان كه از شيراز جمع‌آوري شده بودند، بسيار جنجال ساز شد و واكنش‌هاي بسياري را به همراه داشت. اتفاقي كه ناراحتي و نگراني شديد مردم هرمزگان را در پي داشت و در نهايت با كمك مردم كهورستان اين معتادان پرخطر جمع‌آوري شده و به شيراز بازگردانده شدند.

اما جداي از اين اتفاق هر ساله در فصول خنک سال که بسياري از نقاط کشورمان از آب و هوايي بسيار سرد برخودار است، استان هرمزگان داراي آب و هوايي بهاري و مناسب است.

در حالي که اين مسئله مي‌تواند به رونق گردشگري، افزايش ورود مناسب و انجام کار بيشتر در اين استان کمک کند براي هرمزگان چالش برانگيز هم شده است، چون معتادان خياباني و پرخطر استان‌هاي نزديک به هرمزگان و همچنين ساير شهرها به علت سردي بيش از حد هوا در آن شهرها، وضعيت آب و هوايي در اين استان را مناسب مي‌بينند و خود را از راه‌هاي مختلف به شهرهاي استان هرمزگان مي‌رسانند.

طي ساليان اخير اين مسئله چندين بار توسط مسوولان هرمزگان مطرح و هر بار طرح‌هايي براي جمع‌آوري اين معتادان نيز صورت گرفته است اما هنوز در مناطق مختلف استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس، معتادان پرخطر و خياباني که اهل ديگر نقاط کشور هستند، ديده مي‌شوند.

ورود معتادان به استان هرمزگان در نيمه دوم سال در سال جاري نيز يكي از دغدغه‌هاي مردم و مسوولان در استان هرمزگان است به گونه اي كه اين مسئله در آخرين نشست شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هرمزگان نيز مطرح و در خصوص آن تصميماتي گرفته شد که استاندار هرمزگان در اين نشست عنوان كرد: در فصول خنک سال، کنترل مبادي ورودي استان هرمزگان براي جلوگيري از ورود افراد معتاد از مناطق ديگر بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

فرزاد ابراهيمي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هرمزگان نيز در حاشيه اين نشست در گفت‌وگو با مهر، با بيان اينكه براي جلوگيري از سرازير شدن معتادان به هرمزگان بايد سخت‌گيري‌هاي بيشتري صورت بگيرد، اظهار داشت: در اين راستا تصميماتي اتخاذ شده اما بايد كاري كنيم تا خود جامعه نيز نسبت به اين موضوع حساسيت بيشتري داشته باشد تا شاهد عدم حضور اين گونه افراد در سطح شهرها و روستاهاي استان باشيم. وي ادامه داد: براي رفع اين مشكل بايد چندجانبه عمل كنيم كه جمع آوري معتادان پرخطر و افرادي كه علني اقدام به مصرف مواد مخدر در سطح جامعه مي‌كنند از طرح‌هايي است كه تا پايان سال با افزايش بيشتري نسبت به گذشته به صورت جدي تري انجام خواهد شد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر هرمزگان افزود: در كنار اين طرح‌ها، كنترل مبادي ورودي استان نيز براي جلوگيري از ورود معتادان از ساير شهرها در دستور كار قرار گرفته است.

توجه به اين نكته نيز ضروري است که معتادان پرخطري كه به استان هرمزگان وارد مي‌شوند هم چهره شهرها را نازيبا مي‌کنند و هم خطرات بسياري براي امنيت جاني و مالي و سلامتي مردم به همراه دارند. اين مسئله براي استاني كه لقب پايتخت اقتصادي و حمل و نقل كشور را يدك مي‌كشد، چالشي جدي در فصولي است كه مي‌تواند زمان مناسبي براي رفت و آمد گردشگران به هرمزگان باشد.به نظر مي‌رسد حل اين مشكل نيازمند تدابير جدي و اجراي مناسب و دقيق طرح‌ها و برنامه‌هاست نه اينكه همانند گذشته طرح‌هايي كم اثر و مقطعي به اجرا درآيد.

                      



تاریخ انتشار : 26 مهر 1393 07:16



» اخبار مرتبط:

  • کهگیلویه وبویراحمد استانی که یک صرافی هم ندارد!
  • بازرس کل استان هرمزگان منصوب شد
  • ازدرگیری مسلحانه درهرمزگان تا دستگیری آخرین بازمانده پرونده درکرمانشاه
  • عزیزی سرپرست باشگاه آلومینیوم هرمزگان شد
  • هرمزگان در شمار استان‌های پرخطر در ‌ایدز ‌ /عامل انتقال ایدزبه جزایر رابهتر ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler