مشروح اخبار


» وضعیت هوا در تاسوعا و عاشورای حسینی



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را برای تاسوعا و عاشورای حسینی تشریح کرد.

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور به سبب بارش شدید باران و برف از ...


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را برای تاسوعا و عاشورای حسینی تشریح کرد.

به گزارش راک نیوز ؛ احد وظیفه  گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب مرکز دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد و برق وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین از روز یکشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی علاوه بر افت دما، بر مقدار بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و دریای خزر مواج می‌شود.

 

به گفته وی، در نیمه شمالی کشور دمای هوا کاهش می‌یابد که افت دما در شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشور قابل توجه است و این وضعیت از دوشنبه تا پایان هفته جاری در نیمه شمالی کشور برقرار است.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: از بعدازظهر یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، در دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد. از یکشنبه شب و طی روز دوشنبه شرق خلیج فارس مواج خواهد بود. شدت بارش‌ها امروز در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرانشاه، لرستان، بوشهر، هرمزگان، شمال سمنان و خراسان رضوی خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش بینی شده. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 15درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 6 و 14 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

احتمال آبگرفتگی در تاسوعا و عاشورای حسینی

 

براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور به سبب بارش شدید باران و برف از امروز تا روز چهارشنبه آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و اختلال در ترددهای جاده ای پیش بینی می شود.

 

شمال استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی و استانهای کردستان و کرمانشاه در روز یکشنبه با اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف ، استان هرمزگان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها مواجه خواهند شد.

 

همچنین در روز دوشنبه، استانهای گیلان، مازندران و با شدت کمتر در گلستان آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در شهرهای ساحلی و در بقیه نقاط این استانها اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف و استانهای اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، لرستان، قزوین، البرز و تهران اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف.

 

بر اساس این اطلاعیه، نیز آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در شهر تهران و استان ایلام و شمال خوزستان طی سه روز آینده دور از انتظار نخواهد بود.

 

استانهای گیلان و غرب مازندران نیز در روز سه‌شنبه آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در شهرهای ساحلی و دربقیه نقاط این استانها اختلال در تردد جاده ای به علت بارش برف رخ خواهد داد. همچنین استانهای اردبیل، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد نیز در این روز به علت بارش برف اختلال در تردد جاده‌ای خواهند داشت.

 

در روز چهارشنبه نیز به علت بارش برف استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی دچار اختلال در تردد جاده ها شده و در شهر تهران نیز آب گرفتگی معابر عمومی خواهیم داشت. همچنین در استانهای گیلان، مازندران و گلستان در شهرهای ساحلی آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و در بقیه نقاط این استانها اختلال در تردد جاده ها به علت بارش برف پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر آن طی روزهای سه شنبه تا پنج شنبه در استانهای واقع در دوسوی البرز و زاگرس دمای هوا 8 تا 12 درجه کاهش می یابد./(ایسنا)



تاریخ انتشار : 11 آبان 1393 18:22



» اخبار مرتبط:

  • منتظر گرد وخاک در تهران باشید
  • آب وهوای استان هادر روز عاشورا
  • تعطیلات نوروز با طعم باران از عصر شنبه تا...
  • کاهش 15 درجه‌ای هوا در روزهای آینده
  • تاسوعا و عاشورا بارانی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler