مشروح اخبار


» 50 گمرک بايد کاهش يابد /گمرک یاسوج تعطیل میشود؟



رئیس کل گمرک ایران از منطقی کردن تعداد گمرکات کشور متناسب با فعالیت آنان خبر داد و گفت: در برنامه پنجم باید 30 درصد از واحدهای گمرکی کاهش یابد.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ؛ عباس معمارنژاد افزود: در حالی که تشریفات
تجارت 3000 میلیارد دلاری چین از 60 گمرک انجام می شود، ما با 140 میلیارد دلار تجارت 142 گمرک داریم که باید حداقل 50 گمرک آن کاهش یابد.

راک نیوز :رئیس کل گمرک ایران از منطقی کردن تعداد گمرکات کشور متناسب با فعالیت آنان خبر داد و گفت: در برنامه پنجم باید 30 درصد از واحدهای گمرکی کاهش یابد.
به گزارش روابط عمومی گمرک ایران ؛ عباس معمارنژاد افزود: در حالی که تشریفات
تجارت 3000 میلیارد دلاری چین از 60 گمرک انجام می شود، ما با 140 میلیارد دلار تجارت 142 گمرک داریم که باید حداقل 50 گمرک آن کاهش یابد.
وی اظهار داشت: عملکرد سال گذشته تجارت کشور به 140 میلیارد دلار رسید که 65 میلیارد دلار آن واردات، 44 میلیارد دلار صادرات و 30 تا 35 میلیارد هم
تزانزیت بوده است.
معمارنژاد تصریح کرد: هم اکنون 40 درصد تجارت کشور از یک گمرگ، 60 درصد از 4 گمرک، 85 درصد از 10 گمرک و 98 درصد از 30 گمرک انجام می شود، حال آنکه ما در کشور 142 گمرک داریم و این به آن معنا است که 110 گمرک دیگر فقط تشریفات 2 درصد از حجم تجارت را انجام می دهند.
وی گفت: اگر تعداد گمرکات کشور متناسب سازی شود می توان آنها را تجهیز کرد، اما این کار برای 142 گمرک توجیه ندارد.
معمارنژاد اضافه کرد: بر این اساس اجرای طرح آمایش سرزمینی گمرک را آغاز و طبق شاخص های اقتصادی، سیاسی اجتماعی و حتی امنیتی بررسی کرده ایم که کجا باید گمرک داشته باشیم و کجا نباید داشته باشیم.
اکنون با توجه به اینکه گمرک یاسوج هنوزفاقدانبار میباشد ومجاز به انجام واردات وترانزیت و...نمیباشد .لذا مسئولان استانی باید این هشدار رئیس کل گمرک را جدی بگیرند وگرنه گمرک یاسوج که قبلا یکبار تعطیل شده بود اینبار اگر برود دیگر امیدی به بازگشت آن نیست،واز گفته های رئیس کل گمرک اینگونه میتوان استباط نمود که گمرک یاسوج نیز جزء50 گمرک خواهد بود.
زیرا این گمرک تعدادمعدودی اظهارنامه صادراتی دارد .آمار های منتشر شده توسط این اداره کل نشان از وجود پرونده های قاچاق بیشتر میباشد.درحالیکه کارشناسان گمرکات فعال را گمرکی میدانند که 5 رویه صادرات ،ترانزیت ،واردات ،ورودموقت ومرجوعی در آن انجام پذیرد.



تاریخ انتشار : 7 تیر 1391 16:38



» اخبار مرتبط:

  • گزینه احتمالی رئيس کل "گمرک"
  • ترخیص دارو در کمتر از 2 ساعت در گمرک بندرعباس
  • یک سوم برنج وارداتی کشور ازکدام گمرک ترخیص شد
  • کاهش 9 درصدی واردات در دو ماه نخست سال
  • نتصاب جدید در گمرک ایران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام