مشروح اخبار


» جزئیات ناگفته ای از فرود اجباری هواپیمای ایساف در بندرعباس از زبان فرمانده پدافند هوایی کشور



، این هواپیما روی مرز، خود را هواپیمای مسافربری معرفی می‌کرد. ما به این هواپیما اجازه ورود به کشور دادیم و زمانی که به نقطه‌ای رسید که مطمئن شدیم، اجازه خروج به آن را ندادیم، به این هواپیما دستور فرود داده شد اما در ابتدا قبول نکرد ولی نهایتاً با تهدید موشک در بندر عباس نشست و ..


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت : چند ماه قبل سیستم پدافند هوایی ما یک هواپیمای "ایساف" مخفف واژه‌های انگلیسیInternational Security) Assistance Force ) را که در افغانستان جنایت می‌کرد شناسایی کرد، این هواپیما روی مرز، خود را هواپیمای مسافربری معرفی می‌کرد. ما به این هواپیما اجازه ورود به کشور دادیم و زمانی که به نقطه‌ای رسید که مطمئن شدیم، اجازه خروج به آن را ندادیم، به این هواپیما دستور فرود داده شد اما در ابتدا قبول نکرد ولی نهایتاً با تهدید موشک در بندر عباس نشست و 108 نظامی ناتو را که قصد عبور از کشور داشتند شناسایی و دستگیر کردیم،

به گزارش راک نیوز ؛وی افزود: امروز پس از کارشناسی‌های دقیق و شناخت نیاز روز و به‌خاطر دفاع از حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران، نتیجه بر این شد که ستاد تخصصی به‌نام ستاد نیروی هوایی تشکیل شود و با توجه به اینکه از زمان تشکیل این ستاد شش سال می‌گذرد می‌توان تشکیل این ستاد و تفکیک آن از ارتش را یک جراحی بسیار بزرگ در ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه دانست. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) بیان کرد: به‌لطف خداوند متعال در این شش سال مأموریتی که پدافند هوایی درایت کرد این بود که سه هزار و 600 نقطه به نقاط تحت الحفاظه پدافند هوایی افزایش یافت.

اسماعیلی گفت: ما باید این امر را اطاعت می‌کردیم چرا که در تمامی صحنه‌ها هرجا سپاه و ارتش با یکدیگر کار مشترک انجام دادند موفق بودند. وی افزود: در قرارگاه پدافند هوایی یگان‌های سپاه و ارتش حضور دارند که این نشان از آمادگی این یگان‌ها است. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) افزود: با توجه به اینکه مسئله پدافند هوایی در تمامی کشورها باید از مراکز هسته‌ای و حساس محافظت کند باید دارای سیستمی به‌روز کنار سیستم‌های بومی باشد و این امر در پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی تمامی موشک‌های ما ایرانی بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: الآن به جایی رسیده‌ایم که با کمترین هزینه و با استفاده از تجهیزات بومی بیشترین هواپیماهای جاسوسی دشمن را شناسایی می‌کنیم. وی افزود: هواپیمای یو2 را که یک هواپیمایی جاسوسی است شناسایی می‌کنیم، هفته گذشته در نقطه‌ای از کشور به این هواپیما اخطار داده شد و سامانه موشکی نیز برای هدف قرار دادن آن آماده شد اما هواپیما مذکور به‌محض دریافت اخطار بازگشت.

وی با اشاره به انهدام پهباد هرمس گفت: هرمس همانند سوزنی در انبار کاه است که هم از نظر کشف و انهدام باید در فضایی نابود شود که در مسیر هواپیمای مسافربری نباشد تا به آن هواپیما و زمین‌های اطراف صدمه‌ای نزند و ما در اقدامی 43دقیقه‌ای با همکاری سپاه و ارتش این هواپیما را منهدم کردیم. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به آرکیو170 آمریکایی گفت: این هواپیما جزو برترین تکنولوژی‌های روز دنیا است و آنها با تمام تجهیزات به میدان آمدند اما چیزی حاصل آنها نشد.

اسماعیلی افزود: یکی از مسئولان کشورهای اروپایی پس از تفکیک مرزها به‌دنبال این بود که بدون کارت شناسایی هواپیمایی به مرزهای کشور ما وارد شود و با توجه به اینکه ما بیش از دو ساعت پشت مرز معطلش کردیم، به‌هنگامی که فهمید هیچ فردی نباید با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند خود برگشت. وی بیان کرد: ریگی ملعون با یک کارت شناسایی جعلی و چندین بار تغییر پرواز خود سعی داشت که از مرزهای جمهوری اسلامی ایران عبور کند و با وجود عدم تمکین خلبان که می‌گفت: "شما حق نشاندن پرواز مرا ندارید"، توانستیم با سیستم‌های پیشرفته این پرواز را بنشانیم.



تاریخ انتشار : 18 آذر 1393 10:56



» اخبار مرتبط:

  • پیشنهاد بی‌شرمانه فوتبالیست لیگ برتری به مهماندار هواپیما!
  • حمله اسرائیل به دو پایگاه نظامی سوریه
  • فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ ایرلاین«آسمان»
  • جزئیات جدیدی از پهپاد سقوط کرده اسرائیلی
  • استخدام درجه‌دار در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش
  • » اشتراک گزاری خبر

    • یه ایرونی

    • 19 دی 1393 17:37
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو:
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • 0 خبر
    • 0 نظر
    ^
    یعنی واقعا باید به مرزبانان عزیز کشور خدا قوت و دست مریزاد گفت که غرور ملت ایران رو هزار باره به دنیا نشون می دن
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام