مشروح اخبار


» خاطرات هاشمی از سردرگمی درجاده بهبهان - گچساران



قبل از اذان صبح بیدار شدم. رادیو را تا اخبار ساعت هفت روشن کردم. صبحانه را با حضور آقایان روحانی، سعدی، جمالی و انصاری فرمانده هوا نیروز صرف کردیم و سر سفره


پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی بخشی از خاطرات وی را منتشر نمود :

سال ۱۳۶۶/ ملاقات فرماندهان نیروی دریایی با هاشمی/ ماجرای چشم زدن مسئولان عقیدتی سیاسی چه بود؟

 

قبل از اذان صبح بیدار شدم. رادیو را تا اخبار ساعت هفت روشن کردم. صبحانه را با حضور آقایان روحانی، سعدی، جمالی و انصاری فرمانده هوا نیروز صرف کردیم و سر سفره، درباره جنگ و نیروی زمینی صحبت شد. به آنها که امکانات بیشتر می خواستند، گفتم با انجام حملات جدی و کسب موفقیت، زمینه کمک بیشتر را فراهم کنند. آقای انصاری نیازهای هوا نیروز و مشکلاتش را با سپاه گفت.

با اتومبیل از طریق بهبهان، گناوه و به سوی بندر بوشهر حرکت کردیم ولی پس از بهبهان، از راه اشتباهی رفتیم و در جاده‌های خاکی و فرعی افتادیم و سر از جلگه‌ای بنام زیدون درآوردیم. درکنار روستای اسلام آباد که به جای چند روستای مخروبه از سیل ساخته شده در صحرا و کنار رودی توقف کردیم و پس از نماز و ناهار برگشتیم و بعد از مدتی سرگردانی در جاده‌های خاکی به جاده آسفالته دوگنبدان رسیدیم و در راه گناوه افتادیم.

نزدیک غروب به گوره محل تلمبه خانه عظیم ارسال نفت به خارک رسیدیم. از تلمبه خانه‌ها و محل‌های اصابت موشک و بمب‌های عراقی بازدید کردیم. نیروی زیادی صرف  پدافند غیر عامل شده است. چند تلمبه سالم است و با دقت دفاع می شود. از آنجا به گناوه رفتیم و غروب رسیدیم. بنزین زدیم و به طرف بوشهر راه افتادیم. در بین راه ماشین حامل ما خاموش شد و نتوانستیم روشن کنیم. با ماشین دیگری به حرکت ادامه دادیم. ساعت هفت و نیم به بوشهر رسیدیم و در مهمان سرای پایگاه نیروی هوایی اقامت کردیم.

فرماندهان نیروهای دریایی و هوایی هم آمده بودند و پس از استراحت و نماز، شام را با حضور آنها و مسؤولان عقیدتی و سیاسی دو پایگاه هوایی و دریایی و فرماندهان دو پایگاه صرف کردیم. معمولاً در سفرهای محرمانه هم فرماندهان عقیدتی سیاسی را خبر می کنند، مثل اینکه چشم می زنند! در اخبار، تظاهرات فلسطینی ها علیه اسرائیل در اراضی اشغالی، شدت گرفتن جنگ و کشتی زدن‌ها در خلیج‌فارس در اوج است.(منبع: کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۶ « دفاع و سیاست » – دفتر نشر معارف انقلاب)

 



تاریخ انتشار : 29 آذر 1393 02:44



» اخبار مرتبط:

  • جزئیات ناگفته ای از فرود اجباری هواپیمای ایساف در بندرعباس از زبان فرمانده ...
  • حمله اسرائیل به دو پایگاه نظامی سوریه
  • تصادف مرگبار با پنج کشته ومجروح در لیشترگچساران
  • استخدام در نیروی دریایی ارتش+شرایط
  • خواب رزمنده در خیبر+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler