مشروح اخبار


» تعطیلی واحد کارگاهی فرش دست‌باف در روستای «راک»



افشین با اشاره به کارگاه تولیدی فرش دست‌باف روستای راک که بیشترین نیروی کار را در خود مشغول کرده بود از تعطیلی این واحد خبر داد و خاطرنشان کرد: عدم حمایت...


سید باقر افشین در گفت‌وگو با فارس در کهگیلویه اظهار کرد: 26 واحد کارگاهی فرش دست‌باف در دهدشت، لنده و چرام فعالیت دارند.

به گزارش راک نیوز ؛ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه با بیان اینکه در هر کدام از این کارگاه‌ها شش تا 12 نفر مشغول به کار هستند، حمایت از واحدهای کارگاهی را کمک به رفع بیکاری جوانان علاقمند در این حرفه دانست و تصریح کرد: سالانه 500 متر مربع فرش دست‌باف در این واحدهای کارگاهی تولید و روانه بازار می‌شود.

افشین استعداد هنری و ذوق بافندگان شهرستان را زبانزد خواند و تصریح کرد: حمایت از این افراد و نظارت درست بر کارگاه‌ها می‌‌تواند آینده روشنی را برای آنان رقم زنند.

به گفته افشین اما عدم تعهد سرمایه‌گذاران در بیمه کارگران واحدهای فرش دست‌باف و اجحاف در پرداخت حق‌الزحمه مشکلاتی را پیش روی بافندگان قرار داده است.

این مسئول ضعف نظارت متولیان بیمه و کار از واحدهای تولیدی فرش را عامل تجاوز به حقوق بیش از 300 کارگر در این واحدها خواند و گفت: به رغم انعقاد تفاهم‌نامه تأمین اجتماعی رأساً اقدام به قطع بیمه بیمه‌گذاران و حذف سوابق کار و سردرگمی بافندگان کرده است.

افشین با اشاره به کارگاه تولیدی فرش دست‌باف روستای راک که بیشترین نیروی کار را در خود مشغول کرده بود از تعطیلی این واحد خبر داد و خاطرنشان کرد: عدم حمایت سرمایه‌گذار از بافندگان باعث تعطیلی این واحد کارگاهی و بیکار شدن 12 بافنده جوان شده است.

براساس این گزارش چندی پیش طیبه سادات سعادتی نیک درگزارشی پای صحبت  قالی بافان این کارگاه نشسته بود که انتشار دردل های هنرمندان این شهرستان نتوانست بر دل مسئولی اثرگذار باشد.

دربخشی از این گزارش آمده بود:بانو قالی باف  با بیان اینکه این کارگاه قرار است به زودی تعطیل شود، با ابراز گله از بی‌توجهی مسئولان به اشتغالزایی جوانان می‌گوید: کار کردن ما در این کارگاه شغل نیست بلکه به نوعی پر کردن اوقات فراغت است.

 

این دختر جوان که فارغ‌التحصیل رشته آموزش ابتدایی است افزود: مدت سه سال در این کارگاه مشغول فعالیت هستم و بار مشکلات موجود خوشی کار را از ما می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه کار در چنین کارگاهی بدون بیمه آینده‌ای ندارد، تصریح کرد: مسئول کارگاه که از سرکشی مسئولان و اطلاع از پیگیری بیمه کارگران آگاه شده تصمیم به تعطیلی کارگاه گرفته است.

 

دانشمند تصریح کرد: یک ماهی می‌شود که نقشه کار تمام کردیم و از نقشه مشترک استفاده می‌کنم و نرسیدن نقشه احتمال تعطیلی کارگاه را قوت بخشیده است.

 

مینا صالحی دیگر بافنده که دومین فرش را بر دار دارد، می‌گوید: در ازای فرش چهار متری که تحویل دادم چهار میلیون و 125 هزار تومان دریافت کردم.

 

این دختر جوان که به گفته خودش یک بار بر اثر سقوط دار قالی دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شده است، افزود: در کنار وجه نقد دستمزد دو سرویس ظرف بی‌کیفیت به نام هدیه می‌دهند؛ در صورتی که مشخص شد هدیه نیست و به ازای هر سرویس 600 هزار تومان از دستمزد ما کسر می‌شود.

 

 



تاریخ انتشار : 29 آذر 1393 16:09



» اخبار مرتبط:

  • نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از متوسط کشور
  • برج‌سازی‌علی‌دایی در گران‌ترین نقطه‌تهران
  • تعطیلی پنج‌شنبه‌ها درکهگیلویه و بویراحمداعلام شد
  • بررسی مشکلات واحدهای صنعتی یاسوج توسط استاندار
  • دبیر اجرایی خانه کارگر خبرداد:قطع انگشت و اخراج از کار دستمزد کارگر کهگیلوی ...
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler